Radeon R9 290X med Battlefield 4 åter i planeringen

Permalänk
Melding Plague

Radeon R9 290X med Battlefield 4 åter i planeringen

Den som vill uppgradera till Radeon R9 290X och dessutom sätta tänderna i Battlefield 4 kan förboka från och med den 3 oktober – men endast hos ett fåtal återförsäljare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

sweet

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Sugen blir man

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att det räckte med attt någon återförsäljare i lilla Sverige inte kunde erbjuda förhandsbokning den 3:e för att hela AMDs planering skulle vara åt helvete...

Eller det kanske var lite förutfattade meningar hos en del forumanvändare som fick mig att tro det?

Permalänk
Avstängd

Låter som ett svindyrt paket ju. Kostar nog lätt runt 6 tusen. Är nog bättre att vänta och istället köpa ett 280X och ett battlefield 4 separat. Ser ingen mening med att köpa detta paketet om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Låter som ett svindyrt paket ju. Kostar nog lätt runt 6 tusen. Är nog bättre att vänta och istället köpa ett 280X och ett battlefield 4 separat. Ser ingen mening med att köpa detta paketet om jag ska vara ärlig.

jadu man får ett kort som presterar bättre än titan som det ser ut just nu och titan köper folk för spelande å det kostar runt 8000kr så

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Om det inte släpps prestandatester innan man kan förboka så kan ju AMD dra åt helvete.

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter, men asså att ett mångbilljon företag har så svårt att fatta väl underbyggda beslut istället för att få kalla fötter och ångra sig i sista minuten är för mig ett under. Låter mer som min morsa...
Är sugen på att köpa ett, men aldrig i livet att jag pungar ut med (troligtvis) runt 6k för ett grafikkort utan att se benchmarks först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Trevliga nyheter, men asså att ett mångbilljon företag har så svårt att fatta väl underbyggda beslut istället för att få kalla fötter och ångra sig i sista minuten är för mig ett under. Låter mer som min morsa...
Är sugen på att köpa ett, men aldrig i livet att jag pungar ut med (troligtvis) runt 6k för ett grafikkort utan att se benchmarks först.

Allt är inte som media försöker få det att se ut, alla gånger. Har jag lärt mig.

Permalänk

Ta bort dom där jävla NDA restriktionerna så vi får se lite tester!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Om det inte släpps prestandatester innan man kan förboka så kan ju AMD dra åt helvete.

Det är väl ändå upp till recensenterna att publicera dom "riktiga" tetsterna. Oavsett vad AMD säger så bör man ändå alltid invänta sajters tester, som Swec etc. Det kommer ska du se.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av wotanziu:

Trevliga nyheter, men asså att ett mångbilljon företag har så svårt att fatta väl underbyggda beslut istället för att få kalla fötter och ångra sig i sista minuten är för mig ett under. Låter mer som min morsa...
Är sugen på att köpa ett, men aldrig i livet att jag pungar ut med (troligtvis) runt 6k för ett grafikkort utan att se benchmarks först.

Skrivet av RobCar:

Allt är inte som media försöker få det att se ut, alla gånger. Har jag lärt mig.

Tro det eller ej, men väldigt mycket sker i sista sekund även när vi pratar om bolag som omsätter miljarder varje år. Exempel på detta är Geforce GTX 780 som skulle kostat ~tusen kronor mindre än Geforce GTX Titan, men som bara dagarna innan lansering gick ner till en mer human prisnivå. Vill även minnas att det var en grafikkortslansering för några år sedan där klockfrekvenserna justerades bara dagarna innan lansering eller nåt i den stilen. I vilket fall som helst krävdes en BIOS-uppdatering och det fick media sköta på egen hand kort innan lansering eftersom grafikkorten redan var utskickade.

När det kommer till datum är det däremot mer regel än undantag att det sker förändringar av alla möjliga tänkbara skäl. Det här gäller även oss när vi fått ett specifikt datum och tid för när NDA går ut och när artikeln ska vara färdig. Låter kul, eller hur?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hej,
för en Spel köpa ny Graffe--ALDRIG,Spelet är inte ens UTProvat.Jag tycke att min Dator måste full uträcka.
Min Dator är ny.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Att förhandsboka spel är illa nog. Men sedan att förboka GRAFIKKORT?! Nej, aldrig. SweClockers test på kortet först!

P.S Vad i hela friden säger personen i ett inlägg upp?!?

Edit: Ett inlägg upp nu, inte två.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

När det kommer till datum är det däremot mer regel än undantag att det sker förändringar av alla möjliga tänkbara skäl. Det här gäller även oss när vi fått ett specifikt datum och tid för när NDA går ut och när artikeln ska vara färdig. Låter kul, eller hur?

Du låter int' bitter

Som sagt, jag tycker AMD borde vara lite mer välorgansierade, men det är väl jag som glömmer att det bara är människor som inte är smartare än genomsnittet som styr och ställer i slutändan. Då blir det som det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Att förhandsboka spel är illa nog. Men sedan att förboka GRAFIKKORT?! Nej, aldrig. SweClockers test på kortet först!

P.S Vad i hela friden säger personen i två inlägg upp?!?

Vadå? Finns väl mycket logik i att förboka ett kort vi knappt vet något om? =D

BF4 släpps inte 1november? O.o

Och när släpps NDA på dessa korten?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Vadå? Finns väl mycket logik i att förboka ett kort vi knappt vet något om? =D

BF4 släpps inte 1november? O.o

Och när släpps NDA på dessa korten?

31:a Oktober!

Skrivet av Atlas Tasume:

P.S Vad i hela friden säger personen i två inlägg upp?!?

Han/hon hoppade nog av sin SFI-kurs.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Läste på tom's hardware om att en release kanske skulle komma kring den 15e oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

31:a Oktober!

Han/hon hoppade nog av sin SFI-kurs.

Eller så lider personen av dyslexi? "SadistDumjävlarna 2014!" [?]

Jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om det här grafikkortet...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Andra siter rapporterar att på ett på ett pressevent i Turkiet har AMD själva råkat avslöja att det är 15:e Okt som är lanseringsdatum för kortet. Dvs då släpper de på NDA, sen lär vi väl inte se korten i handeln förrän på BF4 releasedagen kan jag tänka mig. Om det inte är så att man kan få kortet innan sen får man en kod där man laddar ned spelet då det är tillgängligt då dvs.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Om det inte släpps prestandatester innan man kan förboka så kan ju AMD dra åt helvete.

AMD är verkligen hatat när fanboys aktivt söker och hittar på anledningar till att vara förbannade på dem. De ger ett alternativ, ingen behöver ta emot det, men vi får möjligheten att förboka. Om det inte passar så kan man köpa som vanligt om man vill ha kortet.

Skrivet av Atlas Tasume:

Att förhandsboka spel är illa nog. Men sedan att förboka GRAFIKKORT?! Nej, aldrig. SweClockers test på kortet först!

P.S Vad i hela friden säger personen i två inlägg upp?!?

Skrivet av Wh1spY:

31:a Oktober!

Han/hon hoppade nog av sin SFI-kurs.

Jag är nog inte ensam när jag säger att Klaus är ett välkommet tillskott i forumet. Det är ju bara kul att människor från andra länder också deltar. På engelskspråkiga forum är det där vardag. Och när någon klagar på det så tänker vi svenskar att det är "dumma amerikaner" som inte fattar att de inte har monopol på internet. Då ska vi väl inte vara lika trångsynta här?

Permalänk

Kul att planerna ligger på rätt spår igen! Vill dock se recension på kortet innan jag köper det.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Att förhandsboka spel är illa nog. Men sedan att förboka GRAFIKKORT?! Nej, aldrig. SweClockers test på kortet först!

P.S Vad i hela friden säger personen i två inlägg upp?!?

Skrivet av Aleshi:

Jag är nog inte ensam när jag säger att Klaus är ett välkommet tillskott i forumet. Det är ju bara kul att människor från andra länder också deltar. På engelskspråkiga forum är det där vardag. Och när någon klagar på det så tänker vi svenskar att det är "dumma amerikaner" som inte fattar att de inte har monopol på internet. Då ska vi väl inte vara lika trångsynta här?

Två inlägg upp från Atlas T är väl Jacob?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

AMD är verkligen hatat när fanboys aktivt söker och hittar på anledningar till att vara förbannade på dem. De ger ett alternativ, ingen behöver ta emot det, men vi får möjligheten att förboka. Om det inte passar så kan man köpa som vanligt om man vill ha kortet.

Jag är nog inte ensam när jag säger att Klaus är ett välkommet tillskott i forumet. Det är ju bara kul att människor från andra länder också deltar. På engelskspråkiga forum är det där vardag. Och när någon klagar på det så tänker vi svenskar att det är "dumma amerikaner" som inte fattar att de inte har monopol på internet. Då ska vi väl inte vara lika trångsynta här?

Nej du är inte ensam om det!!
Välkommen Klaus!! Fortsätt och skriv och skit i om någon idiot försöker göra sig lustig.
Trist om någon inte vill försöka säga något för å slippa bli trakaserad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JDM:

Om det inte släpps prestandatester innan man kan förboka så kan ju AMD dra åt helvete.

Du har två veckors ångerrätt, beställ nu och vänta på testerna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag är nog inte ensam när jag säger att Klaus är ett välkommet tillskott i forumet. Det är ju bara kul att människor från andra länder också deltar. På engelskspråkiga forum är det där vardag. Och när någon klagar på det så tänker vi svenskar att det är "dumma amerikaner" som inte fattar att de inte har monopol på internet. Då ska vi väl inte vara lika trångsynta här?

Skrivet av StureH:

Nej du är inte ensam om det!!
Välkommen Klaus!! Fortsätt och skriv och skit i om någon idiot försöker göra sig lustig.
Trist om någon inte vill försöka säga något för å slippa bli trakaserad.

I detta fall har ju Klaus varit medlem sedan 2003.... så det är inte snack om något nytt tillskott till swec, han har uppenbarligen skrivit på svenska i minst 10 år och inte blivit bättre på det.

Missförstå mig inte nu, jag bryr mig inte om hur bra eller inte bra man kan svenska, inget intresserar mig mindre. Jag kan börja skriva på tyska om jag inte skulle förstå Klaus, eller om han skulle haft problem med att förstå mig.
Men att vara PK kan vara negativt, som att uppmuntra någon som i 10 år skrivit på ett språk, att fortsätta vara dålig på språket. Rent allmänt bör man väl ändå aldrig uppmuntra någon att inte utvecklas.

Ont: Funderar på att köpa denna R9a, få se benchmarks snart!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klaus:

Hej,
för en Spel köpa ny Graffe--ALDRIG,Spelet är inte ens UTProvat.Jag tycke att min Dator måste full uträcka.
Min Dator är ny.Mvh......Klaus

Okej Klaus. Och nu tar vi det på svenska.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

I detta fall har ju Klaus varit medlem sedan 2003.... så det är inte snack om något nytt tillskott till swec, han har uppenbarligen skrivit på svenska i minst 10 år och inte blivit bättre på det.

Missförstå mig inte nu, jag bryr mig inte om hur bra eller inte bra man kan svenska, inget intresserar mig mindre. Jag kan börja skriva på tyska om jag inte skulle förstå Klaus, eller om han skulle haft problem med att förstå mig.
Men att vara PK kan vara negativt, som att uppmuntra någon som i 10 år skrivit på ett språk, att fortsätta vara dålig på språket. Rent allmänt bör man väl ändå aldrig uppmuntra någon att inte utvecklas.

Ont: Funderar på att köpa denna R9a, få se benchmarks snart!

Tycker man har rätt att säga å skriva så gott man kan ovavsett vad orsaken till varför det blir lite felstavat. Nu säger jag inte att någon påstår det.
Men lite mer förståelse för andra kan vara något att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det är väl ändå upp till recensenterna att publicera dom "riktiga" tetsterna. Oavsett vad AMD säger så bör man ändå alltid invänta sajters tester, som Swec etc. Det kommer ska du se.

Tror inte Sweclockers publicerar sina resultat en minut för dom får det av AMD. Dock brukar det sippra ut lite tester från diverse oseriösa sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StureH:

Tycker man har rätt att säga å skriva så gott man kan ovavsett vad orsaken till varför det blir lite felstavat. Nu säger jag inte att någon påstår det.
Men lite mer förståelse för andra kan vara något att tänka på.

Håller absolut med, finns aldrig någon anledning att klanka ner på någon annan. Samtidigt har jag förståelse för att folk undrar varöfr man inte kan skriva ordentligt efter 10 år med ett språk.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |