Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det fungerar att se på Twitch.tv med en AC Ryan Veolo?
Läst mycket negativt om enheten men är ändå sugen på att testa pga det låga priset.

http://cdon.se/hemelektronik/ac_ryan_veolo-21236640#rating-an...

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kenta42:

Någon som vet om det fungerar att se på Twitch.tv med en AC Ryan Veolo?
Läst mycket negativt om enheten men är ändå sugen på att testa pga det låga priset.

http://cdon.se/hemelektronik/ac_ryan_veolo-21236640#rating-an...

Testade lite snabbt och det funkar. Att navigera på sidan är riktigt långsamt och trasigt (åtminstone med standardläsaren, inte testat andra) men när man väl kommit till sin stream så fungerar det.

720p fungerade men 1080p+ är tveksamt, bara testat en än så länge men då blev det bara ljud.
Edit: När jag testade igen såg jag någon text om att 1080p+ på twitch inte var anpassat för mobila enheter.

720p+ (vad det nu innebär) verkar funka fint. Generellt så är det interfacet som är jävligt slött och bökigt men själva strömmarna verkar fungera mer eller mindre felfritt. Som sagt är detta med standardwebläsaren, kanske fungerar bättre med någon annan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Testade lite snabbt och det funkar. Att navigera på sidan är riktigt långsamt och trasigt (åtminstone med standardläsaren, inte testat andra) men när man väl kommit till sin stream så fungerar det.

720p fungerade men 1080p+ är tveksamt, bara testat en än så länge men då blev det bara ljud.
Edit: När jag testade igen såg jag någon text om att 1080p+ på twitch inte var anpassat för mobila enheter.

720p+ (vad det nu innebär) verkar funka fint. Generellt så är det interfacet som är jävligt slött och bökigt men själva strömmarna verkar fungera mer eller mindre felfritt. Som sagt är detta med standardwebläsaren, kanske fungerar bättre med någon annan.

Tack för infon!
Har inte för stora förväntningar på produkten men testar den gärna för 399:-
Gjorde en beställning nu!

Edit: Det finns ju en app för Twitch. Var det den du testade eller via browser?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kenta42:

Tack för infon!
Har inte för stora förväntningar på produkten men testar den gärna för 399:-
Gjorde en beställning nu!

Edit: Det finns ju en app för Twitch. Var det den du testade eller via browser?

Jag testade appen också, den verkade väl funka men även rätt begränsad. Testade mest i webläsaren.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Tack för infon!
Har inte för stora förväntningar på produkten men testar den gärna för 399:-
Gjorde en beställning nu!

Gjorde själv en beställning nu, trött på min dvd i vardagsrummet som är urkass, samt saknar usb-utgång.
Hade tänkt mig en WD live gen 3, men med tanke på nästan halva priset, så duger säkert denna för mina behov

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annero:

http://www.misco.se/?sku=10556662
ASUS ZENBOOK UX32VD R4013H - 6300 kr från misco!

Kalasfin ultrabook för en riktigt bra penning. Normalt ligger den väl på runt 8500:- Använd mellanskillnaden till att kasta in en SSD för burken innehåller tyvärr en 5400rpm disk.

Tack till perik911 som lade till den i "dagens fynd" tråden!

Edit: Menade 5400rpm och inte 5200rpm.

Jag gjorde en beställning i torsdags. Idag fick jag det här meddelandet:

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft ett felaktigt pris på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10556662 (ASUS Zenbook UX32VD R4013H Core i7 3517U)

Då priset på dessa var långt under det pris vi har möjlighet att köpa in datorerna för så arbetar nu våra inköpare och produktansvariga med bla. ASUS för att se om vi på något sätt kan lösa så att du kan få köpa datorn till det pris som felaktigt angavs på vår hemsida.

Jag hoppas de löser det på något sätt, jäkligt tråkigt när man gått runt och trott man fixat ny laptop. Någon som sa de var skyldiga att ge mig datorn för det priset pga jag har betalt osv. Men jag antar att de står i avtalet att de reserverar för felskrivningar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Frasse92:

Men jag antar att de står i avtalet att de reserverar för felskrivningar..

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar tyvärr vara så. Försökte köpa red dead redemption från elgiganten för 0:- via deras hemsida på releasedagen. Gick sådär

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Hur bra är http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_... som länkats? Något som rekomenderas?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Köpte en i förra varvet och är nöjd med det, i alla fall till priset, har sett betydligt dyrare skärmar som är sämre. Finns rätt mycket inställningar att göra så man kan säkert trixa till bilden lite till. Jag kan rekommendera den för 999:-.
Den har lite ljusa fläckar inget som syns normalt men har man en helt svart bakgrund så kan man se det, betrackningsvinkelen är bra.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Jag hoppas de löser det på något sätt, jäkligt tråkigt när man gått runt och trott man fixat ny laptop. Någon som sa de var skyldiga att ge mig datorn för det priset pga jag har betalt osv. Men jag antar att de står i avtalet att de reserverar för felskrivningar..

Skickades från m.sweclockers.com

Dom som sa det vet inte vad dom pratar om.

Alltid folk som kommer och säger sådant och skriver typ "jag ska bojkotta X om dom inte ger mig varan" när folk köper felsatta varor.
Och alltid lika kul med alla hot folken på sweclockers drar till med (Ps säger inte att du gjort något sådant)

Men nej dom är inte skyldiga att leverera något, det är 100% goodwill om dom vill förlora pengar på produkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna med detta pris
Hos Pixmania,fynd eller inte?
Är själv lite sugen...
SAPPHIRE Radeon HD 7970 Dual-X
3 GB GDDR5
För 2484kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Hur bra är egentligen den här skärmen, är den verkligen värd dess urpsrungliga pris (2700kr)?
Jag sitter just nu på en XL2420T (120hz BenQ-skärm) men är fasen sugen på 2st skärmar (jag kan överleva utan 120hz även fast det är underbart).
Är det värt att sälja BenQ'n för att köpa 2st Thor IPS'er?

edit:

Skrivet av Bulan75:

Vad tycker ni om denna med detta pris
Hos Pixmania,fynd eller inte?
Är själv lite sugen...
SAPPHIRE Radeon HD 7970 Dual-X
3 GB GDDR5
För 2484kr

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt bra kort till väldigt bra pris, det är ju till och med ett bra pris med tanke på att du troligtvis kommer få en sko eller något i paketet.
Skämt åtsido, fint pris på fint kort. Risken är att Pixmania kan vara väldigt tråkiga att ha och göra med men det behöver man nog inte oroa sig för

Permalänk
Medlem

Riktigt synd att det var Pixmania, annars hade jag plockat ett. Men pallar inte det montruösa strulet det är att ha att göra med Pixmania om något går sönder eller krånglar.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur ett sådant
Kort går att klocka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Fujitsu skärmen är verkligen inte värd 2700kr, långt ifrån.
Finns betyyyydligt bättre ips för dom pengarna

Men det är en billig budget ips för 999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

T

720p fungerade men 1080p+ är tveksamt, bara testat en än så länge men då blev det bara ljud.
Edit: När jag testade igen såg jag någon text om att 1080p+ på twitch inte var anpassat för mobila enheter.
.

Då klarar den förmodligen inte 1080p bd rippar häller då? trött på mitt xbox 360 som bara klarar dvd filmer och tv serier

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk

Macen som någon la upp vad fan betyder high res? Är det högupplöst? Typ som "Retina display"? Herrejävlar...

(Vilket jävla skämt om 1680x1050 räknas som högupplöst)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Spatten:

Då klarar den förmodligen inte 1080p bd rippar häller då? trött på mitt xbox 360 som bara klarar dvd filmer och tv serier

Ska testa om jag får tid och då med kabel istället för wlanet verkar som sagt inte vara tillräckligt snabbt för 1080p.
Kan ju vara något annat som inte hänger med men det var känslan jag fick.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ska testa om jag får tid och då med kabel istället för wlanet verkar som sagt inte vara tillräckligt snabbt för 1080p.
Kan ju vara något annat som inte hänger med men det var känslan jag fick.

Hade varit super snällt!

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Macen som någon la upp vad fan betyder high res? Är det högupplöst? Typ som "Retina display"? Herrejävlar...

(Vilket jävla skämt om 1680x1050 räknas som högupplöst)

Macen som las upp är med uppgraderad skärm om man väljer att konfigurera den på apple.se
MEN "nästan 10000 billigare" är lite luddigt.. visst den blir nästan 10k billigare om du tar den vanliga 15" och konfigurerar den på apple.se (dessutom tror jag det här inte är senaste varianten, finns ingen i7 med 2.4GHz i senaste).
Tar man nya macbook pro retina 15" så innehåller den redan SSD disken och dubbelt så mycket ram 1GB grafikminne mot 512 för ca 7000 mer, dvs mindre än det kostar att uppgradera den vanliga 15" till den som säljs på dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Vad tycker ni om denna med detta pris
Hos Pixmania,fynd eller inte?
Är själv lite sugen...
SAPPHIRE Radeon HD 7970 Dual-X
3 GB GDDR5
För 2484kr

Skickades från m.sweclockers.com

Ett sånt som sitter i min dator nu och det funkar perfa. Kunde direkt ba dra upp klocken till samma som på Ghz-edition utan några ändringar på volten.
Hade det inte varit pixmania så hade jag nog gått över till crossfire. (Även fast jag lyckades få tag i mitt när cdon hade rea + 15% = 2790kr)

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Undrar lite om samma skärm. Föräldrarna behöver en skärm till sin bärbara burk. Allmän surf mest, då och då lite playtjänster, men det streamar de mest till tvn. Skärmen behöver inte vara toppklass, men helt ok färgåtergvning, inte för mycket genomblödning och ha inställningsmöjligheter så att den inte är för ansträngande för ögonen. Får man detta i en så här pass billig skärm? (antar att den inte är värd sitt fullpris men men)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Jag gjorde en beställning i torsdags. Idag fick jag det här meddelandet:

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft ett felaktigt pris på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10556662 (ASUS Zenbook UX32VD R4013H Core i7 3517U)

Då priset på dessa var långt under det pris vi har möjlighet att köpa in datorerna för så arbetar nu våra inköpare och produktansvariga med bla. ASUS för att se om vi på något sätt kan lösa så att du kan få köpa datorn till det pris som felaktigt angavs på vår hemsida.

Jag hoppas de löser det på något sätt, jäkligt tråkigt när man gått runt och trott man fixat ny laptop. Någon som sa de var skyldiga att ge mig datorn för det priset pga jag har betalt osv. Men jag antar att de står i avtalet att de reserverar för felskrivningar..

Skickades från m.sweclockers.com

Trevligt med ett sådant mail och inte bara ett där det står att ordern är makulerad pga prisfel! Då modellen lär vara på utgående (nya med haswell lär vara på ingående) så borde det finnas en möjlighet att de kanske kan komma fram till en bra deal med ASUS/leverantören. Så förhoppningsvis så kommer det fram till någonting positivt här! Det beror kanske mest på hur många datorer som faktiskt "såldes" till det felaktiga priset.

Som andra skrivit redan så har mer eller mindre alla firmor i sina villkor att de friskriver sig för eventuella pris och skrivfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Det stämmer nog inte, antar att du kommer få ett samtal/mail från Dustin.

Sluta skriv i bara tips, jag vill inte ha massa mail med onödigt chattande.

Antagligen sålde dom ut produkten, den är borta på dustinhome iaf.

Däremot var det ju inte samma som på apple som andra sagt i denna tråden.
Så svårt att jämföra priset.

Permalänk
Medlem

Angående 7970 (ej Ghz) kortet från pixmania, är det verkligen 3 slots?
Står så på prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1413468

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

Vad tycker ni om denna med detta pris
Hos Pixmania,fynd eller inte?
Är själv lite sugen...
SAPPHIRE Radeon HD 7970 Dual-X
3 GB GDDR5
För 2484kr

Skickades från m.sweclockers.com

Är det bara jag som får slutpriset med rabattkod till 2900?
Koden - PIXSEAUG80

Har lagt in det i kundkorg och allt men får ändå inte priset till 2500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZeWolF:

Är det bara jag som får slutpriset med rabattkod till 2900?
Koden - PIXSEAUG80

Har lagt in det i kundkorg och allt men får ändå inte priset till 2500

Dom verkar tyvärr ha höjt priset redan....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Detta firar CDON med FINA PRISER.

Gäller t.o.m Söndag 24.00

http://cdon.se/film/warner_90_%C3%A5...a_harry_potter

Fungerande länk: http://cdon.se/film/warner_90_%C3%A5r/

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskSkiller:

1. Battlefield 4 (+ dlct "China Rising")

Pris:

Battlefield 4 förbeställning (enbart till PC): 343,90kr!

Battlefield 4 förbeställning + dlct "China Rising" (enbart till PC): 361,10!

Priset gäller tills imon! Så skynda er att köpa!

http://fast2play.se/battlefield-4-dagen.html

Det är G2play som ligger bakom fast2play. Vågar nog inte handla där efter att jag hört att spelnycklar man aktiverar via steam kan försvinna och ens steam account kan bli bannat. Det är ingen auktoriserad återförsäljare av varken steam- eller originnycklar.