kan inte starta gta iv!

Permalänk
Medlem

kan inte starta gta iv!

hej!
jag köpte i dag gta iv, nu när jag klicka på play kommer det upp en text där det står att spelet misslyckades att starta.
har kollat alla olika sidor på saker som kan fixa det men ingen av dem har funkat,
har testat att installera om spelet flera gånger, det har inte heller funkat
så om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig så skulle jag vara mycket tacksam!!!

Permalänk

Jisses vad jag har krånglat med GTA IV...

Nu senast jag installerade det, funkade det att starta utan problem första gången. Gångerna efter gick det inte alls, lösningen jag hittade var att inaktivera alla skärmar utom 1:a skärmen. Då går det starta utan några som hällst problem!

Ett annat vanligt problem är GFWL, testa att installera om det med senaste versionen: ( http://www.xbox.com/en-US/LIVE/PC/DownloadClient )

På steams forum för spelet kan man hitta många fel med lösningar också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Finns många, många, många olika fel som det kan bero på.
Haft problem med mitt Gta kanske 5-10 gånger nu, de flesta av gångerna har de löst sig när jag installerat om Windows.
En gång fick jag det att funka genom att till och med avinstallera Internet Explorer 10 så den gick tbx till explorer 9/8... Verkar aldrig funka att installera om gta iv heller de gånger jag haft problem. Är väldigt många som har problem med gta iv, och finns hur många lösningar som helst som funkar för vissa och vissa inte, kommer ihåg hur gta iv inte gick att starta efter jag hade installera windows live movie maker.

Googla som jag gjorde, och prova allting du hittar tills de funkar.
Prova googla "Gta iv launching problem steam forum" brukar komma upp rätt många alternativ där.