Bra grafikspel under 16

Permalänk

Postal 2. Helt klart harmlöst!

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk

Ursäkta men vissa här kommer lite off topic. Kom själv lite utanför banan. Jag kan inte säga mer än att jag inte har en chans gällande 16+. Dessutom känns det inte rätt att köpa i smyg och konsekvenserna blir ju bara ännu jobbigare om de upptäcker det. Håll er gärna till spelen tack Tack förresten alla andra med tips Har en lång lista nu...

Permalänk
Skrivet av tre_glödlampor:

Ursäkta men vissa här kommer lite off topic. Jag kan inte säga mer än att jag inte har en chans gällande 16+. Dessutom känns det inte rätt att köpa i smyg och konsekvenserna blir ju bara ännu jobbigare om de upptäcker det. Håll er gärna till spelen tack. Tack förresten alla andra med tips Har en lång lista nu...

Portal 1 och 2. Totalt harmlösa spel som är riktigt snygga och extremt underhållande för alla åldrar. Är själv snart 23 år och är uppväxt med spel som Doom, Quake, CS osv men ändå håller Portal en speciell plats nästan högst upp på listan över mästerverk dessa tidigare nämnda mästerverk.

EDIT: Sedan finns ju Fable. Underbara äventyrsspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Postal 2. Helt klart harmlöst!

Kan kanske bidra till skolmasakrar eller liknande. Haha dock jäkligt kul spel! Fick mitt av mamma:D <3

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

GTA V.

Permalänk

Köpa spel utan att säga till föräldrarna funkar Hur gammal är du? Om du är 12 så visst jag kan förstå föräldrarna men om du är 15 så är det bara att komma på en hög med bra argument så brukar det gå att övertala till slut.

Permalänk
Skrivet av Manaflask:

Köpa spel utan att säga till föräldrarna funkar Hur gammal är du? Om du är 12 så visst jag kan förstå föräldrarna men om du är 15 så är det bara att komma på en hög med bra argument så brukar det gå att övertala till slut.

Vissa spelbutiker säljer inte 16+ spel till barn vilket nog också är vettigt. Jag minns själv att jag behövde ta med mig morsan för att få köpa GTA-SA när jag var 13-14, hur jag fick henne att gå med på detta vet jag inte men jag gissar att hon inte visste vad spelet handlade om, sedan har jag ju lirat grova spel sedan jag var 7-8 år så man var ju avtrubbad redan:p

Permalänk
Medlem

Fan vad löjligt asså.. Trodde inte sånt här hände 2013, kan väl inte säga något annat än att jag lider med dig antar jag? Vad är deras anledning egentligen? Säg till dem att GTA V sålde kopior för $1 milljard Med logiken de använder borde jävligt mycket ha hänt med världen med tanke på hur våldsamt det spelet är

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Fan vad löjligt asså.. Trodde inte sånt här hände 2013, kan väl inte säga något annat än att jag lider med dig antar jag? Vad är deras anledning egentligen? Säg till dem att GTA V sålde kopior för $1 milljard Med logiken de använder borde jävligt mycket ha hänt med världen med tanke på hur våldsamt det spelet är

Ja det är hemskt att han har föräldrar som bryr sig om honom, är noga med att sätta tydliga gränser och engagerar sig i vad deras barn spenderar sin tid med - Det är ju ärketypen av löjligt asså!

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen sätta buken på prov så finns ju,
Metro Last Light.
Det dricker fint med prestanda.
Jag har inte sett någon PEGI på det, så det kan jag inte svara på.

EDIT: Ajdå nu såg jag att det var PEGI 16.
Satan att dina föräldrar skall vara så tvära.
Det är ju knappast supa och röka, du skall göra.
Sen tycker jag oftast att många spel, får en aningen hög PEGI ålder.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Ernesto:

Ja det är hemskt att han har föräldrar som bryr sig om honom, är noga med att sätta tydliga gränser och engagerar sig i vad deras barn spenderar sin tid med - Det är ju ärketypen av löjligt asså!

Detta kan dock gå till överdrift. Min mamma fick ett väldigt fint smeknamn av mina polare för att hon bröt varenda viktig match i CS osv för att jag skulle göra något annat som kunde vänta men det var gör direkt annars rök internet...

Om de brydde sig om han skulle de läst på om datorspel kanske frågat andra föräldrar om de lät sina barn spela detta och detta... Vad du nu säger är inte att de bryr sig utan att de är för lata för att kolla över det där 16+ märket.

Alla typer av mmo att rekommendera ex FF realm rebron eller wow (ej kollat ålder FF) men det är starkt att du lyder dom, tipset är ju att spela med irl kompisar och sen samspela spel. Du kan då säga ja men han får för sina föräldrar osv.

Skriver på mobilen men hoppas att ni förstår.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det är väl fantastiskt med föräldrar som är så jäkla engagerade i sin sons liv? Önskar att jag haft en liknande uppväxt men själv fick man en alkoholiserad farsa som man själv fick agera pappa åt från 12-års ålder. Kan säga att jag valt det första alla dagar i veckan..
// End of storytime //

Trine har fantastisk grafik och är supermysigt. Det enda jag kan komma på just nu

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom alla förslag men world of tanks kanske är något för dig? Ser helt okey ut grafiskt och är inte våldsamt på samma sätt som BF3! Strategist och roligt spel.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Need for speed most wanted 2012? Kanske intebde mest krävande men de tar lite, de kan jag lova

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vissa spelbutiker säljer inte 16+ spel till barn vilket nog också är vettigt. Jag minns själv att jag behövde ta med mig morsan för att få köpa GTA-SA när jag var 13-14, hur jag fick henne att gå med på detta vet jag inte men jag gissar att hon inte visste vad spelet handlade om, sedan har jag ju lirat grova spel sedan jag var 7-8 år så man var ju avtrubbad redan:p

Det är sant. Vet att jag hade det problemet i vissa butiker men eftersom jag bor i Malmö så finns det många butiker och några säljer alltid Kan tipsa om siba där sket dom i att en 11åring gick och köpte cs och gta sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tre_glödlampor:

Ursäkta men vissa här kommer lite off topic. Kom själv lite utanför banan. Jag kan inte säga mer än att jag inte har en chans gällande 16+. Dessutom känns det inte rätt att köpa i smyg och konsekvenserna blir ju bara ännu jobbigare om de upptäcker det. Håll er gärna till spelen tack Tack förresten alla andra med tips Har en lång lista nu...

Om spel hade haft sådan påverkan som dom säger så hade dina föräldrar käkat piller och gömt sig i mörka rum efter att dom spelade Pacman....

16+/18+ säger inte så mycket. Be dina päron söka efter "BF4 gameplay" på Youtube eller något så dom ser hur det ser ut.
Mina föräldrar hade regeln "frihet under ansvar" och det lever jag fortfarande efter nu när jag är 27.

Permalänk
Medlem

Något RTS kanske.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Kolla om Grid 2 verkar vara något för dig:http://www.gamereactor.se/recensioner/107041/Grid+2/

Permalänk

Path of Exile kanske? Eftersom det är ett gratisspel man laddar ner vet jag inte ens om det har någon åldersrekommendation. Dock tycker jag du ska försöka prata lite vett med föräldrarna, och kanske sitta ner tillsammans och titta på lite gameplay från ett spel tillsammans på Youtube, för att själva avgöra om spelet är okej eller inte.

T.ex Portal har jag för mig är 16års gräns, och är inte det minsta grafiskt hemskt överhuvudtaget.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Terran War Pack har ganska bra grafik trots att det har några år på nacken. Det spelet kanske inte är i din stil och det är relativt svårt i början. Spelet har dock bra grafik, och bäst av allt: Det är ett superbt spel som man kan lägga ner 100 tals, om inte 1000 tals timmar på, om man gillar denna typ av spel. Egosoft hade ju en humble bundle för en vecka sedan där man kunde få dessa spel, samt några äldre för några dollar

Permalänk
Medlem

Sorry om det har nämnts tidigare men hann inte riktigt läsa igenom allt... jag tipsar om Portal 2 och assassin's creed-spelen.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Köp det ändå och visa det inte för dina föräldrar, du missar nog något

Permalänk
Medlem

Jag har varit i samma situation så jag vet hur det känns men jag lyckades övertala mamma med hjälp av http://m.commonsensemedia.org sök på spelet du vill ha där och klicka på det. Sen klickar du på members say fliken och sen parents. Visa det som står där för dina föräldrar och berätta att man kan" toggla" gore.
Lycka till

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Skrivet av hersses:

Sorry om det har nämnts tidigare men hann inte riktigt läsa igenom allt... jag tipsar om Portal 2 och assassin's creed-spelen.

Assassin's creed-spelen är alla 18, förutom några spel för DS och PSP som är 16års rekommendation. Portal är dock bra spel och båda var för 12 år

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tack för alla förslag! Har bestämt mig för några gratisspel och några köpspel ni tipsade om. Tänker dessutom spela om Portal 2.

Permalänk

Kom ihåg att fråga föräldrarna innan du köper

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Kom ihåg att fråga föräldrarna innan du köper

Haha, visst

Permalänk
Medlem

Hej jag har en son som inte heller får spela 16+ spel han är 12 år. Enligt honom får alla kompisar spela 16+ är jag för hård tycker ni?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av tre_glödlampor:

Haha, visst

Vill du köra singelplayer eller multi?:)

Rekommenderar Blacklight: Retribution, F2P på steam^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Minecraft.. höhö

Ja med shaders mod blir minecraft sjuuuuuuukt vackert!
TIPS: http://www.minecraftforum.net/topic/940974-162sonic-ethers-un...

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps