Microsoft: "Xbox One ställs vertikalt på egen risk"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Datorer är ståendes.

Människor är ståendes.

Bord är ståendes.

Smaken är som baken för övrigt, finns fler åsikter än din

Dock är ju de flesta saker framme vid tvn oftast "liggande" titta på ex ett htpc chassi de brukar inte vara av Tower typen. Människor brukar inte heller stå vid tvn utan sitta eller ligga, så även där har du fel. Men bord har du rätt i att de brukar stå upp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

så 80% har konsolen vertikalt? det tror inte jag... ! av alla jag könner som har en kosol har ja adlrig i mitt liv sett en endaste ha den så.. måste vara vi i norrland som e rediga eller nåt...

Tvärtom

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Hahaha, shiet va många som kommenterar om detta fenomen.

Tycker personligen det är skit av MS att välja en sådan skivläsare som inte ens klarar av att läsa skivan lodrätt, så det är ju ett klart minus. Dock är alla bilder på One liggandes så personligen hade jag haft den liggandes också, känns ju genom bilderna att den är designad för att ligga ner.

Dock tar ju en liggande konsol mycket mer plats än en som står upp. Tex så är en liggande 360 skitful, den ska stå upp, likaså ps3 är mycket snyggare när den står upp (tjockisen, den riktiga ps3:an). Man får plats med fler konsoler bredvid varandra om man kan ha alla ståendes och det blir mindre damm på enheterna än om man hade haft dem liggandes. Alla har inte en tvmöbel som har massa avlånga fack. Personligen så vill jag ha mina konsoler ståendes uppe bredvid teven för jag vill att dem ska synas och vara lätta att komma åt. Saker som folk rabblat upp som förstärkare, digitalbox etc etc är sådana saker som du har fjärrkontroller till och därför kan gömma undan genom att sätta in dem horisontellt i hyllan. Folk som babblar om att välta saker... ja det är för att du är klumpig isåfall, så då kan ju du ha den liggandes (horisontellt), men alla är inte klumpiga av sig och vill ha en fin spelkonsol ståendes (lodrät) bredvid teven. Så finns det ju dem som inte ens kör på tv utan på sin datorskärm och datorskärmen brukar man ha på sitt skrivbord som oftast inte är så stort, och då är det rätt behändigt att kunna ställa konsolen bakom skärmen...

Tycker dock det är riktigt roligt att MS har haft en sådan katastrof "invigning" av Xbox One (som förövrigt är ett skitfult namn...) Hoppas verkligen dom skärper upp sig till nästa konsolsläpp.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

The One machine that does... nothing at all. Vilken katastrof Xbox One är alltså.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nypifisel:

The One machine that does... nothing at all. Vilken katastrof Xbox One är alltså.

Ja suck, vore fint om det kom någon bra nyhet för "one", än så länge är det bara negativt man läst.

Finns det någon anledning att köpa en next gen konsol överhuvudtaget, och isåfall varför just one över ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ja suck, vore fint om det kom någon bra nyhet för "one", än så länge är det bara negativt man läst.

Finns det någon anledning att köpa en next gen konsol överhuvudtaget, och isåfall varför just one över ps4?

För att personligen tycker jag att Xbox släpper bättre spel, snyggare och har alltid haft de bästa handkontrollerna.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Skrivet av Lofqvist:

För att personligen tycker jag att Xbox släpper bättre spel, snyggare och har alltid haft de bästa handkontrollerna.

End gången en Xboxkontroller kommer nära till Playstationdosan är då den har rätt placering på analogerna.

Eller så här.

Samt att Xbox har inga knappar som är tryckkänsliga, vilket gör att det inte går att köra MGS elller bilspel med /\ O X [ ].

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

End gången en Xboxkontroller kommer nära till Playstationdosan är då den har rätt placering på analogerna.

http://cyborggaming.com/imgs/rumble_left.png

Eller så här.
http://blogs-images.forbes.com/erikkain/files/2012/06/Wii-U-P...

Samt att Xbox har inga knappar som är tryckkänsliga, vilket gör att det inte går att köra MGS elller bilspel med /\ O X [ ].

Tvärtom tycker jag, analogerna sitter perfekt. Bilspel tycker jag är sämre med ps-kontroller, och inte prata om fps!

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk

Vi är i 2013 och "optiska läsaren inte är designad för en sådan placering"? har de druckit när de tillverkade konsollen eller?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

End gången en Xboxkontroller kommer nära till Playstationdosan är då den har rätt placering på analogerna.

http://cyborggaming.com/imgs/rumble_left.png

Eller så här.
http://blogs-images.forbes.com/erikkain/files/2012/06/Wii-U-P...

Samt att Xbox har inga knappar som är tryckkänsliga, vilket gör att det inte går att köra MGS elller bilspel med /\ O X [ ].

Spakarnas placering är ju en av de sämsta sakerna på ps dessutom är de ju inte "urgröpta" så jag personligen kommer inte bra överens med ps3 kontrollen. Den är även i det minsta laget. Att xbox knapparna är av och på är lite synd men i ex bilspel varför skulle du köra med xaby istället för lt och RT?

Men är medveten om att handkontroller är ganska personligt. Själv gillar jag Wii u bortsätt från att de snålat in på analoga avtryckare...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Vem ställer sin konsol på högkant? Ställer du din laptop på högkant när du inte använder den? Din hemmabioförstärkare? Ditt tangentbord?

Varför skulle man göra det med sin konsol?

Kämpa inte emot naturlagarna, låt gravitationen göra jobbet, låt den stå liggande!

Även om man kunde ställa sin konsol på högkant är det ju livsfarligt då minsta knuffen skulle få den att välta.

Minsta knuff? Min PS3 har stått på högkant i över 6 år nu, inga problem där. Min 360 har även den klarat sig under sina 3 år, har aldrig varit med om att någon av dem tippat över. Har konsolerna ståendes dels för att ta upp så lite plats som möjligt och dels för att PS3:an är tillräckligt stor för att dölja den groteska designen på 360 Slim.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

-Vilka böcker "ligger" lodrätt?
-"Horizontelt" vad är det?
-"Bara för att du har mer plats eller har din konsol liggandes horizontelt så betyder det inte att resten eller en del vill ha det lodrätt." - Bara jag som var tvungen att läsa detta flera gånger för att förstå vad som menas?
-Slutligen så har den nog inte en CD-ROm läsare.

Tips: Ska man skriva texter som ska vara underfundiga och lite bitska så är det bra om de är någorlunda korrekta och utan flertalet fel och konstiga sär skrivningar.

Vänligen,
Wisserbisser Dunde

Fixade inlägget. Mitt inlägg var faktiskt korrekt och hade en poäng och förde en diskussion som tog upp ämnet. Där ditt fallerar.
För mycket engelska i min omgivning där man direkt från Android programmering hamnar här. Vilket resulterar att man blir lite språk retarderad.

På tal om särskrivningar, jag antar det var en poäng att du har det i ditt inlägg.
Kudos till dig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Även Xbox one bör väl ha fötter så luft kan komma igenom, så jag ser inte att det ska vara något problem för luften att hitta ut.

Det har den säkert men det blir nog ganska tätt, beror på förstärkare också.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Deal breaker!!!

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"We found, interestingly enough, that 80 percent of people, believe it or not, have their Xbox [360] horizontally."

ALLA jag känner har sin Xbox verikalt! Vad fan är det här??

Microsoft säger att folk älskar MUI och ingen har svårt att vänja sig... De jag känner är precis tvärt om.

Microsot säger att ingen stänger av sin dator via mjukvara... Alla jag känner gör det..

Microsoft säger "We found, interestingly enough, that 80 percent of people, believe it or not, have their Xbox [360] horizontally." men alla jag känner ställr den vertikalt.

Jag börjar tro att jag och Microsoft inte bor på samma planet.

Dock har jag ingen Xbox 360 och tänker inte skaffa Xbox one, så för min del blir jag nu inte drabbad av det här, även om det naturliga för mig annars hade varit att ställa konsolen... Just det, vertikalt.

Microsoft har fel för att jag säger det: Tusen och ett inlägg

Jag postar inte ofta i forumen Ozzed, dock läser jag ofta kommentarer och jag kan inte undvika att märka av ditt brinnande Microsoft-hat i varenda Microsoft-relaterad nyhet.

Microsoft har väl troligtvis samlat en hel del användardata, exempelvis hurvida uppkopplade Xboxar står upp eller ligger ner oavsett vad du och dina kompisar gör. Jag tror inte heller att jag har fel när jag antar att du och personerna du referar till INTE är genomsnittsanvändare.

Konsoller har väl dessutom traditionellt sett placerats vertikalt? Förutom Xbox 360 är det väl endast PS 2/3 som ger dig möjligheten? Det får en ju att undra varför det är så naturligt för dig att ställa dina konsoller vertikalt!

Permalänk

Jaja det är som vanligt Microsoft har glömt att tänka till.

Permalänk
Skrivet av eaan:

Microsoft har fel för att jag säger det: Tusen och ett inlägg
...
Konsoller har väl dessutom traditionellt sett placerats vertikalt? Förutom Xbox 360 är det väl endast PS 2/3 som ger dig möjligheten? Det får en ju att undra varför det är så naturligt för dig att ställa dina konsoller vertikalt!

Ja traditionellt sett. Tidigare konsoller kunde dock placeras på valfritt håll om man nu ville. Även konsoller som Wii är gjort för horisontell placering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eaan:

Microsoft har fel för att jag säger det: Tusen och ett inlägg

Jag postar inte ofta i forumen Ozzed, dock läser jag ofta kommentarer och jag kan inte undvika att märka av ditt brinnande Microsoft-hat i varenda Microsoft-relaterad nyhet.

Microsoft har väl troligtvis samlat en hel del användardata, exempelvis hurvida uppkopplade Xboxar står upp eller ligger ner oavsett vad du och dina kompisar gör. Jag tror inte heller att jag har fel när jag antar att du och personerna du referar till INTE är genomsnittsanvändare.

Konsoller har väl dessutom traditionellt sett placerats vertikalt? Förutom Xbox 360 är det väl endast PS 2/3 som ger dig möjligheten? Det får en ju att undra varför det är så naturligt för dig att ställa dina konsoller vertikalt!

Microsoft-hat? Det har gått bra långt om man inte får kritisera ett företag utan att bli beskylld för att hata det.

Jag ska tala om att jag är minsann uppväxt med Microsoft och deras produkter, och jag tycker de har levererat helt OK produkter frånsett då ME, Vista och Windows 8, och Xbox 1 vet jag inte men jag ogillar det jävla velandet de har hållit på med, och sedan att de försvarar beslut efter beslut med sina undersökningar som man inte får veta hur de gör eller vilka som är med.

Det är väl klart som tusan att jag reagerar kraftigt på sådant som jag anser är dumheter.

I det här fallet säger de ju dessutom mer eller mindre att de är väl medvetna om att 20% av de som använder 360 påverkas negativt av beslutet om de köper Xbox one, men de väljer ändå att skita i dem? Jaha... jävligt fin policy de har mot sina kunder när de fullkomligt skiter i vad 20% tycker. Och du kallar det brinnande Microsoft-hat du? Nej, jag hatar inte Microsoft. Det finns ett antal fall och företeelser som jag stör mig på bara, så då skriver jag om det. Stör det dig så finns det en "blockera användaren"-knapp, så tryck du på den så slipper du läsa om mitt "hat". Det var då själva fan att man inte får ha en åsikt som inte lovprisar allt som Microsoft gör utan att bli påhoppad!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ingen som kommer köpa en spybox oavsett så who cares.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ingen som kommer köpa en spybox oavsett så who cares.

Jo det tänker vi göra, och ett hundratals miljoner andra.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ingen som kommer köpa en spybox oavsett så who cares.

3edgy5me

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Jo det tänker vi göra, och ett hundratals miljoner andra.

Ehrm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Får vi stryk annars?

varför ska du få stryk om du är intresserad av one om det var så du mena?
otroligt om one har några köpare faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Jo det tänker vi göra, och ett hundratals miljoner andra.

Hundratals miljoner? Är du medveten att Xbox 360 har sålt mindre än 80 miljoner exemplar worldwide sedan den lanserades 2005?

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning att gå för PS4?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Undrar om XboxOne kan gå sönder om man ställer den fel före *unboxing*?

Dold text

Om man irriterar sig så kan man helt enkelt skaffa en annan konsol som klarar av "vertical stand". Simpelt, eller helt enkelt skita i att skaffa en konsol alls

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det sagts innan men alla bilder som jag sett på xbox one är liggande så jag får känslan av att MS gjort en designmiss. Nu när de upptäckt felet så måste de med ett pressmeddelande avråda folk att använda enheten på det sätt som de marknadsför den.

Det konstiga ligger i att de inte korrigerar designmissen istället eftersom enheten inte släppts än, för det här ger en del badwill och de kommer att behöva rätta till i marknadsföringen.

För mig personligen och säkert många fler har de ställt till med en röra genom att inte rätta till det här. Hur ska jag kunna ha det snyggt inkopplat under tv-bänken?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

-Vilka böcker "ligger" lodrätt?
-"Horizontelt" vad är det?
-"Bara för att du har mer plats eller har din konsol liggandes horizontelt så betyder det inte att resten eller en del vill ha det lodrätt." - Bara jag som var tvungen att läsa detta flera gånger för att förstå vad som menas?
-Slutligen så har den nog inte en CD-ROm läsare.

Tips: Ska man skriva texter som ska vara underfundiga och lite bitska så är det bra om de är någorlunda korrekta och utan flertalet fel och konstiga sär skrivningar.

Vänligen,
Wisserbisser Dunde

En ironisk sak jag älskar är när människor klagar på särskrivningar och särskriver ordet särskrivning....

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av waveer:

En ironisk sak jag älskar är när människor klagar på särskrivningar och särskriver ordet särskrivning....

Ironi på hög nivå

Permalänk
Medlem

Det finns en annan grej som jag retar mig mer på och det är utseendet. Fy vad XBOX One är ful och ser så billig ut. Den ser ut som nåt man kan hitta på ÖB eller Lidl. Finns inte en chans att jag skulle ha nåt sådant i min tv-bänk. Till och med min Canal Digital box ser snyggare ut. PS 4 däremot ser riktigt bra ut, men den ser betydligt bättre ut "liggande" . Nu tror jag iofs inte att jag ska köpa någon spelkonsol, men om jag väljer att satsa, så lär det bli PS 4, dels så har den bättre prestanda/hårdvara och dels så ser den mycket bättre ut, så är damen hemma nöjd också. XBOX har säkert sin kundkrets i alla fall, men den lär krympa rejält...Tror att den floppar faktiskt...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200