Permalänk

Hdmi över ethernet?

Som sagt Hdmi över ethernet, inget konstigt det. Men jag skulle behöva en lösning som bara använder EN ethernet kabel och inte två som de flesta lösningar behöver. Jag har hittat en enhet efter lite sökande hos en Brittisk återförsäljare, som uppfyller mina krav. Dock skulle jag helst vilja hitta en svensk återförsäljare. Så jag skulle bli väldigt glad om någon här som kanske vet vart detta finns kan berätta det för mig.

Den brittiska sidan: http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/hdmi-over-cat5-ext...

Mina krav:
* Karar 1080p.
* Ansluts med endast EN ethernet kabel.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Tack!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd.

Jag använder en ATEN hdmiextender med 2 x cat5e idag. Jag upplever att den inte håller vad den lovar. Den är extremt känslig mot störningar från elektronik och sändare, samt att jag får pixeltapp vid vissa mörka färger. Skaffade du en, och isåfall, hur upplever du din TS?

Permalänk
Skrivet av Apskaft:

Bumpar denna tråd.

Jag använder en ATEN hdmiextender med 2 x cat5e idag. Jag upplever att den inte håller vad den lovar. Den är extremt känslig mot störningar från elektronik och sändare, samt att jag får pixeltapp vid vissa mörka färger. Skaffade du en, och isåfall, hur upplever du din TS?

Kul att någon livar upp gamla trådar! Tyvärr måste jag göra dig besviken för jag köpte aldrig någon extender, var på god väg att göra det men vi kom senare fram till att vi inte skulle ha någon monitor på det stället. Kanske tur det eftersom att du inte är nöjd med din, för är själv ganska petig. Ha en trevlig helg!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apskaft:

Bumpar denna tråd.

Jag använder en ATEN hdmiextender med 2 x cat5e idag. Jag upplever att den inte håller vad den lovar. Den är extremt känslig mot störningar från elektronik och sändare, samt att jag får pixeltapp vid vissa mörka färger. Skaffade du en, och isåfall, hur upplever du din TS?

Använder du skärmat eller oskärmat? Tror att de flesta extenders tycker bättre om skärmat.

Visa signatur

OS: macOS Ventura v13.6.6
Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av weavex:

Använder du skärmat eller oskärmat? Tror att de flesta extenders tycker bättre om skärmat.

Om du syftar på skärmat tp så använder jag inte det. Har heller inte möjlighet att göra det, finns inte plats i röret att dra tjockare kablar. Tillverkaren har specat att UTP är tillräckligt.