Permalänk

Egenbyggt högtalarstativ.

Efter att jag hade köpt en upphängning för mina 3 skärmar så gick inte uppsättningen längre ihop med mina gamla stativ. Nya stativ är dyra, även de "billigaste". Dessutom så finns det knappt några som skulle passa min uppsättning då de är för höga. Jag beslutade mig istället för att göra mina egna, av PVC-rör och MDF-skiva.

Egenbyggt högtalarstativ.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Blev rått och pampigt, snyggt!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Emil. Hur lång tid skulle frakten på foamen ta?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Blev rått och pampigt, snyggt!

Tackar!

Skrivet av HerrGoreMann:

Bra jobbat Emil. Hur lång tid skulle frakten på foamen ta?

Tack så mycket! Jag vet inte, jag tänkte beställa det då jag är utomlands, ca. 2 veckor innan jag kommer hem. Vill inte riskera att hämta den för sent. :I

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag tycker dock att du ska ta bort de där röda klistermärkena på högtalarna

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Snyggt! Jag tycker dock att du ska ta bort de där röda klistermärkena på högtalarna

Jag har redan försök och det är lite svårt, är rädd för att det ska sitta kvar papper efteråt. You know that feel. Ska väl försöka igen med lite T-Röd.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Gillar din setup riktigt stark!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

har samma typ av högtalare fast en årsmodell tidigare tror jag! dem är grymma! ville också bygga stativ men är lite rädd då jag först och främst har dem på hörnen av skrivborden samt att jag egentligen inte har så mycket plats ovan för... :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Snyggt! Får jag fråga vad du har för mått på ditt skrivbord?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Vilken snygg hörna!

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra!
Vad är de för tangentbord?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Snyggt byggt, fräsig kärra!
Vad är de för tangentbord?

Tror det är ett sånt här, fast med utbytta WASD tangenter.
http://www.inet.se/produkt/6606499/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Tror det är ett sånt här, fast med utbytta WASD tangenter.
http://www.inet.se/produkt/6606499/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...

Tackar!

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Gillar din setup riktigt stark!

Jo man tackar, jag är själv rätt då nöjd med den. Kanske bara datorn som bör uppdateras mot vintern.

Skrivet av gs242:

har samma typ av högtalare fast en årsmodell tidigare tror jag! dem är grymma! ville också bygga stativ men är lite rädd då jag först och främst har dem på hörnen av skrivborden samt att jag egentligen inte har så mycket plats ovan för... :/

Du kan ju göra någon sorts speciallösning (stativ) så du istället optimerar utrymmet.

Skrivet av Svbg:

Snyggt! Får jag fråga vad du har för mått på ditt skrivbord?

Tackar! Det är storlek XXL.

Nej men...
Längd: 200 cm
Bredd: 60 cm

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80251141/

Skrivet av crownofthorns:

Vilken snygg hörna!

Stort tack!

Skrivet av Gardart:

Snyggt byggt, fräsig kärra!
Vad är de för tangentbord?

Skrivet av HerrGoreMann:

Tror det är ett sånt här, fast med utbytta WASD tangenter.
http://www.inet.se/produkt/6606499/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...

Nästan! Jag har det med de graverade tangenterna med bruna switcharna under huven

Edit: WASD tangenterna följer med tangentbordet. Dessutom så verkar CM Storrm vara samma OEM till ett lägre pris (kan vara färgvalet som skiljer sig)!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Nice, kollade igenom bilderna lite snabbt och läste inget och trodde det var stativ för lite maffigare högtalare sen ser jag små fjuttiga stativ på skrivbordet, men snyggt blev det

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Alltid kul med kreativitet! / Mvh, Martin.

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

Nice, kollade igenom bilderna lite snabbt och läste inget och trodde det var stativ för lite maffigare högtalare sen ser jag små fjuttiga stativ på skrivbordet, men snyggt blev det

Hehe, många studiomonitorer är inte så stora. Hursomhelst, tack!

Skrivet av MarkSix:
Skrivet av M23N:

Mycket snyggt! Alltid kul med kreativitet! / Mvh, Martin.

Tackar!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt blev det! och hörnan är inte så fel den heller men vad har du för upplösning när du kör skärmarna på sidan så att den täcker hela skärmen?

Permalänk

Stiligt jobb!! Gillar att du fyller rören.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Varifrån beställde du Speaker Isolation Pads, pris?
Eller finns det någon annan billigare lösning man kan köpa istället?
Snygga stativ blev det iallafall

Visa signatur

$$

Permalänk

Sorry att jag svarar så sent! Lite svårt att märka då någon kommenterat. Just därför jag skrivit "Citera för svar" i min signatur

Skrivet av rimpac:

riktigt snyggt blev det! och hörnan är inte så fel den heller men vad har du för upplösning när du kör skärmarna på sidan så att den täcker hela skärmen?

Tack! De skärmarna på bilden är bara 1366*768px. Har en ny rigg som ser ut som såhär! Skärmarna är 27" 2560*1440px med PLS-paneler.

Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Stiligt jobb!! Gillar att du fyller rören.

Tackar! Jo, det ska ju som sagt motverka resonans, enligt DJ Tech Tools!

Skrivet av Zoltrix:

Hej!

Varifrån beställde du Speaker Isolation Pads, pris?
Eller finns det någon annan billigare lösning man kan köpa istället?
Snygga stativ blev det iallafall

Tackar! Jag köpte mina från eBay! Här har du en länk. Mina pads gick för strax under 200 kronor och är av märket Alctron. Inte för att det ska spela någon större roll, men...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║