Video: Grand Theft Auto V – officiell trailer

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Tycker inte att trailern är något att minnas i musikväg. Kanske låter fjantigt. Men GTA:III, GTA:VC, GTA:SA och GTA:IV hade något med musiken, vilket är viktigt för mig personligen. Får i princip alltid gåshud när jag hör denna: http://youtu.be/kUy_cc7386k
Kanske kommer iof

Håller med om att GTA alltid haft riktigt bra theme, men å andra sidan har ingen av de spel du nämner haft sitt theme i officiella trailern, så gissar på att du aldrig ens hört GTA 5's theme.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Håller med om att GTA alltid haft riktigt bra theme, men å andra sidan har ingen av de spel du nämner haft sitt theme i officiella trailern, så gissar på att du aldrig ens hört GTA 5's theme.

Hmm, när du säger det så... Ville minnas starkt att GTAIII hade theme song i sin trailer. GTA:SA hade det iallafall, det är jag 100 på! Den med CJ som rapar i!

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Hmm, när du säger det så... Ville minnas starkt att GTAIII hade theme song i sin trailer. GTA:SA hade det iallafall, det är jag 100 på! Den med CJ som rapar i!

http://www.youtube.com/watch?v=4sxZ1x6I57s

Inte finns spelets theme med någonstans på deras trailers, det är The Chakachas, Guns n Roses och 2Pac som spelas.
Det är för övrigt ingen som helst sång i San Andreas theme, och kan inte minnas att jag hört CJ rappa någon gång heller.

GTA 3 har inte heller sin theme, iaf inte i någon officiell trailer.
Börjar bli nyfiken på hur hundra dina procent egentligen är

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

De gör inte spel för att de ska vara snyggt, de gör spel för att tjäna pengar. Visst hade det kunna ha släppts om ett par år till den nya generationen, men de har utvecklat detta spel sen GTA IV släpptes, och det är redan över 5 år sedan. Sen får man tänka på att spelet har försenats, ja denna konsolgeneration spelar på sista versen och är föråldrade, men varför ska det hindra en utvecklare från att släppa ett spel? Som sagt, det finns över 150 miljoner 360/PS3.

Jag sa inte att de skulle göra spelet på den nyare hårdvaran för att det skulle bli snyggare, jag menade bara att spelet hade kunnat vara så mycket mer komplext och tilltalande. Sedan hör man ju redan nu att en stor del människor klagar på att det ser gammalt ut. Jag kommer nog fortfarande spela det om det släpps till PC, men man hade ju hoppats på att ett nytt spel iaf skulle se ut som att det var släppt de senaste 3 åren. Jag förstår att de började utvecklingen för länge sedan och att de gamla konsolerna har många användare, men jag tycker det fortfarande är dumt tänkt.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

0:20 "the man is watching you" lite läskigt med illuminati xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att explosionernas eld ser lite "low pixel"-aktigt ut?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Seriöst. Vem f*n bryr sig om grafiken om det ändå är ett bra spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

http://www.youtube.com/watch?v=4sxZ1x6I57s

Inte finns spelets theme med någonstans på deras trailers, det är The Chakachas, Guns n Roses och 2Pac som spelas.
Det är för övrigt ingen som helst sång i San Andreas theme, och kan inte minnas att jag hört CJ rappa någon gång heller.

GTA 3 har inte heller sin theme, iaf inte i någon officiell trailer.
Börjar bli nyfiken på hur hundra dina procent egentligen är

Okej då, jag ger mig!!!
Får skylla på febern

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag inte alls är imponerad av den trailern, den gav inte så mycket.

GTA är mer eller mindre som en interaktiv film och då förväntar jag mig också att trailern ger en ett smak prov på en story som man dras in i. Kanske en film trailer för spelet hade varit ett bättre val.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det svåraste blir väl att hålla antalet spoilers på en rimlig nivå innan PC-versionen kommer.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Måste säga att jag inte alls är imponerad av den trailern, den gav inte så mycket.

GTA är mer eller mindre som en interaktiv film och då förväntar jag mig också att trailern ger en ett smak prov på en story som man dras in i. Kanske en film trailer för spelet hade varit ett bättre val.

Köp inte, låt bli spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Nu försvann ju grabben

Här får ni den igen

the chain gang of 1974 - sleepwalking och där har ni namnet på artist och låt om det skulle åka bort igen

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Har ringt till alla spelbutiker i Helsingborg, och alla har sålt slut på Special Edition och Collectors Edition
Så det blir nog att förköpa på Playstation Store så har man det när klockan slår 00.00. Har ju tagit ut semester och allt för spelet

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Okej då, jag ger mig!!!
Får skylla på febern

Haha, jo, jag vet att feber kan ställa till mycket oreda i skallen

Hur som helst får vi hålla tummarna för en präktig theme song enligt seriens tradition, för det som spelades i trailern var då inte mycket till theme song.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tyckte inte alls det såg illa ut. Iallafall om man jämför med valfri Call Of Duty titel.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Vilket tråkigt liv man måste ha om man inte kan spela ett spel för att det inte är lika snyggt som Crysis. Jösses.

Nu kanske det är så att många här på Swec sitter med SLI i prisklass 2xPS4 och vill att dom ska få jobba skiten ur sig dvs OM det släpps till pc.
Gör det inte det så har väl Rockstar krämat ur det som går ur ett 360 eller Ps3:a får man förmoda

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Köp inte, låt bli spelet.

Ja ärligt, hade jag bara gått på den trailern så hade jag nog gjort så och jag är troligen inte ensam om det.

Men nu vet jag vad GTA serien innebär, att den levererar så mycket mer än vad denna kassa trailern ger intryck av.

Vi får se vad spelet får i betyg men jag gissar på att det blir ett köp ändå.

Allt jag säger är att trailern var riktigt dålig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tror dom seriöst att jag ska lägga ner 5 lax på att köpa en fucking konsol för att kunna spela GTA V medans det är "nytt"? All hype jag haft inför release har helt plötsligt försvunnit eller rättare sagt gått över till Watch Dogs och Wildstar. Om dom ska vara sä jävla dumma i huvudet så känner jag inte för att ge dom en krona. GTA fungerade på konsol under deras tidiga titlar men när det övergick till First Person så håller det inte längre. Hoppas dom inser sitt misstag och släpper sexan på alla konsoler samtidigt.

Permalänk
Medlem

Blir att skaffa sig och sedan trixa lite med Eagle Eye så man får det att funka med keyboard/mouse på Xlådan ^^ .. Måste säga att Eagle Eye är fin lösning så man kan spela med keyboard/mouse till Xlådan, speciellt spel som RDR/GTA4 där man kan slå av aim assist

Dock hoppas jag på en snabb PC release så man slipper Xlådan även om Eagle Eye är en fin lösning så är PC med Keyboard/mouse betydligt bättre ^^

Skrivet av Hassi:

Tror dom seriöst att jag ska lägga ner 5 lax på att köpa en fucking konsol för att kunna spela GTA V medans det är "nytt"? All hype jag haft inför release har helt plötsligt försvunnit eller rättare sagt gått över till Watch Dogs och Wildstar. Om dom ska vara sä jävla dumma i huvudet så känner jag inte för att ge dom en krona. GTA fungerade på konsol under deras tidiga titlar men när det övergick till First Person så håller det inte längre. Hoppas dom inser sitt misstag och släpper sexan på alla konsoler samtidigt.

First Person? Uhm alla Major GTA sedan 3an har varit Third Person och vad jag har sett av GTA5 så kommer det att fortsätta i den trenden med Third Person. Kan inte säga något om spinoff releases för PSVita/Nintendo DS och alla andra handhållna konsoler. Sedan vart fick du 5000 ifrån? Du kan få en ny Xbox 360 för ~1800 och en PS3 för ~1900.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Seriöst. Vem f*n bryr sig om grafiken om det ändå är ett bra spel?

I Tetris bryr jag mig inte om grafiken men i ett modernt spel som ska avspegla verkligheten så blir upplevelsen bättre med bättre grafik och detaljer, fysik osv.
Ska bli intressant och se vad för FPS man får stå ut med.

Permalänk
Inaktiv

Trailern var urusel och kort. Låt oss hålla tummarna för att spelet blir mycket bättre!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hassi:

Tror dom seriöst att jag ska lägga ner 5 lax på att köpa en fucking konsol för att kunna spela GTA V medans det är "nytt"? All hype jag haft inför release har helt plötsligt försvunnit eller rättare sagt gått över till Watch Dogs och Wildstar. Om dom ska vara sä jävla dumma i huvudet så känner jag inte för att ge dom en krona. GTA fungerade på konsol under deras tidiga titlar men när det övergick till First Person så håller det inte längre. Hoppas dom inser sitt misstag och släpper sexan på alla konsoler samtidigt.

Förstår inte ditt inlägg? 5 lax för en XBOX 360 eller PS3? Dessutom så har väl aldrig gta sedan trean varit "first person" utan ett "third person" spel? Släpper det på alla konsoler? Det gör de väl utom wii då?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Naxos:

Ah, du har redan spelat GTA V? Fett! Hur var det?

Det där är bara roligt när det gäller PC-spel.
Att GTA V kommer köras i 24-30FPS är ett faktum för det har så vitt jag vet alla Xbox 360/PS3-spel förutom CoD-serien gjort sedan ungefär 5 år tillbaka.

GTA IV kördes dessutom i det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Sämsta grafiken. Ser ut som det är från 2003...

Permalänk
Medlem

Alltså ett spel som GTA V är ju ett av dom mest efterlängtade spelen i mina 21 år som jag har levt, om ett spel betyder så mycket och förväntningarna är skyhöga då varken bryr man (Jag) sig huruvida grafiken är eller plattform PC/Konsol, det är min syn och åsikt på det hela.

PC vill väl jag också ha det till.
Men allt kan man inte få i världen som alltid föräldrar har lärt sina ungar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Trailern var urusel och kort. Låt oss hålla tummarna för att spelet blir mycket bättre!

Instämmer, tyckte alls om denna trailer.

Om något så gav den mig bara känslan av att det blir ett kortare spel, mer detaljstyrda uppdrag och mindre sandbox:y än 4:an. Har inte läst på så mycket om GTA5 så jag hoppas jag tog fel... Tror i vilket fall dom får svårt att slå sin egen 4:a när det gäller den känsla och koppling man fick för Nico Bellic, hans bror Roman och deras äventyr i "det nya landet"... Får hoppas man har fel!

Permalänk

Läste genom alla kommentarer INNAN jag kollade på trailern så förväntningarna var minst sagt låga men jag tyckte det såg helt ok ut faktiskt. Det är ju ändå gamla konsoler det kommer till först. Ser det lika bra ut på xboxen som det gör i trailern och håller sig över 30 fps så räcker det gott & väl till mig, men sen är jag ju en gammal gubbe jämfört med de flesta här antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Tycker inte att trailern är något att minnas i musikväg. Kanske låter fjantigt. Men GTA:III, GTA:VC, GTA:SA och GTA:IV hade något med musiken, vilket är viktigt för mig personligen. Får i princip alltid gåshud när jag hör denna: http://youtu.be/kUy_cc7386k
Kanske kommer iof

Jag blev lite smått euforisk när lounge-musiken från GTA IV spelades under min examensceremoni. Hittar tyvärr inget klipp, men jag tror du vet vilken jag menar. Musiken har som du säger sedan GTA III varit smått fantastisk och många gånger finner jag mig i en situation där jag inte vill sluta färdas med ett fordon för att jag då vet med mig att radion dör.

Permalänk
Medlem

Funderar seriöst på ta ledigt från jobbet när detta släpps..

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det redan är på väg ut om det nu inte är fake : http://imgur.com/gallery/yEjKM

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide