På jakt efter ett grymt space-sim spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evan Kedrups:

Oj tackar ! Har faktiskt installerat Wing commander the darkest hour men inte hunnit köra igenom Freespace 2 än .Håller ett löga på Kerbal oxå o ser hur det utvecklas . Sen blir det nog att köpa hon del i X-serien oxå om pengarna räcker till .
Är sugen på det nya X3 Rebirth men vill gärna ha kört något av de andra spelen i serien först för att få lite känn på hur de är.

Försökte mig på X3 spelen, de är ganska avancerade och dödar ens spelglädje men så länge du har tålamod och intresse så kanske du uppskattar det. Vilket jag inte gjorde.

Freelancer..Freelancer..

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Jag minns en space sim där man kunde utforska galaxen i sitt skepp, slåss, köpa och sälja. Det som jag minns starkast var att om man var duktig kunde man hitta svarta hål och använda dem som jump points. Dvs hoppa till andra okända system. Man kunde på så sätt köra vilse
Någon som vet vilket spel det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Lånar tråden lite. Jag minns en space sim där man kunde utforska galaxen i sitt skepp, slåss, köpa och sälja. Det som jag minns starkast var att om man var duktig kunde man hitta svarta hål och använda dem som jump points. Dvs hoppa till andra okända system. Man kunde på så sätt köra vilse
Någon som vet vilket spel det är?

Tja, enligt en sökning på google, så är det möjligtvis Starwraith du menar.
Info om Starwraith finns hos wikipedia: Starwraith , som verkar vara en Elite klon ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Tja, enligt en sökning på google, så är det möjligtvis Starwraith du menar.
Info om Starwraith finns hos wikipedia: Starwraith , som verkar vara en Elite klon ...

Det var det Tackar!!! Ser att de släppt modernare spel också. Evochron Mercenary? Någon som spelat det? Är det som de tidigare StarWraith-spelen?

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd om spelet, inte för att det står speciellt mycket där.

Jag gillade inte början på det och, enligt steam, slutade spela efter endast 62 minuter. Jag spelar hellre det gamla Freelancer ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Det finns en tråd om spelet, inte för att det står speciellt mycket där.

Jag gillade inte början på det och, enligt steam, slutade spela efter endast 62 minuter. Jag spelar hellre det gamla Freelancer ...

LOL kul att jag skrivit i den tråden. Minnet är verkligen inte vad det en gång var

Permalänk
Medlem

Det jag undrar över är om det finns ngt liknande Tie Fighter? IMO bästa spelet ever. Fattar inte att inte LucasArts/Disney gör en HD-remake på denna klassiker. Skulle sälja som smör i solsken ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Det jag undrar över är om det finns ngt liknande Tie Fighter? IMO bästa spelet ever. Fattar inte att inte LucasArts/Disney gör en HD-remake på denna klassiker. Skulle sälja som smör i solsken ju.

Personligen gillade jag aldrig Lucasarts x-wing och Tiefighter spel.
Du kan kolla närmare på Starlight Inception som det finns en trailer på i början av tråden. Det är gjort av en gammal fd Lucasarts spelutvecklare. Den är ännu under utveckling, men bör släppas snart, åtminstone före årsskiftet.

Edit:
Du kan läsa mer om spelet på deras kickstarter sida: Starlight Inception samt deras website, http://eschatch.com/starlightinception/starlightinception.html

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och efterfrågar samma typ av spel fast med multiplayer stöd. Finns det i något av dessa rymdsimspel? Har för mig att det inte fanns i Freelancer vilket är typ det ända av dessa jag spelat. X spelen är också uteslutet har jag för mig därför jag aldrig satt mig in i dessa någon gång.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

måste tipsa om veckans humble bundle 6 dollar för samtliga spel i X-serien!
slog till direkt 40 riksdaler är ju ett helt ok pris! passa på nu!
Såg att bara superboxen kostar 39,99 euro på steam i vanliga fall (följer med i Humble)

Permalänk

Perfekt att värma upp med inför det kommande X:Rebirth!

Permalänk
Medlem

Space Station 13, nuff said.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Freespace 1 vill jag flika in, får fortfarande rysningar av det spelet!

http://www.gog.com/game/freespace_expansion

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Lånar tråden lite och efterfrågar samma typ av spel fast med multiplayer stöd. Finns det i något av dessa rymdsimspel? Har för mig att det inte fanns i Freelancer vilket är typ det ända av dessa jag spelat. X spelen är också uteslutet har jag för mig därför jag aldrig satt mig in i dessa någon gång.

Om du nu inte redan har det, så bör du kolla in de kommande spelen, Star citizen samt Elite: Dangerous
De är ju fortarande under utveckling men du kan få tillång till Star citizens dogfighting modul som beräknas släppas i december om du pledgar för alpha access och är snabb nog (det finns ett begränsat antal platser, och de börjar ta slut)

Permalänk
Medlem

Att ni missat nämna att X:serien finns på Humble Bundle Weekly är ju nästan skandal

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

Att ni missat nämna att X:serien finns på Humble Bundle Weekly är ju nästan skandal

Evan Kedrups nämnde det bara något inlägg ovanför ditt inlägg.
Dessutom har det nämnts i andra trådar...