Permalänk
Keeper of Traditions

Fallout 1 & 2, Mass Effect och Dragon Age.

KotoR såklart, det är i en klass för sig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bastion, riktigt bra spel samt extremt trevliga idéer kring voiceacting

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Mass Effect har överlägset bäst story i min mening. Att spela igenom alla 3 spelen på samma sparfil och se sina val påverka de olika spelen är väldigt intressant och var unikt för den serien

Samma är det på dragon age men det är ju samma tillverkare

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Har du inte kört Grim Fandango än, så börja helt klart med att få det gjort!

Annars, många timmar story till din PS3: Metal Gear Solid Legacy

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Far Cry 2, Far Cry 3, GTA San Andreas, The Darkness (konsol), Kingdom Hearts 1+2, GTA Anderius - Alien City (Ryskt mod för GTA SA, men väldigt roligt), GTA IV och Mirrors Edge

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Om du inte har spelat det, KOTOR, Knight Of The Old Republic, bättre story får man leta efter, IMO
Fallout,
Mass Effect 1 - 3.
Och assassins Creed
Alla de har jättebra story om du frågar mig

Permalänk
Medlem

FF7, har inte läst igenom alla sidor..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Enligt mig så har Assassins creed spelen bäst story! Men eftersom det redan är så många som tipsat om AC så kan jag rekommendera LA Noire som är ett riktigt bra spel med riktigt bra story.

Permalänk
Medlem

Starcraft-serien
Deus Ex: Human Revolution (Har tyvär inte spelat några andra spel i serien så kan inte uttala mig där)
Halo 1 + 2 Samt dom fyra-fem första böckerna
Command & Conquer, pre-EA tiden.
Supreme Commander (Orginalet). Väldigt bra gjort med olika perspektiv som alltid får dom andra sidorna att verka 'onda', oavsett om man spelat den andra sidans kampanj än eller inte.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Far Cry 2, Far Cry 3, GTA San Andreas, The Darkness (konsol), Kingdom Hearts 1+2, GTA Anderius - Alien City (Ryskt mod för GTA SA, men väldigt roligt), GTA IV och Mirrors Edge

Storyn i Mirrors edge är rätt dålig men skulle ändå spela det på grund av gameplay.

Permalänk
Medlem

Far Cry 3
Half-Life
Half-Life 2
Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth
GTA IV
Halo
Halo 2
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 4

Dom jag kan tänka på just nu.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Planescape torment

jag har då inte spelat något bättre spel än...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Max payne ett och två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Timeshock! och big race usa

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Brothers: a tale of two sons?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Planescape: Torment.

Ingenting kommer ens i närheten av att vara lika välskrivet och fantasieggande.

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp, detta och Baldurs Gate 2 är mina 2 absoluta favoritspel genom tiderna, väntar ivrigt på HD remakes.

På senare tid är det nog kanske Farcry 3, Bioshock infinite hade bra story men var annars ett rätt meh'igt spel. Nya Tomb Raider var också riktigt bra.

Och Så får vi inte glömma Arkham City samt Deus Ex HR.

Kotaku skrev en artikel igår också om hur man bäst spelar Baldurs Gate 2 i dags läget, med moddar och hela kittet. Kan dock inte länka just nu eftersom det är spärrat på jobbet. :/

Edit, just ja, Max Payne 3.

Edit 2: Här! http://kotaku.com/baldurs-gate-ii-is-still-one-of-the-greates...

Permalänk
Geeks Gaming

System Shock 2, Alla Homeworld.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|