Permalänk
Inet
Skrivet av alteam:

Hej!
Kommer ni att få in backplates till GTX 780?

Vi kommer troligtvis få in backplates från EVGA som bör passa referensdesign, har tyvärr inget datum på detta i dagsläget dock.

Skrivet av Vincent:

Är det möjligt att ni kan fixa in http://www.modmic.com/ ?

Skrivet av grizzly666:

Modmic har jag svårt att se att dom kan få tag i då tillverkarna själva säljer slut på dom ganska omgående när dom väl har fått in en sädning i lager.

Stämmer som grizzly666 skriver att det endast går att köpa direkt från Modmic själva så du får helt enkelt lägga en beställning på deras hemsida!

Skrivet av Skingken:

Kommer ni att sätta in den nya nexus 7 i ert sortiment när den kommer?

Annars så kan jag bara säga att jag kommer att rösta på er nästa gång man kan rösta om den bästa datorbutiken!

Mvh Skingken

Tack!

Japp, vi tänker ta in den men jobbar på att få fram mer konkreta besked om när den planeras komma och släppas här i Norden. Tyvärr är det ofta lite fördröjning och i dagsläget har vi inte exakta prisuppgifter heller just nu.

Håll utkik på hemsidan för kommer upp så fort vi har mer information!

Skrivet av cruel_:

Jag förstår inte hur GTX 680 kan vara så jävla dyrt? Samma sak med 670 ?
Ett Gigabyte GTX 770 kostar 3599 kr, sedan finns det GTX 680 för 3 349 kr - upp till över 4000kr och GTX 670 från 2700kr - 3700kr

Liksom GTX 770 är bättre än både 670 och 680, om folk köper gtx 670 eller 680 måste de vara bra mycket bakom flötet, skulle priserna däremot ligga på ca, GTX 670 ~ 2000 kr & GTX 680 ~2500 - 3000 kr så skulle folk kanske fundera på att köpa dom iaf.

STORA FRÅGAN: Varför ligger priserna på allt från 660ti - 680 så högt? De borde väl droppa snart? Finns väl ingen som vill köpa ett sådant kort när 770 är till och med billigare än flera av dom och presterar bättre?

Vilket kort hos oss är det du har tittat på och vill köpa så kan jag kolla med inköpsavdelningen om det är något som vi kan göra på priset!

Skrivet av Skylar7s:

Ops, fixat nu. Tackar

Skrivet av Axelssonen:

Är jag helt åt helvete bakom flötet nu eller kostade inte http://www.inet.se/produkt/4304402/a-data-ssd-sx900-series-12... 690 :- för några dagar sedan? Kunde inte för mitt liv fatta varför min korg ökat i pris utan att jag ändrat nåt. Kan ha varit ett klassiskt flik-förvirring dock.

Vill för övrigt bara säga att jag har stort förtroende för Inet! Har inte beställt något därifrån nu men jag ser fram emot det dagen jag gör det Gief pingvinstång!

Inte så att du kanske har förväxlat mot denna som vi just nu har kampanjpris på:

http://www.inet.se/produkt/4304431/a-data-ssd-premier-pro-sp9...

Skrivet av VeryMadMeatball:

Hejsan Inet!

Jag undrar om ni exemplar av "qpad qh-90" och "qpad qh-85" utställda i er Stockholms-butik så att man kan testa innan köp?
Har inte hittat något ställe att testa dessa headset tyvär..

Båda finns på demo i butik så bara att komma in!

Skrivet av wipen96:

Tjenare Inet, tänkte höra hur ni tolkar coil whine.

Det är så att jag har köpt Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W från er häromdagen.
Och det är så att den har ett väldigt jobbigt coil whine när den är avstängd, alltså inte på.
Hur ser ni på saken? Ska jag lämna in den som skadad produkt eller bara använda öppet köp?

Tack på förhand!

Coil whine är en bedömningsfråga och beror helt på hur mycket det låter om det är något som går på garanti och inte så kan inte riktigt svara på det här.

Öppet köp i butik gäller endast på obruten förpackning, men går att köpa tillbaka mot ett avdrag om det är så att det är i gott skick. Ångerrätt i 14 dagar har du om du har beställt på webben och går att utnyttja om varan är i nyskick och inom tiden.

Skrivet av JonteMC:

Hallå Inet!
För några dagar sedan köpte jag ett chassi (tillsammans med andra datordelar), och jag har tyvärr märkt att det inte står på alla 4 "fötterna", utan en av fötterna är lite för kort. Är detta något som går på garantin eller får jag skylla mig själv att jag köpte ett budgetchassi?

PS. När jag kollade runt bland processorkylare på er hemsida idag märkte jag att under fliken "specifikationer" står det "fläkt anslutning" men jag misstänker att det skall stå "fläktanslutning". Kan vara värt att kolla upp. DS

Du får göra en felanmälan här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi titta på det. Det ska inte vara så även om det är ett billigare chassi.

Det kan eventuellt vara så att det har fått en smäll i Postens hantering och därför som det inte står helt stabilt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi kommer troligtvis få in backplates från EVGA som bör passa referensdesign, har tyvärr inget datum på detta i dagsläget dock.

Kommer det bara passa till EVGA korten eller alla referenskort?

Stavning
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Kommer det bara passa till EVGA korten eller alla referentkort?

Alla referenskort är direkt från Nvidia så det bör funka på alla om jag inte är helt ute och cyklar.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk

Vilken tid packar Inet det man beställt? Jag beställde innan 17, men har fortfarande inte börjat packats?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

[...] Du får göra en felanmälan här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi titta på det. Det ska inte vara så även om det är ett billigare chassi.

Det kan eventuellt vara så att det har fått en smäll i Postens hantering och därför som det inte står helt stabilt.

Provade med chassit mot ett helt platt underlag, och det stod ganska stadigt...:D Trodde inte att både golvet och hyllan jag har datorn på skulle vara skeva... Men där ser man!

Från det ena till det andra; tyvärr så pajade en fläkt jag köpte hos er idag... den sprack lite i plasten när jag skulle skruva fast den.... Går detta på garantin?

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Inet
Skrivet av alteam:

Kommer det bara passa till EVGA korten eller alla referenskort?

Skrivet av Vackaan:

Alla referenskort är direkt från Nvidia så det bör funka på alla om jag inte är helt ute och cyklar.

Som Vackaan skriver så *bör* det fungera till alla eftersom referenskorten ska ha samma layout, men det är dock svårt att säga något med säkerhet innan vi har det i lager.

Det är som sagt inget som vi till 100% säkerhet kommer att få in heller men håll utkik på hemsidan för det kommer upp där så fort vi vet mer!

Skrivet av Drömmaren:

Vilken tid packar Inet det man beställt? Jag beställde innan 17, men har fortfarande inte börjat packats?

Det verkar som att centrallagret hade en del strul igår eftermiddag och en del ordrar hann inte gå iväg tyvärr men ska gå iväg idag från oss!

Vill du att vi kollar på din order så slå oss en signal nu efter 09:00 på 031-65 27 00 så kollar vi!

Skrivet av JonteMC:

Provade med chassit mot ett helt platt underlag, och det stod ganska stadigt...:D Trodde inte att både golvet och hyllan jag har datorn på skulle vara skeva... Men där ser man!

Från det ena till det andra; tyvärr så pajade en fläkt jag köpte hos er idag... den sprack lite i plasten när jag skulle skruva fast den.... Går detta på garantin?

Fysiska skador brukar normalt inte gå på garanti men det är svårt att säga något konkret utan att att titta på fläkten. Gör så att du mailar bilder på fläkten till info@inet.se så kollar våra servicetekniker på det om det är något som ser ut att kunna gå på garantier.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena inet! Köpte ett Msi moderkort av er för några veckor sen och på något väster lyckades jag bryta av / böja några pin på den interna usb 3.0 kontakten. Så nu undra jag om det går att skicka inn den för lagning / reparation eller vad kan jag göra ? Mvh Filip. vet att det inte går på garantin så jag betalar själv för konstnaderna

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Inet
Skrivet av Fille14:

Tjena inet! Köpte ett Msi moderkort av er för några veckor sen och på något väster lyckades jag bryta av / böja några pin på den interna usb 3.0 kontakten. Så nu undra jag om det går att skicka inn den för lagning / reparation eller vad kan jag göra ? Mvh Filip. vet att det inte går på garantin så jag betalar själv för konstnaderna

Gör så att du kontaktar oss på 031-65 27 00 / info@inet.se eller kommer in till butik så kan vi kolla på vad vi kan göra!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej Inet!

Kan inte ni ta in de nya Cougar-fläktarna i ert sortiment? De heter CFD och finns i olika färger och 120/140 mm. Det vore även fint med prissänkning/rabatt på http://www.inet.se/produkt/5321908/cougar-vortex-hdb-cf-v14h .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Inet
Skrivet av Ralleballe:

Hej Inet!

Kan inte ni ta in de nya Cougar-fläktarna i ert sortiment? De heter CFD och finns i olika färger och 120/140 mm. Det vore även fint med prissänkning/rabatt på http://www.inet.se/produkt/5321908/cougar-vortex-hdb-cf-v14h .

Skickades från m.sweclockers.com

Ansvarig inköpare är på semester och tillbaka nästa vecka som får kolla på om vi har möjlighet att ta in fler modeller då.

Mer exakt vilka modeller är det som du är ute efter?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Ansvarig inköpare är på semester och tillbaka nästa vecka som får kolla på om vi har möjlighet att ta in fler modeller då.

Mer exakt vilka modeller är det som du är ute efter?

Jag är mest intresserad av de svarta och blåa i 140 mm.

Svarta: CFD140 BLACK HB (CF-D14HB)
http://www.cougar-world.com/products/fans/cfd_black_hb_fan.ht...

Blåa: CFD140 BLUE LED Fan (CF-D14HB-B)
http://www.cougar-world.com/products/fans/cfd_blue_led_fan.ht...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Obegripligt dålig service

Hej,

Måste bara skriva ett inlägg här och höra om det blev väldigt fel idag hos Inet: blev nu i eftermiddags nästan chockad över ert/inets obegripliga och direkt knasiga beteende. Ni har med rätta rykte om att vara ett företag med bra service, men detta ligger långt ifrån det. Något måste ha blivit fel, tänker jag.

Detta har hänt: i går em la jag en order på hemsidan, på ett ASUS GTX 660 Ti, till kampanjpriset 1899kr. Hade just gjort en annan beställning på samma kort på Webhallen, men avbeställde den bums. Beställningen var lite märklig iom att man inte kunde lägga webborder, utan bara beställa till ett antal butiker för avhämtning. En av dessa var Hötorget, kortet fanns dock inte i lager. Beställde dock ändå, och allt var frid och fröjd, fick ett sms med ordernummer etc, och meddelande om att jag får ett nytt sms när ordern är klar att hämta.

Så, idag kände jag mig lite ivrig, och ringde och hörde om ordern, om den kanske var på G i morgon eller så. Men icke då! Personen i kundtjänsten sa kort och gott att jag inte får något kort, för att, som han sa - lite otrevligt som om jag var knasig som inte hade fattat det - "vi ju inte kan hålla på och skicka saker mellan butikerna." Den skulle tydligen inte ha gått att beställa till Hötorget, utan bara till de två butiker där kortet fanns inne (Gbh och Uddevalla, 2 resp 3 st: det fanns, och finns, också 23st hos leverantören).

Jag blev nästan stum? Är det inte att skicka saker Inet pysslar med? Och är det kampanj så är det väl? Och det är ju hursomhelst Inets misstag?! Jag förstår att man i regel inte skickar sakerna mellan butikerna, men herregud, jag hade ju gjort en beställning på ett kort som ni har i lager?! Varför inte bara lägga på frakten då, så borde det väl vara bra för alla?

Nej, jag fick inget kort: personen på kundtjänsten kan inte annat än att vara ny, eller ha en väldigt dålig dag, för att säga "OK, vi skickar den, men vi måste då lägga på frakten." Helt OK, men jag fick inget kort oavsett - om jag inte åkt till Gb el Uddevalla förstås!?

Har någon varit med om något liknande? Direkt obegripligt. Jag kan förstå att man på Inet inte kan stå för vilka misstag som helst, som t ex att skriva fel pris jättemycket billigare.

Men detta skulle ju inte kostat en krona att åtgärda genom att bara lägga på 49 i frakt!? (det kostar ju knappast mer än 49kr att skicka ett kort från Gb eller Uddevalla)?

Inet, vad gör ni?
MVH ion

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.617093424991146.107...

Väldigt intressant chassi som jag tror många kommer att gilla. Något ni har fått upp ögonen för?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Måste bara älska Inet, beställde Dator, väska till en bärbar, mus och en 27" skärm igår, var i malmö 04:09 idag så det kommer idag! Älskar Inet för deras snabba frakt

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Inet
Skrivet av ionfresko:

Hej,

Måste bara skriva ett inlägg här och höra om det blev väldigt fel idag hos Inet: blev nu i eftermiddags nästan chockad över ert/inets obegripliga och direkt knasiga beteende. Ni har med rätta rykte om att vara ett företag med bra service, men detta ligger långt ifrån det. Något måste ha blivit fel, tänker jag.

Detta har hänt: i går em la jag en order på hemsidan, på ett ASUS GTX 660 Ti, till kampanjpriset 1899kr. Hade just gjort en annan beställning på samma kort på Webhallen, men avbeställde den bums. Beställningen var lite märklig iom att man inte kunde lägga webborder, utan bara beställa till ett antal butiker för avhämtning. En av dessa var Hötorget, kortet fanns dock inte i lager. Beställde dock ändå, och allt var frid och fröjd, fick ett sms med ordernummer etc, och meddelande om att jag får ett nytt sms när ordern är klar att hämta.

Så, idag kände jag mig lite ivrig, och ringde och hörde om ordern, om den kanske var på G i morgon eller så. Men icke då! Personen i kundtjänsten sa kort och gott att jag inte får något kort, för att, som han sa - lite otrevligt som om jag var knasig som inte hade fattat det - "vi ju inte kan hålla på och skicka saker mellan butikerna." Den skulle tydligen inte ha gått att beställa till Hötorget, utan bara till de två butiker där kortet fanns inne (Gbh och Uddevalla, 2 resp 3 st: det fanns, och finns, också 23st hos leverantören).

Jag blev nästan stum? Är det inte att skicka saker Inet pysslar med? Och är det kampanj så är det väl? Och det är ju hursomhelst Inets misstag?! Jag förstår att man i regel inte skickar sakerna mellan butikerna, men herregud, jag hade ju gjort en beställning på ett kort som ni har i lager?! Varför inte bara lägga på frakten då, så borde det väl vara bra för alla?

Nej, jag fick inget kort: personen på kundtjänsten kan inte annat än att vara ny, eller ha en väldigt dålig dag, för att säga "OK, vi skickar den, men vi måste då lägga på frakten." Helt OK, men jag fick inget kort oavsett - om jag inte åkt till Gb el Uddevalla förstås!?

Har någon varit med om något liknande? Direkt obegripligt. Jag kan förstå att man på Inet inte kan stå för vilka misstag som helst, som t ex att skriva fel pris jättemycket billigare.

Men detta skulle ju inte kostat en krona att åtgärda genom att bara lägga på 49 i frakt!? (det kostar ju knappast mer än 49kr att skicka ett kort från Gb eller Uddevalla)?

Inet, vad gör ni?
MVH ion

Vi säljer just nu ut en del grafikkort kraftigt rabatterat lokalt i våra butiker och kan inte köpa in fler från leverantören, det är därför det är spärrat och endast går att köpa i utvalda butiker. Webbordrar kan i dagsläget endast skickas från centrallagret men vi kollar på en lösning där vi i framtiden ska kunna skicka direkt från butikerna och då ha möjlighet att erbjuda att skicka med förhöjd frakt precis som du beskriver, men vi är tyvärr inte där idag.

Vi kommer att kontakta dig under dagen för att gemensamt hitta en lösning här så båda parter blir nöjda.

Skrivet av KaakaaN:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.617093424991146.107...

Väldigt intressant chassi som jag tror många kommer att gilla. Något ni har fått upp ögonen för?

Ser onekligen intressant ut - har dragit det vidare till inköpsavdelningen och återkommer i nästa vecka!

Skrivet av krushy:

Måste bara älska Inet, beställde Dator, väska till en bärbar, mus och en 27" skärm igår, var i malmö 04:09 idag så det kommer idag! Älskar Inet för deras snabba frakt

Kul att du är nöjd!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ville köpa ett MSI GTX680 OC, ni är billigast, 2795:- Men i webbshoppen gick det inte beställa, även fast det fanns 8 i centrallager och 1 i Uddevalla. Försökte man köpa det så stod det att man skulle ringa eller mail. Sagt och gjort så gjorde jag det. Herren i andra änden trodde först jag var onykter eller något och bad mig kolla vilken butik som var vald, kände mig dum till en början innan jag insåg att det var webbshoppen som var vald.

Efter att han pratat med någon kille i bakgrunden fick jag svaret. Dessa kort är pressade (100kr ner mot vad Inwarehouse tog) för att ni ska ha kampanj i butik? Vill då att ni skickar ett och jag betalar frakten men det gick inte. Även fast det fanns 8 på centrallager. Vilket det även gjort i 3 dagar innan jag har bestämt mig och googlat fram skillnader mellan 680 och 770.

Priset är inte avgörande i detta fallet, inwarehouse/komplett fick slut på sina kort när de tog 2895:- Kampanjen är ok, men då skulle den inte alls funnits med på sidan. (Bort nu) Och då man bor mitt i landet så är det svårt att ta sig till någon av era butiker.

Nä, färdig surat över tappad mjölk idag, får bli ett 770 på måndag. Ni får väl dumpa de ännu mer sen när 770 sjunker i pris då dessa lär bli iskalla.

Trevlig helg på er.

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Ser inte ut så http://www.msi.com/product/vga/N770-2GD5-OC.html#overview

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

Ok, det var synd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Ehh, CX430M, CX500M och CX600M från corsair räknas inte som modulärt i filtret under nätagg.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av ALBiiJONzz:

Ehh, CX430M, CX500M och CX600M från corsair räknas inte som modulärt i filtret under nätagg.

De räknas inte heller när man söker efter antal watt

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Tjo! Stämmer det att MSI GeForce GTX 770 2GB Reference Cooling som finns på inet.se är titan kylaren?

Visa signatur

Chassi:Corsair 350D Processor: i7 4770k Grafikkort:Zotac GTX 780 Moderkort:Asus Maximum Vi Gene (mATX) Nätaggregat:Corsair TX 850 Processorkylning:Corsair h100i Minnen:Corsair Vengeance 1600mhz Lagring:120GB Kingston ssd

Permalänk
Medlem

Köpte minne från er som visar sig ha en grön PCB istället för svart som ni har det på bilden. Vore kul om ni rätta till det och inte lura andra i framtiden.http://www.inet.se/produkt/5315339/patriot-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Får man komma och reklamera varan i butiken eller måste man skicka via posten?

Permalänk
Medlem

Hej INET!

Har en fråga angående lagersaldon på er hemsida respektive butiker.
Om jag vill att ni ska bygga en dator åt mig som jag plockar ihop men vissa av produkterna är slut på lager i webbbutiken men finns däremot ute i någon av era butiker, finns möjligheten att beställa ändå och få datorn byggd?
Har ni möjlighet att plocka in det som saknas på webbbutiken från någon av era fysiska butiker och ändå bygga enligt min spec?

Med vänlig hälsning/Rogga

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet

Är det något problem med eran sida? Jag tycker sidan verkar rätt så långsam och har vart så ett tag nu. Det är enbart eran sida som är seg, andra sidor är som vanligt.

Mvh/lome

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Inet
Skrivet av Schackmannen:
Skrivet av Kartexo:

Tjo! Stämmer det att MSI GeForce GTX 770 2GB Reference Cooling som finns på inet.se är titan kylaren?

Är dessvärre inte Titan-kylaren på denna modell utan GTX 770 referenskylare.

Skrivet av ALBiiJONzz:

Ehh, CX430M, CX500M och CX600M från corsair räknas inte som modulärt i filtret under nätagg.

Skrivet av Flinken123:

De räknas inte heller när man söker efter antal watt

Ska vara uppdaterat nu!

Skrivet av bl00keRs:

Köpte minne från er som visar sig ha en grön PCB istället för svart som ni har det på bilden. Vore kul om ni rätta till det och inte lura andra i framtiden.http://www.inet.se/produkt/5315339/patriot-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Får man komma och reklamera varan i butiken eller måste man skicka via posten?

Ber hemskt mycket om ursäkt för det. Vi hade fått fel information från vår leverantör och givetvis köper vi tillbaka det utan kostnad. Du är välkommen in i butik eller anmäla återköp här: https://www.inet.se/support/OrderList.

Hänvisa till det här inlägget eller skicka serviceärende i PM så ser vi till att du inte behöver stå för frakten tillbaka.

Skrivet av Rogga67:

Hej INET!

Har en fråga angående lagersaldon på er hemsida respektive butiker.
Om jag vill att ni ska bygga en dator åt mig som jag plockar ihop men vissa av produkterna är slut på lager i webbbutiken men finns däremot ute i någon av era butiker, finns möjligheten att beställa ändå och få datorn byggd?
Har ni möjlighet att plocka in det som saknas på webbbutiken från någon av era fysiska butiker och ändå bygga enligt min spec?

Med vänlig hälsning/Rogga

Det beror lite på vilken produkt det är och vilka butiker det finns i lager - bäst är om du kollar med oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så kan vi kolla hur det ser ut för just din order!

Skrivet av lome:

Hejsan Inet

Är det något problem med eran sida? Jag tycker sidan verkar rätt så långsam och har vart så ett tag nu. Det är enbart eran sida som är seg, andra sidor är som vanligt.

Mvh/lome

Vi har märkt av att hemsidan stundtals går segt och har inte lyckats återskapa detta. Nästa gång du upplever att sidan går segt maila gärna info@inet.se med ditt IP, browser, ISP och tidpunkt så underlättar det väldigt mycket för oss!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Är dessvärre inte Titan-kylaren på denna modell utan GTX 770 referenskylare.

Ni har inga planer på att ta in GTX 770 med titan kylaren?
Vet att väldigt många är ute efter den och vanlig referenskylare är ju rätt värdelös.

Både Inno3D och EVGA har Titan kylare på GTX 770
http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=02G-P4-3770-KR
http://www.inno3d.com/product/gtx770.html

Fråga 2
Ni råkar inte ha någon kampanj på Corsair K70 black framöver som ni hade för några månader sedan? Syftar på den svarta ni hade för 999:-

Permalänk
Inet
Skrivet av subonez:

Ville köpa ett MSI GTX680 OC, ni är billigast, 2795:- Men i webbshoppen gick det inte beställa, även fast det fanns 8 i centrallager och 1 i Uddevalla. Försökte man köpa det så stod det att man skulle ringa eller mail. Sagt och gjort så gjorde jag det. Herren i andra änden trodde först jag var onykter eller något och bad mig kolla vilken butik som var vald, kände mig dum till en början innan jag insåg att det var webbshoppen som var vald.

Efter att han pratat med någon kille i bakgrunden fick jag svaret. Dessa kort är pressade (100kr ner mot vad Inwarehouse tog) för att ni ska ha kampanj i butik? Vill då att ni skickar ett och jag betalar frakten men det gick inte. Även fast det fanns 8 på centrallager. Vilket det även gjort i 3 dagar innan jag har bestämt mig och googlat fram skillnader mellan 680 och 770.

Priset är inte avgörande i detta fallet, inwarehouse/komplett fick slut på sina kort när de tog 2895:- Kampanjen är ok, men då skulle den inte alls funnits med på sidan. (Bort nu) Och då man bor mitt i landet så är det svårt att ta sig till någon av era butiker.

Nä, färdig surat över tappad mjölk idag, får bli ett 770 på måndag. Ni får väl dumpa de ännu mer sen när 770 sjunker i pris då dessa lär bli iskalla.

Trevlig helg på er.

Lite bristande kommunikation mellan kundtjänst och inköpsavdelningen har gjort att kampanjen blev otydlig och som vi skrev i ett inlägg tidigare så jobbar vi på att införa en lösning där vi kan skicka grafikkort direkt från butik men är inte riktigt i hamn med det ännu.

Får be om ursäkt för förvirringen och den bristfälliga informationen du fått av oss. Har du inte redan handlat ett kort så skicka ett PM till oss så kan vi se om vi kan göra något på priset.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena inet jag undrar när ni kör igång den där kampanjen där ni undrar vilket grafikkort från XFX Europe man skulle vilja ha grymt pris på? MVH

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk

Skulle gärna vilja se g-skilll minnen i sortimentet

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...