Origin - Problem med att ladda ned spel

Permalänk

Origin - Problem med att ladda ned spel

Hejhej!

Jag som många andra, har köpt spel från https://www.humblebundle.com/.
Jag har lagt in dem på Origin men när jag börjar ladda ned de via Origin så bara står den på samma procent hela tiden. När jag startar om datorn och loggar in på Origin igen, då helt plötsligt frågar den om jag vill installera spelet och efter en pytteliten stund så laddar ner ner högst 3%. Efter det så slutar den ladda ner igen och jag är tvungen att starta om för att sedan göra samma process.

Jag har testat med alla olika möjliga spel då jag trodde först att det berodde på hur stort spelet är. Te.x;
Jag började ladda ner BF3 igår kväll och under natten. När jag vaknade så var den endast på 2%. Sedan så var jag borta i 2-3 timmar och då när jag kom hem så var den på 3%.

Jag har nyss omformaterat om datorn, jag har endast 32-bitars operativsystem då det var första gången jag installerade ett operativsystem.

Jag förväntar mig snabbt svar då jag har ont om tid.

- Tack på förhand. MVH Jonte "Stealtharn" Vaxhed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealtharn:

Hejhej!

Jag som många andra, har köpt spel från https://www.humblebundle.com/.
Jag har lagt in dem på Origin men när jag börjar ladda ned de via Origin så bara står den på samma procent hela tiden. När jag startar om datorn och loggar in på Origin igen, då helt plötsligt frågar den om jag vill installera spelet och efter en pytteliten stund så laddar ner ner högst 3%. Efter det så slutar den ladda ner igen och jag är tvungen att starta om för att sedan göra samma process.

Jag har testat med alla olika möjliga spel då jag trodde först att det berodde på hur stort spelet är. Te.x;
Jag började ladda ner BF3 igår kväll och under natten. När jag vaknade så var den endast på 2%. Sedan så var jag borta i 2-3 timmar och då när jag kom hem så var den på 3%.

Jag har nyss omformaterat om datorn, jag har endast 32-bitars operativsystem då det var första gången jag installerade ett operativsystem.

Jag förväntar mig snabbt svar då jag har ont om tid.

- Tack på förhand. MVH Jonte "Stealtharn" Vaxhed.

Vänta några dagar tills det lugnar ner sig. Det kanske inte är så konstigt att det går dåligt när en miljon folk försöker ladda ner samma spel samtidigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Vänta några dagar tills det lugnar ner sig. Det kanske inte är så konstigt att det går dåligt när en miljon folk försöker ladda ner samma spel samtidigt.

Aight. Jag får höra av mig igen om det uppstår samma fel. Tack för ett snabbt svar btw!
Om någon tror att det beror på något annat så är det bara att skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealtharn:

Aight. Jag får höra av mig igen om det uppstår samma fel. Tack för ett snabbt svar btw!
Om någon tror att det beror på något annat så är det bara att skriva.

Har själv haft problem med nedladdningar som fastnar. Du är inte ensam

Permalänk
Skrivet av Arre..:

Har själv haft problem med nedladdningar som fastnar. Du är inte ensam

Har det hänt nyligen eller andra gånger? Är du hundra på att din internetanslutning var på topp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealtharn:

Hejhej!

Jag som många andra, har köpt spel från https://www.humblebundle.com/.
Jag har lagt in dem på Origin men när jag börjar ladda ned de via Origin så bara står den på samma procent hela tiden. När jag startar om datorn och loggar in på Origin igen, då helt plötsligt frågar den om jag vill installera spelet och efter en pytteliten stund så laddar ner ner högst 3%. Efter det så slutar den ladda ner igen och jag är tvungen att starta om för att sedan göra samma process.

Jag har testat med alla olika möjliga spel då jag trodde först att det berodde på hur stort spelet är. Te.x;
Jag började ladda ner BF3 igår kväll och under natten. När jag vaknade så var den endast på 2%. Sedan så var jag borta i 2-3 timmar och då när jag kom hem så var den på 3%.

Jag har nyss omformaterat om datorn, jag har endast 32-bitars operativsystem då det var första gången jag installerade ett operativsystem.

Jag förväntar mig snabbt svar då jag har ont om tid.

- Tack på förhand. MVH Jonte "Stealtharn" Vaxhed.

Inte att det jag markerade här har något att göra med nedladdningshastigheten men vad har du för specs i övrigt? För 32-bit OS kan inte hantera över 4 GB RAM. Så bara slänger ut att om du har mer än det kanske du ska formatera och installera om ett nytt OS.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Samma skit här, hinner dock installera typ 10% innan jag får starta om.

Permalänk
Medlem

Det här funkar för mig:

1. Stäng av origin med enhetshanteraren.
2. Gör ett nytt textdokument i det skriver du

[Connection]
EnvironmentName=production

[Feature]
CdnOverride=akamai

Klicka sedan på arkiv -> spara som -> EACore.ini -> Ändra från textdokument till alla filer. -> spara den på skrivbordet.

3. Starta origin.
4. När den frågar om den ska använda den här filen tryck på ja.
5.Nu kan du äntligen ladda hem dina spel!

Permalänk
Skrivet av sander00se:

Det här funkar för mig:

1. Stäng av origin med enhetshanteraren.
2. Gör ett nytt textdokument i det skriver du

[Connection]
EnvironmentName=production

[Feature]
CdnOverride=akamai

Klicka sedan på arkiv -> spara som -> EACore.ini -> Ändra från textdokument till alla filer. -> spara den på skrivbordet.

3. Starta origin.
4. När den frågar om den ska använda den här filen tryck på ja.
5.Nu kan du äntligen ladda hem dina spel!

Tack så jättemycket! Jag har nu 6% då jag istället skulle haft 0%!
Jag tog detta och hjälpte mina vänner, jag hoppas att det är okej. Jag tog inget creds för det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Det här funkar för mig:

1. Stäng av origin med enhetshanteraren.
2. Gör ett nytt textdokument i det skriver du

[Connection]
EnvironmentName=production

[Feature]
CdnOverride=akamai

Klicka sedan på arkiv -> spara som -> EACore.ini -> Ändra från textdokument till alla filer. -> spara den på skrivbordet.

3. Starta origin.
4. När den frågar om den ska använda den här filen tryck på ja.
5.Nu kan du äntligen ladda hem dina spel!

Tack, du är en GUD!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |