Permalänk
Skrivet av Dr33mcrusher:

Deluxedtition finns på spelbuktien.se tror jag...

länk: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/82050-battlefield-...

Är ju tyvärr inte beta med i deras deluxe paket. Annars hade det varit givet att handla det där

Permalänk
Medlem

OM jag var du skulle jag förhandsbokat BF4 på denna sida.
378kr.

http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/battlefield-4-...

Förhandsbokade Mists of Pandaria där och det gick hur bra som helst. Har även köpt lite CoD spel från sidan. Tror faktist inte jag vet någon bättre sida att köpa spel på än denna. " DOCK SÅ ÄR DET ENDAST NERLADDNING AV SPELEN ".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

han fick spelet säkert på brasiansk språk.

men vad ska jag göra för att få det för 380 kr. är noob på proxys:D

Nej, den kommer på engelska. Köpte själv BF3 via brasiliansk proxy. Inga problem alls med språket.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Då får inte själva spelet, du får bara alla expansioner.

Klart som fan man får spelet med alla expansioner.
Vart får du dessa dumheter ifrån?

*Inlägg redigerat av Najk. Håll en god ton i forumet!*

Permalänk
Medlem

400kr för själva spelet + 500 för premium = 900kr för 1 spel + 5 (exp) = 6 "spel"
Vid köp av origin: 1100kr

medan The Sims 3 + 3 tillägg kostar ca 1200 @origin

Tycker då inte det är direkt dyrt med bf4 om man jämför med andra spel som har X antal expansioner.

Skrivet av DevilRape:

haha är du slut i huvet eller?
Klart som fan man får spelet med alla expansioner.
Vart får du dessa dumheter ifrån?

Battlefield 4 INGÅR INTE i Battlefield 4 premium, man måste köpa först själva spelet SEN premium.

Källa: https://www.origin.com/sv-se/store/buy/76889/pc-download/addo...

"För att kunna använda detta tillägg måste du äga grundspelet: Battlefield 4™"

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

haha är du slut i huvet eller?
Klart som fan man får spelet med alla expansioner.
Vart får du dessa dumheter ifrån?

Nej, Premium är bara alla expansioner, Man måste köpa själva spelet också för att kunna spela över huvud taget. När och om BF4 Premium Edition kommer är det både spelet och alla expansioner.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Ja om man förhandsbokade bf3 och sedan köpte premium så kostade det ungefär lika mycket har jag för mig.

China rising kommer vara som Back To Karkand på bf3. Alltså att du får den expansionen på köpet om förhandsbokar spelet. Expansionen kommer självklart gå att köpa när den väl släpps. Köper du premium får du alla expansioner inklusive China Rising + lite bonusinnehåll.

Kom på det lite senare, det blir som vilken expansion som helst med andra ord. De försöker bara locka till sig lite pre-orders

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twyzz:

400kr för själva spelet + 500 för premium = 900kr för 1 spel + 5 (exp) = 6 "spel"
Vid köp av origin: 1100kr

medan The Sims 3 + 3 tillägg kostar ca 1200 @origin

Tycker då inte det är direkt dyrt med bf4 om man jämför med andra spel som har X antal expansioner.

Du kan få Sims 3 + en jävla massa tillägg ganska billigt på reor.

Köper du Sims 3 med bundle som finns nu får du Sims 3 + 2 tillägg för 399kr och det är fullpris.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Någon annan som lyckats beställa BF4 Premium med proxy? Har prova Indien som inte fungerar att logga in på Origin och så har jag provat Brasilien men fungerar inte med mitt Visa kort eller paypal??

Permalänk
Medlem

Att förboka spel är inte bra för marknaden eller konsumenten.

https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa via proxy? Kommer EA banna accet, ta bort spelet eller något annat dumt om de kommer på dig?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Att förboka spel är inte bra för marknaden eller konsumenten.

https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Helt fel sektion att ta upp frågan i vågar jag påstå.

Permalänk
Medlem

http://fast2play.se/pre-orders/battlefield-4-ea-origin-key.ht... Där har ni BF4 (Origin förbeställning?) för det billigaste jag hittade, 338,90kr

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Vågar man köpa via proxy? Kommer EA banna accet, ta bort spelet eller något annat dumt om de kommer på dig?

Undrar detsamma, har för mig att dem gjorde så att det inte var möjligt med BF3 Premium (någon månad efter release) då dem kom underfull med att många utnyttjade detta eller det var nog fortfarande möjligt att genomföra ett köp men alla nya köp blev sedan borttagna från deras origin konto.
Hur som haver så verkar Mexico billigast just nu, spelet 499 MXN = ~250kr och Premium 399 MXN = ~200kr, väldigt lockande pris men vette fan om man vågar.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Att förboka spel är inte bra för marknaden eller konsumenten.

https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Låt folket göra. Blir de besvikna kommer bara foumen blir stora med whine som sedan avtar till nästa BF som släpps om ett år eller två.
Kanske någon dag utvecklas det en människa som kommer ihåg hur det var för 5 minuter sen och sedan kan komma fram till en lösning som att inte köpa i blint.

Lite darwin i det hela.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av overheizer:

Är du säker? Så först spelet för 599kr, sen Premium för 499kr?

Var det så jävla dyrt till BF3 också? Hoppade över trean så jag har ingen koll.

Edit: Battlefield 4™ China Rising Expansion Pack Only With Pre-order.

Vadå only with pre-order? Så alla spelare kommer inte komma åt den mapen eller? Undrar vilken map det kommer vara minst folk på...

Den ingår i premium. Jag vet inte hur BF fungerar men kanske går att köpa en enstaka dvs den med. Fast då får man ju isf betala separat för det. Förbokar man slipper man. Skall man ändå köpa premium är det väl skitsamma.

Permalänk
Medlem

Jag hosta upp 1098kr för BF4 samt premium. Köpt på Origin Digital deluxe innehöll väl bara något gold battlepack och BF4-demot utöver det vanliga BF. Inte värt 100kr för något du kan låsa upp senare i spelet, kanske.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Är ju tyvärr inte beta med i deras deluxe paket. Annars hade det varit givet att handla det där

betan är väl inte nått måste..elr vänta..den är ju öppen för alla som det var på bf3an..så vad är problemet?..elr måååste du ha den som är låst som bara vissa får gå in på typ en dag tidigare..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Är du säker? Så först spelet för 599kr, sen Premium för 499kr?

Var det så jävla dyrt till BF3 också? Hoppade över trean så jag har ingen koll.

Edit: Battlefield 4™ China Rising Expansion Pack Only With Pre-order.

Vadå only with pre-order? Så alla spelare kommer inte komma åt den mapen eller? Undrar vilken map det kommer vara minst folk på...

Beror på vart man köpte det. Jag köpte rysk bf3 på release för ungefär halva priset mot vad det kostade i Sverige.
Sen premium på en 50% rea, så iirc 450:- för bf3+premium medans spelet fortfarande var aktuellt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Köpte/bokade precis BF4 Digital Deluxe + Premium för 713 kr via Originstore i Singapore. Efteråt slog det mig att jag borde kollat Brasilien också, vilket jag gjorde, där kostar samma paket 667 kr. Så leta upp en Brasse-proxy och shoppa.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Köpte/bokade precis BF4 Digital Deluxe + Premium för 713 kr via Originstore i Singapore. Efteråt slog det mig att jag borde kollat Brasilien också, vilket jag gjorde, där kostar samma paket 667 kr. Så leta upp en Brasse-proxy och shoppa.

Rätt ok pris för vanliga versionen:
100 Brazil reais = 277.785597 Swedish kronor

Ska nog köpa den, går inte att hitta de så billigt ens på vanliga keys-only sidor.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Rätt ok pris för vanliga versionen:
100 Brazil reais = 277.785597 Swedish kronor

Ska nog köpa den, går inte att hitta de så billigt ens på vanliga keys-only sidor.

Därför keys sidor köper koderna från billigaste proxyn
Och säljer dem sen dyrare

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Någon annan som lyckats beställa BF4 Premium med proxy? Har prova Indien som inte fungerar att logga in på Origin och så har jag provat Brasilien men fungerar inte med mitt Visa kort eller paypal??

Fick samma problem med PayPal via Brasilien, stod något om att produkten i varukorgen var invalid...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Det funkade fint med Paypal i Singapore. Inga ÅÄÖ i era namn och adress?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Det funkade fint med Paypal i Singapore. Inga ÅÄÖ i era namn och adress?

Funkade inte utan det heller varken med PayPal eller kreditkort... Testade även Singapore och där blir de INVOICE FAILED.
Har du ett svenskt kreditkort och paypalkonto?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

haha är du slut i huvet eller?
Klart som fan man får spelet med alla expansioner.
Vart får du dessa dumheter ifrån?

Om man köper premium till BF3 får man endast expansionerna.
Om man köper premium edition till BF3 får man spelet + expansionerna.

Så om man köper BF4 premium så får man bara expansionerna.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Skrivet av ViruZ_HUN:

a fattar nu hur jag byter proxy....

du har rätt jag bytte proxy till firefox och på brasilianska origin stod det R$139= 386 kr:D

men om jag köper det på origin.com kommer det till mitt origin konto endå på en brisiansk proxy?

Tror det är ENDA fördelen med Origin, verkar alltid gå att komma runt priset med proxy.
Köpte det hutlöst värdelösa Sim City för runt 140:- via Origin i Indien.
(Fick för övrigt kompensationsspelen trots att jag reggat det via proxy. Som jag inte startat ens...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Funkade inte utan det heller varken med PayPal eller kreditkort... Testade även Singapore och där blir de INVOICE FAILED.
Har du ett svenskt kreditkort och paypalkonto?

Jag har svenskt kreditkort och Paypal, ja. Det failade en gång, men väntade 2 minuter och testade igen. Gjorde dessutom två köp, ett till mig och ett till frugan.

Konstigt att det inte funkar...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Jag har svenskt kreditkort och Paypal, ja. Det failade en gång, men väntade 2 minuter och testade igen. Gjorde dessutom två köp, ett till mig och ett till frugan.

Konstigt att det inte funkar...

När du valde land tog du Sverige då? Ditt EA konto står de också Sverige på?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

När du valde land tog du Sverige då? Ditt EA konto står de också Sverige på?

Sverige all the way.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.