Wing Commander hos GOG

Permalänk
Medlem

Wing Commander hos GOG

Nu finns Wing Commander hos Gog.
Wing Commander: Privateer säljs för $ 5.99
WC 1 & 2 säljs tillsammans för $ 5.99
WC III : Heart Of The Tiger finns för $ 5.99

Förhoppningsvis så släpper de WC 4 också innom någon vecka ...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nostalgi! Jag hade 3:an och 4:an, och spelade med denna joystick:

Lite jobbigt bara att allt videomaterial gjorde så att spelen låg på typ 6-7 CD-skivor. Jag spelade även "Under a killing moon" som låg på lika många skivor

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Jag köpte en DVD spelare där DVD versionen av Wing Commander IV ingick, med högupplöst video material, vilket f. ö. ingår i gog's utgåva...
Om jag inte minns fel så tror jag det var Creative som tillverkade dvd spelaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Nostalgi! Jag hade 3:an och 4:an, och spelade med denna joystick:

http://livingwithanerd.com/wp-content/uploads/2011/04/logitec...

Lite jobbigt bara att allt videomaterial gjorde så att spelen låg på typ 6-7 CD-skivor. Jag spelade även "Under a killing moon" som låg på lika många skivor

Har en precis likadan joystick själv, men något Wing Commander blev de aldrig :/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

1:an var riktigt kul till Amigan när jag fick tag i det -91 Vilket spel alltså.

Får nog spana in detta med:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Permalänk
Medlem

Privateer 2 kan väl komma senare, det tog ju ganska lång tid mellan släppet av Wing Commander III och IV. Dessutom så har inte Wing Commander Prophecy släppts heller.

Permalänk
Medlem

Nu finns även Privateer 2: The Darkening hos GOG.

Permalänk

Fick ett mail om det idag, blev riktigt glad! Läste för några veckor sedan att de hade fler WC-titlar i beredskap efter att Academy nyligen släpptes, anade att det kunde vara Privateer 2. Köpte en boxad version (riktigt läcker) för 30kr på Retrospelsmässan i somras, men var svårt att få igång den. Hade planer på att testa med en virtuell maskin eller Wine, men nu blev det ännu smidigare!

Edit: Inte WC, men hoppas lite smått på att Star/Freelancer skall dyka upp en dag. Har kvar en rätt fräsch kopia av Freelancer som funkar bra i Win7, men tror att ett släpp på GOG skulle sätta lite fart på modscenen igen. Kan bli svårare i och med att det är Microsoft, dock.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Köpte spelet direkt jag fick mailet ... Får dock väldigt usel kvalite på film sekvenserna. Knappt värt att kolla, fullt med ränder i bilden.

Permalänk
Medlem

Chalk one up for the Maniac! Har alltid gillar FMV-sekvenserna i WC4 och Prophecy. Inget Oscarsmaterial direkt men jag fattade tycke för karaktärerna.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Nu finns även det sista Wing Commander spelet hos gog.com: Wing Commander 5: Prophecy (Gold edition)

Permalänk
Medlem

Wing Commander: Armada finns numera hos GOG.

Dessutom så såg jag att även Wing Commander: Academy finns där.