Gta V online, PS3 och PS4

Permalänk
Medlem

Gta V online, PS3 och PS4

Hejsan, sitter i den situationen att jag har många polare som kör GTA V på PS3 och många kommer sitta kvar på PS3 och jag som inte har konsol ännu kommer handla ett PS4.

Så till frågan, finns det någon info som säger att man kommer kunna lira online med polare mellan PS3 och PS4 på GTA V?

Mvh Erik

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Ingen vet om GTA V ens kommer till next gen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Ingen vet om GTA V ens kommer till next gen.

Just ja, så är det ju. Men förmodligen kommer det ju till next-gen. Läste om crossplatform var möjligt mellan PS3 och Xbox men det var det inte pga de olika systemen Xbox Live och PSNetwork.

Så om man får spekulera lite kan man ju ändå tycka att det borde gå mellan PS3 och PS4.

Mvh Erik

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Crossplatform mellan PS3 och Xbox skulle vara möjligt, men Microsoft tillåter inte det.

Tvivlar dock på att PS3 och PS4 kommer att ha crossplatform multiplayer.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av DanTheManSwe:

Crossplatform mellan PS3 och Xbox skulle vara möjligt, men Microsoft tillåter inte det.

Tvivlar dock på att PS3 och PS4 kommer att ha crossplatform multiplayer.

Varför inte?
Det går ju på samma nätverk.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Varför inte?
Det går ju på samma nätverk.

För då sitter fler kvar på sina ps3 istället för att uppgradera.

Permalänk
Skrivet av Widholm:

För då sitter fler kvar på sina ps3 istället för att uppgradera.

Vad får dig att tro det?
Nu menar jag rent generellt, hurvida GTA V kommer till PS4 låter jag vara osagt.
PS4 har förbokningar över sin kapacitetsförmåga såvitt jag läste för en månad sedan knappt och det finns ingenting som tyder på
att alla skulle fortsätta spela på PS3 när dom har PS4, dvs dom som har råd med det.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Ett exempel skrivet från mobilen..

Skrivet av fieskmask:

Vad får dig att tro det?
Nu menar jag rent generellt, hurvida GTA V kommer till PS4 låter jag vara osagt.
PS4 har förbokningar över sin kapacitetsförmåga såvitt jag läste för en månad sedan knappt och det finns ingenting som tyder på
att alla skulle fortsätta spela på PS3 när dom har PS4, dvs dom som har råd med det.

Din tolkning är helt vild. Jag skriver att fler sitter kvar på ps3 så refererar du till alla?
Om jag och mina vänner x, y och z har spelat tillsammans sedan ps3 kom ut (online alltså) och det är hela vårt liv i princip.
X och y har råd utan problem, de köper ps4 direkt. Jag och z vill självklart fortsätta spela med dom fast måste snåla några månader för att ha råd. Om vi fortfarande kan spela tillsammans alla 4 varför ska vi då kriga för att köpa ps4?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tro det...

Ps3 och Ps4 varianterna kommer förmodligen skilja lite åt. Andra kontroller, annan begränsningar. Tex så har ps3an väldigt lite minne, något de måste begränsa saker i spelet på grund av. Till exempel så är antalet samtidigt laddade bilmodeller litet. Det är många, bland annat jag, som reagerat på att man ofta se likadana bilar när man är ute och kör. Man har inte sett en mini cooper på hur länge som helst. Helt plötsligt ser man en och snor det. Direkt efter det är alla vägar fulla av dem.

Sånna begränsningar kommer de förmodligen att fixa i ps4an. Om man då ska spela ps3 och ps4 i samma värld så måste man dra ner ps4an till ps3ans nivå.

Kort och gott så tror jag att det är en massa arbeta för rockstar att få de olika plattformarna att spela i samma onlinevärld på grund av skillnader i spelen. Det är så väldigt mycket enklare för dem att bara ha två separata världar och det låter ologiskt att de ska lägga ner en massa tid på att begränsa ps4an så mycket att de spelarna kan spela i samma värld som ps3orna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Just ja, så är det ju. Men förmodligen kommer det ju till next-gen. Läste om crossplatform var möjligt mellan PS3 och Xbox men det var det inte pga de olika systemen Xbox Live och PSNetwork.

Så om man får spekulera lite kan man ju ändå tycka att det borde gå mellan PS3 och PS4.

Mvh Erik

Cross plattform är fullt möjlig mellan PS3/PS4/Xbox360/XboxOne Men varför det inte sker mellan PS plattformen och Microsoft plattformen är på grund av att Microsoft INTE tillåter detta.

Det sagt PS4 kommer stödja att spela med PS3 spel, lika så som PC o.s.v. T.ex. har du FF14 som ett exempel, alla spelare kör på samma servrar, oavsett om du kör på PS3, PS4 eller PC, de hade också vilja att släppa det till 360/Xbox One men som sagt va Microsoft tillåter inte cross plattform.

Så tillbaka till huvud frågan, GTA 5 är INTE annonserad till någon annan platform än PS3 och Xbox 360. Hurvida spelet ska då bli cross plattform eller inte vet INGEN.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.