Permalänk
Medlem

MSI GE70 2OE-014NE För varm?

Köpte mig en MSI GE70 2OE-014NE nyss och vid idle ligger kärnorna runt 60 grader och grafiken runt 55. Vid spel ligger det mellan 85-105 grader beroende på spel. Är detta normalt för GE70? Köpte mig en kylplatta som kom idag men drar endast ner graderna med ca 5 grader.
Kan det vara kylpastan som är dålig? Jag är van med stationär dator runt 30C idle som max så vet ej om detta är normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darmadia:

Köpte mig en MSI GE70 2OE-014NE nyss och vid idle ligger kärnorna runt 60 grader och grafiken runt 55. Vid spel ligger det mellan 85-105 grader beroende på spel. Är detta normalt för GE70? Köpte mig en kylplatta som kom idag men drar endast ner graderna med ca 5 grader.
Kan det vara kylpastan som är dålig? Jag är van med stationär dator runt 30C idle som max så vet ej om detta är normalt.

Har läst en del reviews kring den modellen och ja, msi verkar generellt ha problem med värme och GE70 är inte bättre. Ex. Skriver en köpare på Elgiganten att kylpastan var kass på just den modell du nämner och att det blev bättre när han bytte pasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Går den upp i 105 grader skulle jag lämna den eller byta pasta.
När en laptop passerat 85 är det dags att börja nojja lite.

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/GdAdpmH.png I League Of legends... Med Bad company 2 dras det upp till 100.