Permalänk
Medlem

Ni som kör a7n8x!

Ni som kör a7n8x. Vad har ni för nätagg. jag har problem med minnena på mitt kort ocg fick tips om att det kunde vara nätagget. Mitt nätagg är dock ett 340W Chieftec agg och jag tycker det borde räcka.

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag har ett 300W.. men har problem med hängningar under uppstarten.. men tror inte att det beror på nätagget. Det står i manualen att minst ett 240W krävs, och 300W ska vara tillräckligt om man har mycket hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem. Det hänger sig under uppstart. Pratade med lite folk på nforcershq.net och de sa att det kan vara att ajg ahr för kasst nätagg. Om du har 300W så är det ännu sämre. Kan vara det. Ska testa med ett annat i morgon. Jag återkommer.

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Var i uppstarten hänger det sig på din burk?

Min stannar precis efter den identifierat processorn och ska börja räkna upp minnet.

Nollställning av bios enda utvägen!

Permalänk
Medlem

ahh min hänger sig alltid när xp laddas. Man ser en xp logga och en linje som åker från vänster till höger typ... lite svårt att förklara men du fattar nog. Har du provat att sänka hastigheten på minnena? Jag kör min 400mhz minnen i 200mhz (100mhz i bios) för att den ska starta. Skumt som fan

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om jag kör standard (optimal) eller överklockat (agressive) det verkar som att det hänger sig lite när den känner för det..

Permalänk
Medlem

prova att underklocka. Sätt system performence till user define, cpu till optimal och minnet till 75% (100mhz). Prova starta då. Får du fortfarande låsningar?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med min burk ännu. Detta är vad jag har.

300w nätagg (codegen)
a7n8x deluxe (beta bios 1002)
xp2000+
512 mb ddr 400 mhz (2x256 Dual Channel) (200 mhz i bios=400 mhz ddr)
1x 120 gb
1x 80 gb

Det kanske beror på att jag updejtat bioset. Prova det grabbar! Som sagt datorn fungerar klockrent

Visa signatur

// Rickard