Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ducky är ju rätt mycket bättre kvalite än Qpad på ex stabilizers, så dom känns nog lite fastare / trögare.
Jag upplevde mitt mk-50 som väldigt "flimsy" gällande knapparna, jämfört när jag pillade på ett cm storm rapid red av costar.
Var också lite mer "motstånd" fast båda var röda, men dom var inte lika flimsy som qpad knapparna, kändes mycket mer stabila.

Exakt så känns det!

Skrivet av Rosslan:

Sitter idag på ett MK-85, har varit sugen på v3 ganska länge nu men jag tror i alla fall inte att jag kommer skaffa med röda brytare, de på qpaden är påtok för lätta att trycka fel på, lite för lite motstånd för min smak, kanske bruna blir bättre, eller tja kanske svarta men mer motstånd tycker jag nog att det ska vara, får sticka till Inet och testa de så att jag gör ett bättre val denna gång

Det är en vanesak, men anledningen är att brytarna tar långt innan de bottnas, så minsta lilla man råkar trycka ner en knapp registreras knapptryckningen. Svarta är ju som röda fast med mer motstånd, bruna är taktila om jag inte minns fel.

Det finns en stor tråd här på swec där skillnaden mellan brytare, mm gås igenom.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Bara jag som tycker att spaceknappen ser otroligt ful ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Bara jag som tycker att spaceknappen ser otroligt ful ut?

Ormen är jätteful, särskilt med felinställda LED:s. Det går att ställa om färgen så att hela lyser rött och byta ut den till en annan medföljande tangent. Den andra har en ducky-logga på framkanten och två små streck på sidorna, betydligt snyggare enligt mig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Bara jag som tycker att spaceknappen ser otroligt ful ut?

Jag tycker det är trevligt med bakgrunnsljus på tangenter, men varför kan aldrig utrustning för 'gamers' vara lite diskret också, verkar som dom bara gör produkter för 14 åringar, fast undrar om inte även dom börjar bli less på alla led lampor.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Jag tycker det är trevligt med bakgrunnsljus på tangenter, men varför kan aldrig utrustning för 'gamers' vara lite diskret också, verkar som dom bara gör produkter för 14 åringar, fast undrar om inte även dom börjar bli less på alla led lampor.

Jag bara undrar: Vad är det som är så P12 med duckys tangentbord förutom spacebaren som vi redan konstaterat att man kan byta ut då det skickas med en mycket diskretare? För starka leds (går att ställa ner)? Fel färg (finns andra)? Det är i stort sett så stilrent ett tangentbord med mekaniska brytare och belysning kan bli. Chassi i aluminium, inget kladd what so ever (förutom space, som fortfarande går att byta).

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Jag tycker det är trevligt med bakgrunnsljus på tangenter, men varför kan aldrig utrustning för 'gamers' vara lite diskret också, verkar som dom bara gör produkter för 14 åringar, fast undrar om inte även dom börjar bli less på alla led lampor.

Hur exakt är ducky fjortis,gamer liknande som du nu försöker framhäva.
Det är typ det mest avskalade mekaniska på marknaden.
Spacetangenten byts ut om man inte gillar mönstret.
Ledsen kan ställas in på ljusnivå alt stängas av.

Finns absolut 0 "fjortis" i designen på ett Ducky.

Förklara gärna då jag verkligen inte förstår hur du tänkt här.

Då det pratades om Ducky så tar jag förgivet att du såklart pratar om Ducky eftersom du även quotade han som pratade om ducky.

Permalänk

Vad är bättre med Ducky jämfört med MK-85? Har kollat på båda, och lutar väl mer åt MK-85 då man får med wrist rest och priset är lite bättre. Känns som man slänger iväg en jäklans massa pengar bara för att Ducky kan lysa på massa sätt (som jag ändå inte kommer använda..). Tankar? Tips?

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Vad är bättre med Ducky jämfört med MK-85? Har kollat på båda, och lutar väl mer åt MK-85 då man får med wrist rest och priset är lite bättre. Känns som man slänger iväg en jäklans massa pengar bara för att Ducky kan lysa på massa sätt (som jag ändå inte kommer använda..). Tankar? Tips?

Stabilizers, betydligt bättre komponenter totalt sett och gjort av seriös fabrik inte som Qpad som köper en billig OEM och sätter sin logga på det bara.
Problem med ledsen är välkänt på modellen.

Helheltskänslan med qpad är halvdan, wobbliga tangenter.

Gummiytan älskar att sammla precis all sorts av damm och skräp, handlovsstödet använder extremt billiga plastkrokar som går sönder väldigt enkelt.
Xarmors version som funnits långt före qpads mk serie.

Permalänk

Nope det sitter blå brytare under min Space , tillsammans med två svarta återfjädrare vid hörnen (tror inte det är switchar, då de inte går att trycka ner) Om man ska beskriva min Space; Jag trycker ner Space. Den kommer upp nästan hela vägen, men sen tar den någon sekund innan den själv återfjädrar upp den sista biten. Vilket gör att dens känns sloppy eller "mjuk" att trycka på. :/

Edit: Spelade in snabbt en video där man ser hur jag menar, är det meningen det ska vara så? Någon annan som har det så?

http://youtu.be/vGWbMRrd8sE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xubunticious:

Nope det sitter blå brytare under min Space , tillsammans med två svarta återfjädrare vid hörnen (tror inte det är switchar, då de inte går att trycka ner) Om man ska beskriva min Space; Jag trycker ner Space. Den kommer upp nästan hela vägen, men sen tar den någon sekund innan den själv återfjädrar upp den sista biten. Vilket gör att dens känns sloppy eller "mjuk" att trycka på. :/

Edit: Spelade in snabbt en video där man ser hur jag menar, är det meningen det ska vara så? Någon annan som har det så?

http://youtu.be/vGWbMRrd8sE

wtf kan du ta en bild på spacebaren utan keycapen ovanpå? Kan vara nåt som inte stämmer med stabilisatorerna.

Permalänk
Skrivet av anon155896:

wtf kan du ta en bild på spacebaren utan keycapen ovanpå? Kan vara nåt som inte stämmer med stabilisatorerna.

Vet inte riktigt vad jag skulle fota, men här ser du två bilder. De dära svarta switcharna är switchar va? -,- (de jag trodde var återfjädrare) Iaf, de sticker inte upp alls och går inte ens att trycka ner alls. De är typ lösa i sin hållare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xubunticious:

Vet inte riktigt vad jag skulle fota, men här ser du två bilder. De dära svarta switcharna är switchar va? -,- (de jag trodde var återfjädrare) Iaf, de sticker inte upp alls och går inte ens att trycka ner alls. De är typ lösa i sin hållare.

http://i41.tinypic.com/2iibh2a.jpg

http://i42.tinypic.com/2wnxxxk.jpg

Nja de är stabilisatorer och de ska ligga lösa. Men kan du testa trycka ner bara switchen (utan keycap då) och se hur den känns, om den känns som de andra switcharna.

Permalänk
Medlem

Qpad

Skrivet av Pertanbus:

Nu har min trotjänare MK-85 lagt av ...

Hej. Du har väl inte slängt det?
Jag tar det gärna emot det för att återanvända switcharna till något projekt. Jag är i Stockholm.

/ Johan

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Hej. Du har väl inte slängt det?
Jag tar det gärna emot det för att återanvända switcharna till något projekt. Jag är i Stockholm.

/ Johan

Bättre att fråga sånt i PM.

Jag har inte slängt det, dock har jag som jag skrev i början returnerat det, dvs. jag lämnade in det för att få mitt nya ducky.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Vad är bättre med Ducky jämfört med MK-85? Har kollat på båda, och lutar väl mer åt MK-85 då man får med wrist rest och priset är lite bättre. Känns som man slänger iväg en jäklans massa pengar bara för att Ducky kan lysa på massa sätt (som jag ändå inte kommer använda..). Tankar? Tips?

Om du får ett bra exemplar av MK85 så är det ett bra val, men risken är stor att du får problem och då är du glad ifall du har lagt lite extra på ett Ducky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Bättre att fråga sånt i PM.

Ursäkta mig. Jag trodde att jag hade skickat meddelandet som PM, men tydligen hade jag gjort fel...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Ursäkta mig. Jag trodde att jag hade skickat meddelandet som PM, men tydligen hade jag gjort fel...

Det är lugnt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Skrivet av anon155896:

Nja de är stabilisatorer och de ska ligga lösa. Men kan du testa trycka ner bara switchen (utan keycap då) och se hur den känns, om den känns som de andra switcharna.

Den känns precis som de andra, är nog inte mycket att göra antar jag- går ju att leva med ^^ Tack iaf för respons!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lillharen:

Blir nog att beställa ett Ducky Mini när de kommer in i lager till Inet.

Väldigt sugen på ett sådant jag med, men deras snåla garantitid på 1 år oroar mig...