Permalänk
Medlem

10m HDMI kabel för 1080p och 60hz?

Finns det någon som kör HDMI kabel på 10m+ i 1080p och 60hz? vad har ni för kabel?
Någon som vet någon bra kabel som funkar? helst under 700kr

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag använder http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=998624 och den fungerar klockrent. Min slutsats är att 10m-versionen av den borde vara minst lika sjysst: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=800310

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Så länge det är en high speed ska den klara 10m 1080p 60hz utan problem. Köp den billigaste. Klarar den inte av det så är kabeln trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag använder http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=998624 och den fungerar klockrent. Min slutsats är att 10m-versionen av den borde vara minst lika sjysst: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=800310

Så den där kabeln du har, är på 25 meter och du kan få ut 1080p i 60hz?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Så den där kabeln du har, är på 25 meter och du kan få ut 1080p i 60hz?

Jadå, inga problem. Jag har dator på nedervåningen och en 70-tummare på övervåningen som jag kör bilspel på. Så 25m aktiv HDMI och 20m aktiv USB ger mig åtkomst till datorn från ett helt annat rum, utan input lag eller störningar.

HDMI är digital signal som rör sig i nästan ljusets hastighet, så ett par meter extra är ingen större utmaning så länge du matar signalen korrekt med hjälp av aktiv förstärkning

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jadå, inga problem. Jag har dator på nedervåningen och en 70-tummare på övervåningen som jag kör bilspel på. Så 25m aktiv HDMI och 20m aktiv USB ger mig åtkomst till datorn från ett helt annat rum, utan input lag eller störningar.

HDMI är digital signal som rör sig i nästan ljusets hastighet, så ett par meter extra är ingen större utmaning så länge du matar signalen korrekt med hjälp av aktiv förstärkning

Suttit som en galning hela dagen och letat efter en HDMI kabel på 10m som klarar 1080p/60hz... Alla svindyra.
Men jag läste lite om den där kabeln nu och även 15-20m varianten är det folk som kör 1080p/60hz i ... otroligt
Så 10m borde vara np, tack får bli en sån och prova

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Suttit som en galning hela dagen och letat efter en HDMI kabel på 10m som klarar 1080p/60hz... Alla svindyra.
Men jag läste lite om den där kabeln nu och även 15-20m varianten är det folk som kör 1080p/60hz i ... otroligt
Så 10m borde vara np, tack får bli en sån och prova

Många mediaspelare och grafikkort har hdmi-kontakter som inte är tillräckligt starka för att mata ut signalen över långa avstånd, därav aktiv förstärkning

Lycka till!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Så länge det är en high speed ska den klara 10m 1080p 60hz utan problem. Köp den billigaste. Klarar den inte av det så är kabeln trasig.

Tyvärr är det så att de som inte har koll tror att en HDMI skickar paket där om det inte går är svart ruta och stängt i kiosken.

Jag kan av personlig erfarenhet säga att över 5 meter HDMI, såvidare du inte kör Kramer, Monster eller i den prisklassen kan du få vilka
sjuka spökfel som helst.

Den Deltaco High-speed som är listad här . Äger i fråga 1x3meter, 2x5 meter, 3x7,5 samt 1x10 meter i denna kvalitet.
2 av de 7,5 fungerar lite som de vill, kan fungera perfekt i 2 veckor, sen i 3-4 dagar så tappar dom signal typ 58 minuter in i en film osv.
Ibland fungerar ARC på de längre, ibland inte.

Dessa fel är inget som man märker när man packat upp kablen och kan direkt skicka tillbaka och få en ny. Den kommer säkerligen passera butikens
egna kontroll (dustin m.m.). Endå är den dålig.

Ska man köra 5 meter + så är det premium kabel som gäller, 1399kr fick jag personligen ge för att min 7,5 meters kabel skulle vara 100% ig.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Tyvärr är det så att de som inte har koll tror att en HDMI skickar paket där om det inte går är svart ruta och stängt i kiosken.

Jag kan av personlig erfarenhet säga att över 5 meter HDMI, såvidare du inte kör Kramer, Monster eller i den prisklassen kan du få vilka
sjuka spökfel som helst.

Den Deltaco High-speed som är listad här . Äger i fråga 1x3meter, 2x5 meter, 3x7,5 samt 1x10 meter i denna kvalitet.
2 av de 7,5 fungerar lite som de vill, kan fungera perfekt i 2 veckor, sen i 3-4 dagar så tappar dom signal typ 58 minuter in i en film osv.
Ibland fungerar ARC på de längre, ibland inte.

Dessa fel är inget som man märker när man packat upp kablen och kan direkt skicka tillbaka och få en ny. Den kommer säkerligen passera butikens
egna kontroll (dustin m.m.). Endå är den dålig.

Ska man köra 5 meter + så är det premium kabel som gäller, 1399kr fick jag personligen ge för att min 7,5 meters kabel skulle vara 100% ig.

1399 kr för 7,5m..
Då köper jag hellre 5 st billiga och "take my chances"

Vad betalade du för din profilbild med äpple och allt?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Ska man köra 5 meter + så är det premium kabel som gäller, 1399kr fick jag personligen ge för att min 7,5 meters kabel skulle vara 100% ig.

Det där är ren hästdynga, det behöver inte alls vara "premium" för tusenlappar, en high-speed HDMI räcker väldigt långt.

Jag kör själv med en billig kabel på 10 m, som jag köpte med min projektor(full-hd), på elgiganten.
Tror bestämt det är en Deltaco, har för mig att jag gav under 200:- för den.

1080p 60Hz givetvis.

Du har antingen haft otur eller använt dig av standard HDMI.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

Tyvärr är det så att de som inte har koll tror att en HDMI skickar paket där om det inte går är svart ruta och stängt i kiosken.

Jag kan av personlig erfarenhet säga att över 5 meter HDMI, såvidare du inte kör Kramer, Monster eller i den prisklassen kan du få vilka
sjuka spökfel som helst.

Den Deltaco High-speed som är listad här . Äger i fråga 1x3meter, 2x5 meter, 3x7,5 samt 1x10 meter i denna kvalitet.
2 av de 7,5 fungerar lite som de vill, kan fungera perfekt i 2 veckor, sen i 3-4 dagar så tappar dom signal typ 58 minuter in i en film osv.
Ibland fungerar ARC på de längre, ibland inte.

Dessa fel är inget som man märker när man packat upp kablen och kan direkt skicka tillbaka och få en ny. Den kommer säkerligen passera butikens
egna kontroll (dustin m.m.). Endå är den dålig.

Ska man köra 5 meter + så är det premium kabel som gäller, 1399kr fick jag personligen ge för att min 7,5 meters kabel skulle vara 100% ig.

Ja de va ju en jävla massa struntprat i den posten iaf
HDMI är en digital signal, den antingen fungerar eller inte.
1399kr för en 7,5m HDMI sladd, oj herregud va försäljarn måste ha fnittrat efter du betalat.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jadå, inga problem. Jag har dator på nedervåningen och en 70-tummare på övervåningen som jag kör bilspel på. Så 25m aktiv HDMI och 20m aktiv USB ger mig åtkomst till datorn från ett helt annat rum, utan input lag eller störningar.

HDMI är digital signal som rör sig i nästan ljusets hastighet, så ett par meter extra är ingen större utmaning så länge du matar signalen korrekt med hjälp av aktiv förstärkning

Låter som en intressant lösning. Om det går bra för "den som styr hemma" så tror jag att gör detsamma. Vilken aktiv USB kör du på?

Permalänk
Inaktiv

Kör med en 10m HDMI mellan datorn och reciever/tv i 1080p 60Hz. Köpte den för några år sedan och det var den billigaste jag hittade(195kr). Den är av märket Deltaco. Har alltid fungerat perfekt och har aldrig haft några problem med den.

Länk till produkt:
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/94096-deltaco_hd...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Låter som en intressant lösning. Om det går bra för "den som styr hemma" så tror jag att gör detsamma. Vilken aktiv USB kör du på?

Deltaco på allt, däremot har jag fortfarande svårt att hitta en fungerande USB-hubb med extern strömadapter. Kjell&Co hade en 10-port som sög, nu testar jag d-link 7-port som också får snabba koppla ut/in disconnects på alla enheter då och då. Det är inte pga deltaco-sladden, då den fungerar felfritt med min strömlösa hubb, men då fungerar inte flera st xbox 360-kontroller med vibration.

Så kör på deltaco, och leta upp valfri usb-hubb av sjysst märke. Om du ska ha mer än tangentbord och mus så bör du ha en med strömadapter

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Jag stöttar helt förslaget för billig no-name sladd, men rent hårdvarumässigt är det bra att ha aktiv signalförstärkning då det är 10 meter. Många mediaspelare och andra enheter som matar ut HDMI har inte tillräckligt stark ut-kontakt för att mata signalen 10m utan förstärkning

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Deltaco på allt, däremot har jag fortfarande svårt att hitta en fungerande USB-hubb med extern strömadapter. Kjell&Co hade en 10-port som sög, nu testar jag d-link 7-port som också får snabba koppla ut/in disconnects på alla enheter då och då. Det är inte pga deltaco-sladden, då den fungerar felfritt med min strömlösa hubb, men då fungerar inte flera st xbox 360-kontroller med vibration.

Så kör på deltaco, och leta upp valfri usb-hubb av sjysst märke. Om du ska ha mer än tangentbord och mus så bör du ha en med strömadapter

Tackar för informationen!

Ursäkta till TS att jag hoppade in här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Tackar för informationen!

Ursäkta till TS att jag hoppade in här.

TS var redan klar så det var nog lugnt

Lycka till!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Suttit som en galning hela dagen och letat efter en HDMI kabel på 10m som klarar 1080p/60hz... Alla svindyra.
Men jag läste lite om den där kabeln nu och även 15-20m varianten är det folk som kör 1080p/60hz i ... otroligt
Så 10m borde vara np, tack får bli en sån och prova

Om det är så att du inte redan har beställt och du råkar vara student / känner en student så ta en titt på Dustinhome, otroliga studentrabatter på kablar, ca 60-90%.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Låter som en intressant lösning. Om det går bra för "den som styr hemma" så tror jag att gör detsamma. Vilken aktiv USB kör du på?

Jag beställde nyss en Deltaco aktiv usb-förlängare 10m också, verkar funka enligt omdömen på dustinhome.. vi får se när jag får den

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag beställde nyss en Deltaco aktiv usb-förlängare 10m också, verkar funka enligt omdömen på dustinhome.. vi får se när jag får den

Om inte annat så lär den fungera med ett trådlöst tangentbord med mus på samma Usb sticka. Tror det blir fett ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Det där är ren hästdynga, det behöver inte alls vara "premium" för tusenlappar, en high-speed HDMI räcker väldigt långt.

Jag kör själv med en billig kabel på 10 m, som jag köpte med min projektor(full-hd), på elgiganten.
Tror bestämt det är en Deltaco, har för mig att jag gav under 200:- för den.

1080p 60Hz givetvis.

Du har antingen haft otur eller använt dig av standard HDMI.

Skrivet av WongFeiHung:

Ja de va ju en jävla massa struntprat i den posten iaf
HDMI är en digital signal, den antingen fungerar eller inte.
1399kr för en 7,5m HDMI sladd, oj herregud va försäljarn måste ha fnittrat efter du betalat.

Synd ni har dålig koll. Har själv jobbat både på Elgigaten och Media Markt och provat MÅNGA kablar och maskiner.

Tråkigt att folk utan fackerfarenhet som ni som råkar köpa en Deltaco HDMI som fungerar bra sen bara utalar er i massa "struntprat" som det heter. Det där med att det är digitalt och inte .. det är RENT struntprat och visar hur fruktansvärt dålig koll du har. Har personligen pratat med både tekniker från Pioneer och Philips huvudkontor under utbildningar som inte säljer en meter HDMI kabel. Dom har samma erfarenhet.

Snacka med någon på returavdelingen på MediaMarkt och fråga hur många som köpt "No-name" HDMI sladdar och fått dom utbytta pga. helt vilda spökfel, speciellt då i längre längder, jämfört med Monster Cables t.ex.

Sjukt tråkigt att detta forum svämmar över med folk som äger i detta fallet en 1meter skit HDMI som lyckats vara välgjord och VIPS! Kan man rekomendera folk hej vilt. Hoppas inte TS ska bygga in i väggen o liknade och kör på en riktig tratt bara för ni sitter här o spyr ut er skit ni har noll koll om.

När det gäller försäljaren som skratta.... ja jag sålde kablen till migsjälv så jag skratta att jag äntligen skulle sluta ligga som en slavarbetare i min garderob med en grill gaffel och försöka peta ut 7,5 meter skit HDMI genom väggen efter försök nr 4.....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Köpte en deltaco 10m till projektorn förut, funkade inte alls... Köpte en kortare som funkade hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Synd ni har dålig koll. Har själv jobbat både på Elgigaten och Media Markt och provat MÅNGA kablar och maskiner.

Tråkigt att folk utan fackerfarenhet som ni som råkar köpa en Deltaco HDMI som fungerar bra sen bara utalar er i massa "struntprat" som det heter. Det där med att det är digitalt och inte .. det är RENT struntprat och visar hur fruktansvärt dålig koll du har. Har personligen pratat med både tekniker från Pioneer och Philips huvudkontor under utbildningar som inte säljer en meter HDMI kabel. Dom har samma erfarenhet.

Snacka med någon på returavdelingen på MediaMarkt och fråga hur många som köpt "No-name" HDMI sladdar och fått dom utbytta pga. helt vilda spökfel, speciellt då i längre längder, jämfört med Monster Cables t.ex.

Sjukt tråkigt att detta forum svämmar över med folk som äger i detta fallet en 1meter skit HDMI som lyckats vara välgjord och VIPS! Kan man rekomendera folk hej vilt. Hoppas inte TS ska bygga in i väggen o liknade och kör på en riktig tratt bara för ni sitter här o spyr ut er skit ni har noll koll om.

När det gäller försäljaren som skratta.... ja jag sålde kablen till migsjälv så jag skratta att jag äntligen skulle sluta ligga som en slavarbetare i min garderob med en grill gaffel och försöka peta ut 7,5 meter skit HDMI genom väggen efter försök nr 4.....

Men överallt där jag läser säger folk tvärtemot om vad du gör, och att t.ex monster cables är överprisat.
Men vi får se, av det jag läst är folk nöjda med sina aktiva deltaco hdmi kablar, så jag tänker prova iaf.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

Synd ni har dålig koll. Har själv jobbat både på Elgigaten och Media Markt och provat MÅNGA kablar och maskiner.

Tråkigt att folk utan fackerfarenhet som ni som råkar köpa en Deltaco HDMI som fungerar bra sen bara utalar er i massa "struntprat" som det heter. Det där med att det är digitalt och inte .. det är RENT struntprat och visar hur fruktansvärt dålig koll du har. Har personligen pratat med både tekniker från Pioneer och Philips huvudkontor under utbildningar som inte säljer en meter HDMI kabel. Dom har samma erfarenhet.

Snacka med någon på returavdelingen på MediaMarkt och fråga hur många som köpt "No-name" HDMI sladdar och fått dom utbytta pga. helt vilda spökfel, speciellt då i längre längder, jämfört med Monster Cables t.ex.

Sjukt tråkigt att detta forum svämmar över med folk som äger i detta fallet en 1meter skit HDMI som lyckats vara välgjord och VIPS! Kan man rekomendera folk hej vilt. Hoppas inte TS ska bygga in i väggen o liknade och kör på en riktig tratt bara för ni sitter här o spyr ut er skit ni har noll koll om.

När det gäller försäljaren som skratta.... ja jag sålde kablen till migsjälv så jag skratta att jag äntligen skulle sluta ligga som en slavarbetare i min garderob med en grill gaffel och försöka peta ut 7,5 meter skit HDMI genom väggen efter försök nr 4.....

Det är skojigt att du säger att vi har ingen fackerfarenhet, vet du vad jag arbetar med ?
Har byggt och administrera maskiner dom senaste 20 åren, och har haft ett intresse i elektronik (datorer, televisioner, projektorer, ljudsystem) så länge jag kommer ihåg. Vet inte nära på allt, men har ett ganska brett sortiment av information som jag hamstrat i min hjärna senaste 30+ åren.

Och att här säga att du jobbat på media markt och elgiganten är absolut inget att skryta om, eftersom dessa butiker brukar ha dom absolut mest clueless försäljare som finns.

Så nu tror du att du har rätt fast flera flera personer redan påpekat hålen i dina uttalanden.
Vad tror du är mera sannolikt. Att du fått dåliga sladdar flera gånger då du köpt billigt, eller att ALLA vi andra bara har fruktansvärd tur ?

Ja vet att du fortfarande kommer febrilt försvara ditt agerande (7,5m sladd för 1400kr). Men ibland är det bara smartare att accept defeat.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Ja de va ju en jävla massa struntprat i den posten iaf
HDMI är en digital signal, den antingen fungerar eller inte.
1399kr för en 7,5m HDMI sladd, oj herregud va försäljarn måste ha fnittrat efter du betalat.

MMmm Digital signal... funkar eller funkar inte... djävligt spännand tankegång

Fan va mycket cash min firma och våra kunder skulle spara om vi slapp dra svindyra cat7 kablar och kontaktdon överallt samt köpa Cable Analyzers för att testa signalen om nu det nu "antingen funkar eller inte"

Ärligt talat tror du på vad du själv säger? Att saker som NEXT, DC Loop resistance, returnloss, Xtalk inte spelar roll? Börjar bli gött trött på folk som vräker ur sig skit utan att ha en aning om vad han/hon pratar om....

ON topic: Som tidigare sagt i tråden kan det funka utmärkt med en deltaco specielt på kortare sträckor ~5m, över det skulle jag gå efter en bättre kabel (Speciellt om man skall bygga in den och inte vill riskera att dra om skiten genom ett för litet rör flera gånger) Sedan kan förläggning ha påverkaran där billigare kablar inte klarar skarpa böjradies och kan åldras med tiden om dom ligger i kläm.

Så totalt sett så skall du lägga den bakom en soffa eller liknade så funkar nog dom billiga men skall du bygga in den på något sett skulle jag inte prova med billigare grejor utan dyrare kablen.

Permalänk
Avstängd

Sittee på en deltaco 10 meters kabel för 150 kr ifrån dustin. Funkar klockrent och har gjort i ett halvår! Funkar till och med bättre än min 1 meters dvi till skärmen som börjar flimra ibland... Lägger hellre 1250 kr på nåt annat än en jävla kabel, fyfan för dom pengarna kan man ha så mycket roligare än att sitta å skryta i ett forum!!

Permalänk
Medlem

Nah jag kommer inte bygga in kabeln någonstans, så funkar det absolut inte tänker jag prova nått annat, troligen nån grov 24 awg

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myhybris:

MMmm Digital signal... funkar eller funkar inte... djävligt spännand tankegång

Fan va mycket cash min firma och våra kunder skulle spara om vi slapp dra svindyra cat7 kablar och kontaktdon överallt samt köpa Cable Analyzers för att testa signalen om nu det nu "antingen funkar eller inte"

Ärligt talat tror du på vad du själv säger? Att saker som NEXT, DC Loop resistance, returnloss, Xtalk inte spelar roll? Börjar bli gött trött på folk som vräker ur sig skit utan att ha en aning om vad han/hon pratar om....

ON topic: Som tidigare sagt i tråden kan det funka utmärkt med en deltaco specielt på kortare sträckor ~5m, över det skulle jag gå efter en bättre kabel (Speciellt om man skall bygga in den och inte vill riskera att dra om skiten genom ett för litet rör flera gånger) Sedan kan förläggning ha påverkaran där billigare kablar inte klarar skarpa böjradies och kan åldras med tiden om dom ligger i kläm.

Så totalt sett så skall du lägga den bakom en soffa eller liknade så funkar nog dom billiga men skall du bygga in den på något sett skulle jag inte prova med billigare grejor utan dyrare kablen.

Nej påstår inte att det inte skulle spela roll, men en HDMI kabel under 10m brukar man oftast inte behöva stärka på nått sätt (har jag fel? ) och det är ju det vi talar om. digital signal -Fungerar eller inte var ju ett fruktansvärt fördummat uttalande det håller jag med om, men ändrar fortfarande inte på det faktum att en 50 kronors sladd säg 5-10m skall fungera precis lika bra som en för 3000kr. Så där kan man ju sen bestämma vilken man vill ta.

och det går väll utan att säga att det är väll klart att kvaliten kommer va sämre (kontakter kan börja glappa osv) på en billigare sladd. Inte köper jag en Lada och förväntar mig ferrari kvalite heller

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.