problem med diskutrymme i windows 8

Permalänk
Medlem

problem med diskutrymme i windows 8

Jag har en 80Gb boot disk sittandes i min dator och det har räckt till ända tills nu. nu varnar datorn för att jag har slut diskutrymme titt som tätt.

om jag går in och kolla hur mycket som ligger på disken så är det ungefär 22Gb, har kollat både med utforskaren och med speciella program för att kolla filstorleken, och båda säger samma sak. så nu till frågan, vars har dem resterande nästan 50Gb tagit vägen, har någon här något bra förslag.

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

Kan vara system filer som ligger och tar ditt utrymme. Testa köra diskrensning på den.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

har testat att köra diskrensning, scandisk och defrag och inget har hjälpt. har även avaktiverat hibernate funktionen vilket iof frigjorde ca. 10Gb men det käkade upp ungefär lika snabbt

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

Använd något program för att se vilka mappar som är stora:
http://www.howtogeek.com/113012/10-best-free-tools-to-analyze...

Permalänk
Medlem

har nu hittat vad som har tagit upp allt diskutrymme, windows sparar tydligen information om register transaktioner var 6 minut, tydligen ska dessa tas bort automatiskt när datorn startas om, men det har inte gjorts, så jag hade 55Gb transaktions loggar liggandes

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460