Permalänk

Är det värt å testa detta? Jämförbart med wow eller?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Registration code.....

Antingen är jag trög eller trött... antagligen båda...

Jag spelade Final Fantasy XIV 1.0 för längesedan.

Tänkte prova Final Fantasy XIV ARR nu.

Har lyckats hitta och ladda ner client/launcher. Den startar och jag kan logga in men sen måste jag skriva i registration code. Den har jag från mitt Final Fantasy XIV 1.0. När jag skriver in den så står det att den redan är registrerad sen händer inget mer... Vad göra? Kikat runt på forum samt support på SE sida men hittar inget. Även googlat men hittar nada.... bara massa info för dem som förbokat vilket jag inte har gjort.

Ha det bra!

Fixat....
Missa att man måste förlänga/uppdatera sin subscription på https://secure.square-enix.com/account/app/svc/info

Permalänk
Medlem

Gick skitbra att spela igår kväll. Allt verkade fungera inkl Duties.

Har tre gubbar på tre olika servers och visst, köerna finns fortfarande och jag testade inte att stanna i kön och se om jag fick 1017 utan tog den gubben som var på en server utan kö.

Äntligen får man njuta av spelet! Som bonus verkade pre-order items ha skickats ut till alla.

Skrivet av blue eyed devil:

Är det värt å testa detta? Jämförbart med wow eller?

Det fick en dålig start (Early Access) men nu verkar de ha löst det mesta. Tycker inte det är värst jämförbart med WoW eftersom känslan du har när du spelar spelet är helt annorlunda. Visst, det kan lätt placeras i "generic MMO framework" med skills, samla X quests, döda X quests fast klätt i en Final Fantasy skrud. Musiken är grym, spellanimations är mycket fetare, SFX är typiskt Final Fantasy och det finns en hel del att göra (i början iaf, vet inte end game). Sen har jag hört att instanserna är hyfsat svåra vilket är bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för att jag ej läst hela tråden.
Ser väldigt kul ut det lilla jag kollat på streams osv kanske lite konstigt val av global CD från spelskaparna.
Men det som slår mig mest är att spells, animationer, musiken, röster, npc, övriga ljud, tilloch med Font och text utseende ALLA dessa verkar totalt identiska med Aions, har jag helt fel eller vad säger ni som spelat bägge?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

EDIT: Sladdad i skallen ja, fixade problemet. Höll på att få sinnesutbrott som en jag vet inte vad, vild yeti!

Var visst lite scripts i internet explorer security som var avstängda.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Någon som kan skapa en char på eu/na servers? Både jag och min polare kan inte skapa char och börja spela, börjar fan bli irriterad! Det finns inte ens möjlighet att skapa på eu, så vi testa alla na servers, gick inte det heller.

Visa signatur

| INTEL i7-4770k | Z87-G45 GAMING | CRUCIAL BALLISTIXSPORT 16 GB 1600 MHZ | EVGA GTX 980TI SC+ ACX 2.0+ | CORSAIR 750W PLUS GOLD | CORSAIR FORCE 3 SSD | SAMSUNG SSD EVO 250GB | WD BLACK 7200RPM 1TB | FRACTAL DESIGN DEFINE R4 | CREATIVE SOUNDBLASTER Z | DT 990 PRO 250 OHM + ANTLION AUDIO MODMIC | ACER PREDATOR XB270HUBPRZ | ASUS 27" VG278HE 144HZ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av W3z3R:

Någon som kan skapa en char på eu/na servers? Både jag och min polare kan inte skapa char och börja spela, börjar fan bli irriterad! Det finns inte ens möjlighet att skapa på eu, så vi testa alla na servers, gick inte det heller.

Samma här! Fan så irreterande....

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Kan inte ens logga in på mina som redan e skapade just nu, bara hålla tummarna att det funkar den 29de då alla myglare inte har access längre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Ber om ursäkt för att jag ej läst hela tråden.
Ser väldigt kul ut det lilla jag kollat på streams osv kanske lite konstigt val av global CD från spelskaparna.
Men det som slår mig mest är att spells, animationer, musiken, röster, npc, övriga ljud, tilloch med Font och text utseende ALLA dessa verkar totalt identiska med Aions, har jag helt fel eller vad säger ni som spelat bägge?

Det är rätt likt Aion...men jag gillar Aions känsla och miljö så jag ser det som positivt. Helt sjukt omöjligt att logga in nu dock.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av W3z3R:

Någon som kan skapa en char på eu/na servers? Både jag och min polare kan inte skapa char och börja spela, börjar fan bli irriterad! Det finns inte ens möjlighet att skapa på eu, så vi testa alla na servers, gick inte det heller.

De har i princip stängt ned alla EU-servrar för att skapa gubbar just nu...servrarna håller helt enkelt inte. Kapacitet högst medioker. De stängde sedan ned de japanska servrarna eftersom att NA och EU spelare flödade in dit...

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Ber om ursäkt för att jag ej läst hela tråden.
Ser väldigt kul ut det lilla jag kollat på streams osv kanske lite konstigt val av global CD från spelskaparna.
Men det som slår mig mest är att spells, animationer, musiken, röster, npc, övriga ljud, tilloch med Font och text utseende ALLA dessa verkar totalt identiska med Aions, har jag helt fel eller vad säger ni som spelat bägge?

Jag tycker också det är jobbigt, det är lite slött för action om man säger så. Det är lite synd. Men det beror på att spelet är utformad för PS3 också. De du spelar med i världen använder antingen PC eller PS3. Därav långa CD.

Permalänk
Medlem

För er som inte kan skapa en gubbe på någon server, prova att gör det på morgonen.
En vän fick bara att alla servrar va fulla igår kväll men i morse så gick det bra på alla.
Va lika för mig första dagen av EA.
Tror dom stänger ner så man inte kan skapa när det är full belastning på en server sen öppnar dom igen när det börjar lugna sig mot sen natt/morgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

addar dig!

Lalun Aw här!

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Avstängd

Square Enix slutar sälja FFXIV:ARR för att inte belasta servrarna mer

http://www.gamasutra.com/view/news/199090/Final_Fantasy_XIV_s...

Jag kan nog vänta några veckor då problemen förhoppningsvis är lösta, sen ska jag köpa och testa det här. Körde FFXI några år och testade FFXIV betan.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

FF xiv a real reborn...Kan inte starta spelet! Game Launcher blir svart! hjälp!

tja!

Jag började med att installera spelet! Efteråt uppdaterade jag och patchade spelet! Sen blev "game launcher" svart Jag starta om min dator ett par gånger ...sen googlade jag ett par ggr...trixade och fixade med cookies och java ...och ingenting händer :((( Nån som kan hjälpa mig?

PS: jag vet inte om jag har uppdaterat spelet eftersom det blev svart....jag vet inte riktigt om det blev svart när uppdatering var klar eller i mitten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Square Enix slutar sälja FFXIV:ARR för att inte belasta servrarna mer

http://www.gamasutra.com/view/news/199090/Final_Fantasy_XIV_s...

Jag kan nog vänta några veckor då problemen förhoppningsvis är lösta, sen ska jag köpa och testa det här. Körde FFXI några år och testade FFXIV betan.

Alltså ärligt talat

Ett lag säger "Bra att ni inte ökar antalet servers eftersom det bara resulterar i ghost servers inom en månad eller så". Ett annat lag säger "Öka genast antalet servers, ni har ju ett faking bra spel, gogogo!"

Men lustigt att sluta sälja spelet för att inte behöva öka antalet servers så mycket. De måste tänka att pga EA problemen så kommer många lämna?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Vägledare

Alltså var laddar jag ner spel-klienten? Köpte spelet igår online, har registrerat det men hittar inte någonstans där jag kan ladda ner det :S

Permalänk

http://www.finalfantasyxiv.com/playersdownload/na/

varsågod PS: säg till om spelet funkar för dig !

Permalänk
Medlem

Om ni spelar på Phoenix (EU) så får ni gärna lägga till Ninni Lanini

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm0ky:

Om ni spelar på Phoenix (EU) så får ni gärna lägga till Ninni Lanini

Om man hade fått connecta till en server ;P

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Vägledare
Skrivet av holyman121:

http://www.finalfantasyxiv.com/playersdownload/na/

varsågod PS: säg till om spelet funkar för dig !

Tack så jätte mycket! Höll på att bli galen
Återkommer med om det fungerar eller ej.

Permalänk
Medlem

Detta är ju hopplöst! Kan de inte ordna en vettig köfunktion. Jag bryr mig inte om det tar 30-40min bara jag vet när jag väl kommer in så jag kan göra något annat vettigt så länge.

Permalänk

fortfarande svart bild( i loading screen )här :(( händer ingenting :((( nån förslag?

Kolla: http://s23.postimg.org/hdvnm5nvf/Untitled.png

Permalänk
Medlem

Vi verkar ju vara nåra som spelar på pheonix, kanske dra igång ett Linkshell för svenskar på pheonix?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av holyman121:

tja!

Jag började med att installera spelet! Efteråt uppdaterade jag och patchade spelet! Sen blev "game launcher" svart Jag starta om min dator ett par gånger ...sen googlade jag ett par ggr...trixade och fixade med cookies och java ...och ingenting händer :((( Nån som kan hjälpa mig?

PS: jag vet inte om jag har uppdaterat spelet eftersom det blev svart....jag vet inte riktigt om det blev svart när uppdatering var klar eller i mitten...

om du får script fel när du ska accepta policyn så beror det på att du saknar typ sp1 för win7

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk

nej inget skript fel bara den där ..:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av holyman121:

fortfarande svart bild( i loading screen )här :(( händer ingenting :((( nån förslag?

Kolla: http://s23.postimg.org/hdvnm5nvf/Untitled.png

Har du någon brandvägg/antivirus som kan strula?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Miikks:

Tack så jätte mycket! Höll på att bli galen
Återkommer med om det fungerar eller ej.

Du fick ett mail med koden där det va en länk med download

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

nja ...jag har norton system security men den är avstängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holyman121:

fortfarande svart bild( i loading screen )här :(( händer ingenting :((( nån förslag?

Kolla: http://s23.postimg.org/hdvnm5nvf/Untitled.png

Starta Internet Explorer --> Tools --> Internet Options --> Security Tabben --> Custom Level " Klicka där " --> Gå ner till ActiveX " Scripts "nere i listan och enable det mesta, förutom dom som det står recommendet / not recommendet bla bla.

Jag gjorde så själv och det funkade galant efter

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)