Sugen på att köpa något för att göra min dator bättre. hjälp!

Permalänk

Sugen på att köpa något för att göra min dator bättre. hjälp!

Hejhopp!

Jag är riktigt sugen på ett impulsköp till min dator, nuvarande specs är följande:

Processor: CPU Core i7 2600k
RAM: Corsair 8GB (KIT) DDR3 [INET] 1600MHz/CL9/XMS3 + att jag har satt in 4 gb till, så 12 totalt.
Moderkort: MK MSI P67A-GD55 Socket 1155, P67, ATX B3
Grafikkort: GeForce GTX 560 Ti

Mitt största intresse vid datorn är spelandet men har även funderat på att börja streama lite på senaste tiden.. min nuvarande setup funkar väl sisådär för det, inte helt nöjd men ändå ok.. kanske någon komponent för att förbättra det, men isåfall.. vad?

Vad tror ni, något som behöver akut fixas? Tack för eventuell hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta och börja fundera på att byta ut grafikkortet.. Fast beror ju helt på vad du spelar och så.

Permalänk
Avstängd

No offense, men om man planerar ett köp så pass att man diskuterar det i en forumtråd så är det inget impulsköp

On topic: Grafikkortet skulle jag bytt ut mot ett nyare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av Mojiton:

Jag skulle ta och börja fundera på att byta ut grafikkortet.. Fast beror ju helt på vad du spelar och så.

Skrivet av olog-hai:

No offense, men om man planerar ett köp så pass att man diskuterar det i en forumtråd så är det inget impulsköp

On topic: Grafikkortet skulle jag bytt ut mot ett nyare.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni månne något tips? Kan lägga en hyffsad slant

Permalänk
Hjälpsam

Budget fråga, har du 2000:- byt grafikkort. . . har du 6000:- så blir det en annan fråga

Permalänk
Skrivet av thli72:

Budget fråga, har du 2000:- byt grafikkort. . . har du 6000:- så blir det en annan fråga

Jag har 6000. Vad tänkte du på?

Permalänk
Hjälpsam

Många vägar att välja då. . .man kan ju ta en 3770K men du vinner inte jätte mycket på det, men en billig väg.

Att byta moderkort till 1150 o ta en 4770K blir ju rätt dyrt. . . .

Hmm jag hade nog satt i ett GTX780 o varit nöjd så. . .om din PSU pallar http://www.inet.se/produkt/5409915/asus-geforce-gtx-780-3gb-d...

Permalänk
Medlem

Om Du kan få stop på köptarmen.. så vänta till 800 serien.. jag försöker...SVÅÅRT
Om du verkligen har problem med lagg osv i spel... så kolla om du kan hitta något 560 ti kort för en slant..De är ju lite coolt med sli oxo
kanske kan vara värt de..så kanske du kan klara dig ett år till.. och sen dra på fett

ja kommer att köpa nytt när man väll får testa på star citizen lite mer.. vill inte köpa grisen innan ja har säcken
Vad spelar du?
ja har ett 560 ti kort i min andra dator.. de är av märket evga.. de funkar ju till dom flesta spelen tycker jag iaf

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

Jag har 6000. Vad tänkte du på?

Då är det fortfarande grafikkort som gäller.
Du får numera ett 780 för dom pengarna.
Men personligen så skulle jag nöjt mig med ett 770 och en redig SSD om du nu inte har det redan.