Permalänk
Medlem

Bf4

I morgon får man äntligen testa bf4. Då får man svaret alla undrar över.
Räcker 2gig ram på grafikkortet. Har ett gtx 680. åter kommer med hur det flyter och vilken inställning i 1920*1080 jag kan ha för 60 fps+

Skriv gärna å berätta hur ni andra med mindre än 3gig upplevt spelet.

Permalänk
Medlem

... Reserverat ...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

troligen saknas texturer i betan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Märker du antingen i betan eller vid release.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Ännu en tråd?! seriöst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Ännu en tråd?! seriöst...

Blir lätt så, vid nya stora spelsläpp.

Jag är iaf sjukt taggad och som tur är har jag inga "problem" med att lira med under 60FPS.
Så jag är rätt säker på att mitt klockade system fixar den biffen med iaf High-settings, ska bli spännande att se.

För er som inte vet;
Så gäller alltså följande karta: Siege of Shanghai, Conquest eller Domination.
Levolution och amphibious assault ska vara inkluderad i denna beta.

http://battlefield.wikia.com/wiki/Siege_of_Shanghai

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flygarfisken:

Ännu en tråd?! seriöst...

Det här är ju dock inte en fråga om "Vad ska jag uppgradera för att MAXXXAAA BF4?!" som ingen kan svara på utan en tråd där alla kan skriva ungefär vilken FPS man faktiskt får i Betan som släpps imorgon.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

utan en tråd där alla kan skriva ungefär vilken FPS man faktiskt får i Betan som släpps imorgon.

Vi vet ju hur det gick med BF3.
Folk maxade ultra med ett 560ti med 60+fps ...

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 är marginellt mer krävande än Battlefield 3, så kan man spela 3:an så kan man spela 4:an.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

ser fram emot betan. Reserverar denna post för att fylla på med lite info hur det funkar med ett GTX 770. Samt hur spelet utnyttjar kärnorna hos en amd prolle...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Falcon:

Vi vet ju hur det gick med BF3.
Folk maxade ultra med ett 560ti med 60+fps ...

Ptja, i Battlefield 3-Betan så var ju "High" de högsta inställningarna som fanns så det är ju ganska troligt att det var så

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kan vänta med trådar av denna typ tills dess att betan är ute. Innan dess finns inte så mycket att diskutera.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015