Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Hej Inet!
Beställde idag ett moderkort, https://www.inet.se/produkt/1902283/gigabyte-ga-f2a75m-d3h-ma... , en AMD A8 6500- CPU och lite annat smått och gott. Frågan är då om den stödjer CPU:n "på en gång", dvs. om bios-uppdatering behöver göras först. Enligt Gigabytes hemsida stöds CPU:n efter BIOS "f5". Är det något ni kan hjälpa till med (biosuppdatering), om de skulle behövas?

Normalt brukar det alltid stå på själva moderkortet vilken bios version det är (direkt från fabrik) brukar stå V.1.3 etc etc
men montera in allting och testa, du lär nog märka om moderkortet behöver uppdatering

Permalänk
Inet
Skrivet av cluban1:

Kommer ni att sälja "OUYA" och isåfall vet ni när den kommer att lanseras i Sverige?.

Verkar tyvärr inte som att det kommer vara möjligt för oss att ta in OUYA utan går endast att köpa av några få återförsäljare. Koll in listan här: https://www.ouya.tv/order/

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av peckadj:

Gjorde ett återköp onsdag fm, fick svar (pdf:en) måndag morgon så jag hann fixa det innan jag åkte bort

Hm, det är för lång svarstid. Tack för att du meddelade. Ska ta upp detta med ansvariga.

Skrivet av Alexan92:

Hej Inet
Ville bara tacka er för att ni hjälpte mig med mitt ärende ang ny samsung laddare då min gamla laddare hade gått sönder, kom precis hem och laddaren fungerar utmärkt:) sen en annan fråga hur lång tid tar det för pengar att komma tillbaka till kontot efter man har gjort ett återköp?

Inga problem - bra att du är nöjd!

Tar ca 3-5 arbetsdagar innan du har pengarna på ditt konto/kort igen.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Entusiast

Ni hade några av G.Skills minnen i sortimentet ett tag. Jag beställde och hann med att få ett par för några månader sedan.
Men har sedan dess inte sett röken av G.Skill hos er. Var det bara ett temporärt parti, eller är det något annat som strular?
Funderar nämnligen på att beställa ett par till för att utöka det jag redan har.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Det skulle vara grymt om man kunde välja om moderkorten ska ha Sata 6 GB/s i den där filtreringslistan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har förlängt kampanjen till måndag nästa vecka så nu har du chans igen!

Underbart, vart ett tbord å lite annat smått å gott.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Hej Inet,

Jag undrar om ni kan plocka in Gigabyte GA-Q87M-D2H i ert sortiment? (Hoppas inte jag får Gigabyte_Rasmus/Ted efter mig för att jag kontaktade er direkt.. )

Permalänk
Inet
Skrivet av SysGhost:

Ni hade några av G.Skills minnen i sortimentet ett tag. Jag beställde och hann med att få ett par för några månader sedan.
Men har sedan dess inte sett röken av G.Skill hos er. Var det bara ett temporärt parti, eller är det något annat som strular?
Funderar nämnligen på att beställa ett par till för att utöka det jag redan har.

Vilka minnen är det som du är ute efter? Kan kolla på om det är något som vi skulle kunna få tag till dig.

Skrivet av friskybob:

Det skulle vara grymt om man kunde välja om moderkorten ska ha Sata 6 GB/s i den där filtreringslistan!

Hm, i princip alla moderkort idag har SATA 6Gbit/s så skulle inte filtrera särskilt mycket. Eller är det vi som tänker fel nu?

Skrivet av Navelludd:

Hej Inet,

Jag undrar om ni kan plocka in Gigabyte GA-Q87M-D2H i ert sortiment? (Hoppas inte jag får Gigabyte_Rasmus/Ted efter mig för att jag kontaktade er direkt.. )

Vi kollar på detta! Får vi fråga varför du är ute efter just Q87?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi kollar på detta! Får vi fråga varför du är ute efter just Q87?

Hm bra fråga, enligt intel själv så skall inte z87 ha stöd för vt-d (http://ark.intel.com/products/75013/Intel-DH82Z87-PCH), men det verkar ändå finnas z87 moderkort med stöd!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Kan ni uppdatera speccarna till Fractal Designs Newton R3? Inget av dem visar rätt mängd PCI-E kablar.
http://www.fractal-design.com/?view=product&category=3&prod=8...

Det har snart gått ett år och det är fortfarande fel antal kablar.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Inet
Skrivet av Navelludd:

Hm bra fråga, enligt intel själv så skall inte z87 ha stöd för vt-d (http://ark.intel.com/products/75013/Intel-DH82Z87-PCH), men det verkar ändå finnas z87 moderkort med stöd!?

Vi har inte testat vt-d på varken Z87 eller Q87 men skulle rekommendera Q87 om det är det du är ute efter. Misstänkte att det var det som du var ute efter men tänkte om det fanns andra anledningar som vi kanske inte tänkt på.

Som sagt, vi undersöker och återkommer om det är något som vi kan få tag på!

Skrivet av GhostsOfOnyx:

Det har snart gått ett år och det är fortfarande fel antal kablar.

Hemskt ledsen för detta inte blev gjort. Har uppdaterat nu så det ska stämma!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hm, i princip alla moderkort idag har SATA 6Gbit/s så skulle inte filtrera särskilt mycket. Eller är det vi som tänker fel nu?

Jo, men många budgetbrädor har inte det och det skulle vara skönt att få det filtrerat istället för att behöva klicka på varje för att se

Permalänk
Medlem

Hej,

Kommer det några uppgraderingspaket med Intel Haswell snart?

Permalänk
Medlem

Har Ni någon möjlighet att ta in andra varianter av Ducky:s tangentbord? Är det en omöjlighet eller går det att genomföra per request?

Är väl mest G2 Pro Tenkeyless MX Brown PBT White Grey Print som jag kikat lite extra på.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Tjo,

Har börjat få lite problem med mitt MSI GTX670 där jag får en massa grafiska buggar i spel och konstiga temperaturvärden lite titt som tätt. Då är min fråga om man kan få detta utbytt mot ett annat kort eller om man kan uppgradera till ett lite finare kort?

Tack för svar! Mvh Fohlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Är tyvärr helt obekräftat och har inte lyckats få fram något besked om fläkten tyvärr.

Inga problem, då vet jag.

Måste ge en eloge till Niklas på er telefonsupport som var mycket trevlig och hjälpsam igår. Dock så tycker jag att personalen på Sthlmsbutiken kanske inte bara bör plocka fram moderkort och peta på dem hur som helst, vet inte hur esd-skyddet vid kassorna ser ut, och jag är ingen expert på det, men någon rutin borde väl finnas. Ett moderkort som aldrig varit ur påsen och som aldrig hade behövts tas ur heller då det var ett tillbehör som saknades. Hoppas att det inte går under om 3 år...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

----

Permalänk
Inet
Skrivet av friskybob:

Jo, men många budgetbrädor har inte det och det skulle vara skönt att få det filtrerat istället för att behöva klicka på varje för att se

Testa kolla filtret nu!

Skrivet av Afrasbaba:

Har Ni någon möjlighet att ta in andra varianter av Ducky:s tangentbord? Är det en omöjlighet eller går det att genomföra per request?

Är väl mest G2 Pro Tenkeyless MX Brown PBT White Grey Print som jag kikat lite extra på.

Vi har tyvärr allt som vi kan få tag på upplagt i dagsläget och just nu under semestertider så är det svårt att få tag på rätt personer.

Kan du vänta så kontakta oss igen mot slutet på sommaren på info@inet.se så kan vi kolla om vi kan få tag på just det du är ute efter

Skrivet av Zazz:

Hej,

Kommer det några uppgraderingspaket med Intel Haswell snart?

Ja, inköpsavdelningen jobbar på det och bör komma om inte allt för länge.

Skrivet av Safir100:

Inga problem, då vet jag.

Måste ge en eloge till Niklas på er telefonsupport som var mycket trevlig och hjälpsam igår. Dock så tycker jag att personalen på Sthlmsbutiken kanske inte bara bör plocka fram moderkort och peta på dem hur som helst, vet inte hur esd-skyddet vid kassorna ser ut, och jag är ingen expert på det, men någon rutin borde väl finnas. Ett moderkort som aldrig varit ur påsen och som aldrig hade behövts tas ur heller då det var ett tillbehör som saknades. Hoppas att det inte går under om 3 år...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för feedbacken, har dragit det här vidare med alla butikschefer som kommer att ta upp det med t ex extrainsatt personal nu på sommaren och ge en påminnelse för hur känsligt elektronik är.

Uppskattar verkligen att vi får sån här feedback från er kunder för det hjälper oss att bli bättre och upprätthålla den höga nivå som vi strävar efter.

Skrivet av Mrfohlin:

Tjo,

Har börjat få lite problem med mitt MSI GTX670 där jag får en massa grafiska buggar i spel och konstiga temperaturvärden lite titt som tätt. Då är min fråga om man kan få detta utbytt mot ett annat kort eller om man kan uppgradera till ett lite finare kort?

Tack för svar! Mvh Fohlin

Det är ibland möjligt att göra men skiljer sig en del från fall till fall - första steget är dock att vi behöver ha in kortet för att verifiera att det är trasigt så du felanmäler här: https://www.inet.se/support/OrderList och så skriver i din felanmälan tydligt att du önskar byta tillverkare eller om det finns möjlighet att byta upp sig till ett annat kort så kollar vi på det när vi fått in kortet och kontaktar dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

En hårddisk havererade för mig för ett litet tag sedan. Jag var helt säker på att det var en WD green 1TB som jag köpt på inet.se så jag gjorde en felanmälan, fick en fraktsedel och skickade in den, kollade inte ens på lappen på disken innan jag packade in den. För en vecka sedan ringde de till mig och sa att de felsökt disken och kommit fram till att den var trasig, men att det var en Hitachi och att jag aldrig köpt någon sådan från dem.

De borde såklart fakturerat mig kostnaden för frakten och felsökningen, men istället väljer de att bjuda på returfrakten och begär inte en krona i avgifter.
Jag ber om ursäkt för att jag slösat er tid, och tackar så mycket för er förståelse och utmärkta service. Helt klart Sveriges bästa datorbutik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Testa kolla filtret nu!

Tack!

Permalänk
Inet
Skrivet av Navelludd:

Hej Inet,

Jag undrar om ni kan plocka in Gigabyte GA-Q87M-D2H i ert sortiment? (Hoppas inte jag får Gigabyte_Rasmus/Ted efter mig för att jag kontaktade er direkt.. )

Ligger uppe nu! Specifikationer och bilder kommer inom kort! Kortet är beställningsvara och beräknad leveranstid är 1-2 veckor från beställning!

http://www.inet.se/produkt/1902525/mk-gigabyte-ga-q87m-d2h

Skrivet av mjukow:

En hårddisk havererade för mig för ett litet tag sedan. Jag var helt säker på att det var en WD green 1TB som jag köpt på inet.se så jag gjorde en felanmälan, fick en fraktsedel och skickade in den, kollade inte ens på lappen på disken innan jag packade in den. För en vecka sedan ringde de till mig och sa att de felsökt disken och kommit fram till att den var trasig, men att det var en Hitachi och att jag aldrig köpt någon sådan från dem.

De borde såklart fakturerat mig kostnaden för frakten och felsökningen, men istället väljer de att bjuda på returfrakten och begär inte en krona i avgifter.
Jag ber om ursäkt för att jag slösat er tid, och tackar så mycket för er förståelse och utmärkta service. Helt klart Sveriges bästa datorbutik.

Så kan det gå!

Kul och höra att du är nöjd även om vi inte hade möjlighet att byta ut disken åt dig!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Har ni möjlighet att få hem fler Ducky tangentbord som är tenkeyless? är intresserad av bruna/clear och helst PBT tangenter. Jag vet inte om Ducky själva har tillverkat ett tangentbord med det jag nämnde men värt ett försökt!

Permalänk
Medlem

Vi behöver fler återförsäljare av EVGA moderkort!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Kommer ni att plocka in det här nya FM2 kortet från Gigabyte, F2A85XN-WIFI ?
Detta är ju ett utmärkt alternativ till Asrocks kort om ni väljer att ta in det, för Asrocks kort har haft en benägenhet att ta slut till varje gång jag har fått lön märker jag

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Kan man lämna tillbaks en oöppnad vara till någon av Inets butiker om man beställt från de på nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Kan man lämna tillbaks en oöppnad vara till någon av Inets butiker om man beställt från de på nätet?

Ja.

Permalänk
Medlem

Skulle beställa Fractal Design Node 304: http://www.inet.se/produkt/6909777/fractal-design-node-304
Men såg att ni hade höjt priset på den..

körde ni ett tillfälligt erbjudande? och kommer ni möjligtvis att köra ett nytt erbjudande på chassit?

Permalänk
Inet
Skrivet av Gustaft:

Har ni möjlighet att få hem fler Ducky tangentbord som är tenkeyless? är intresserad av bruna/clear och helst PBT tangenter. Jag vet inte om Ducky själva har tillverkat ett tangentbord med det jag nämnde men värt ett försökt!

Vad jag vet så har vi allt som går att få tag på hos våra distributörer upplagt hos oss. Vi har fått en del andra förslag på tangentbord från Ducky och vi kollar på om det går att ta in fler varianter.

Håll utkik på hemsidan för vi lägger upp där så fort vi vet mer!

Skrivet av Pathway:

Vi behöver fler återförsäljare av EVGA moderkort!!

Skickades från m.sweclockers.com

Har tipsat inköpsavdelningen!

Skrivet av TKD_1337:

Kan man lämna tillbaks en oöppnad vara till någon av Inets butiker om man beställt från de på nätet?

Skrivet av SUMITOMO:

Stämmer bra som SUMITOMO skriver - går utmärkt!

Skrivet av Makrills:

Skulle beställa Fractal Design Node 304: http://www.inet.se/produkt/6909777/fractal-design-node-304
Men såg att ni hade höjt priset på den..

körde ni ett tillfälligt erbjudande? och kommer ni möjligtvis att köra ett nytt erbjudande på chassit?

Inget kampanjpris som vi kört utan har helt enkelt gått upp i pris för oss - vi ligger dock fortfarande billigast i Sverige på det!

Skrivet av godspeed:

Hej Inet

Kommer ni att plocka in det här nya FM2 kortet från Gigabyte, F2A85XN-WIFI ?
Detta är ju ett utmärkt alternativ till Asrocks kort om ni väljer att ta in det, för Asrocks kort har haft en benägenhet att ta slut till varje gång jag har fått lön märker jag

Kollar med ansvarig inköpare och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

ni svarar på privatameddelanden sen slutar ni igen. Förstår att ni inte kan göra något åt det som hände då men skriv det då till mig..

Permalänk
Inet
Skrivet av Arre..:

ni svarar på privatameddelanden sen slutar ni igen. Förstår att ni inte kan göra något åt det som hände då men skriv det då till mig..

Ledsen för det - har svarat nu!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av godspeed:

Hej Inet

Kommer ni att plocka in det här nya FM2 kortet från Gigabyte, F2A85XN-WIFI ?
Detta är ju ett utmärkt alternativ till Asrocks kort om ni väljer att ta in det, för Asrocks kort har haft en benägenhet att ta slut till varje gång jag har fått lön märker jag

Upplagt nu!

http://www.inet.se/produkt/1902519/mk-gigabyte-ga-f2a85xn-wif...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram