Permalänk
Inaktiv

Nytt Gamingheadset

Tjena! Ska köpa nytt headset och vill ha lite tips på vad man ska köpa.
Jag har tidigare haft 3 st olika SteelSeries headsets och de har varit bra men micken har gått sönder på varenda en, så jag vill slippa såna hörlurar.

Med en budget på 500-1000 kr har jag tänkt mig ett par QPAD QH-90 eller ett par Logitech G430. Jag har hört att dessa ska vara bra för sin prisklass (speciellt QH-90) men jag skulle vilja ha mer tips på andra hörlurar. Det enda dåliga jag har hört om QH-90 är att basen är inte så jättebra. :/

Razer, Asus och Creative ska tydligen ha bra hörlurar. Jag skulle vilja ha hörlurar som har USB kontakt eller 3,5 mm-USB adapter (har Laptop med ljudkontakter på framsida, vill inte att det ska slå i externa tangentbordet).

Det skulle också fungera med ett par vanliga hörlurar(utan mick) och en extern mikrofon. Här kan jag lägga ut lite mer än 1000 kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeFishhead:

Tjena! Ska köpa nytt headset och vill ha lite tips på vad man ska köpa.
Jag har tidigare haft 3 st olika SteelSeries headsets och de har varit bra men micken har gått sönder på varenda en, så jag vill slippa såna hörlurar.

Med en budget på 500-1000 kr har jag tänkt mig ett par QPAD QH-90 eller ett par Logitech G430. Jag har hört att dessa ska vara bra för sin prisklass (speciellt QH-90) men jag skulle vilja ha mer tips på andra hörlurar. Det enda dåliga jag har hört om QH-90 är att basen är inte så jättebra. :/

Razer, Asus och Creative ska tydligen ha bra hörlurar. Jag skulle vilja ha hörlurar som har USB kontakt eller 3,5 mm-USB adapter (har Laptop med ljudkontakter på framsida, vill inte att det ska slå i externa tangentbordet).

Det skulle också fungera med ett par vanliga hörlurar(utan mick) och en extern mikrofon. Här kan jag lägga ut lite mer än 1000 kr.

Sennheiser 360 g4me men dom kostar ju lite mera men är dom bästa på marknaden enligt många här på sweclockers.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Sennheiser 360 g4me men dom kostar ju lite mera men är dom bästa på marknaden enligt många här på sweclockers.

Håller helt med. Annars är också Qpad QH-85/90 ett bra alternativ för de som vill ha lite billigare. http://www.inet.se/produkt/6304879/qpad-qh-85-open-gaming-hea...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GamerFX:

Sennheiser 360 g4me men dom kostar ju lite mera men är dom bästa på marknaden enligt många här på sweclockers.

Jag ska kolla lite på dom och jämföra priset. Har 360 g4me en mickrofon eller behöver kag köpa en extern?

Skickades från m.sweclockers.com