F1 2013 pris på steam store jämfört spelbutiken.

Permalänk
Medlem

F1 2013 pris på steam store jämfört spelbutiken.

Hej!
Jag funderar på att köpa f1 2013 då det släpps imorn. Nu till min fråga:
Varför kostar det 40.99 Euro (~400 spänn) medans det på spelbutiken kostar ca 300 :-? Vad har jag för nytta med att köpa det i steam store? Kan jag inte spela multiplayer över steam annars eller vad? (om det ens finns multiplayer).
Djupt konfunderad.
Länk till spel: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/82271-f1-2013
http://store.steampowered.com/app/223670/?snr=1_7_15__13

Permalänk
Medlem

Varför kostar Bf4 600kr på Origin och 380kr i butik? Det är bara så. Sen vet jag inte om det är Steam eller Windows Live men du kommer att kunna köra multiplayer.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tips! Med koden GMG20-WS93W-R39MD på Greenmangaming så får du en steam-nyckel för £21.60
Ungefär 223 SEK.

Diskussioner kring priser på Steam och liknande kontra butik finns det en hel del av i forumet, dra en sökning så kommer du nog hitta något uttömmande.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med F1 2013 men jag har då inte lyckats joina på en polare som har ett spel via steam då jag har retail. Alltså bara välja i steam join game.

Men självklart kan du spela online och självklart kan du spela med steamanvändare men då måste ni nog joina ingame via någon form av server browser antar jag, aldrig spelat F1-spel online.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar man redan på sånt skall man inte gå in på www.steamprices.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Funderar man redan på sånt skall man inte gå in på www.steamprices.com

Varför inte det?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk

Allt det här är ju helt sjukt fel....det hela som va meningen med digital downloads va ju att man skulle slippa t.ex. leveranser etc. så det kunde bli billigare med.

Hur fxn kan det då bli dyrare hela tiden, skräp, helt otroligt...

Men till din fråga så......vet inte helt enkelt, sure visst kan du spela multiplayer med båda, absolut. Hör själv till den gamla stammen, vill gärna ha skivor på allt, bara för det är kul att ha med. Men är ju otroligt smidigt med utan skiva, sköter sej själv, smidigt att slippa byta skiva + uppdaterar sej själv utan man behöver göra nåt.

Själv köpte jag så jag "slapp" skiva, även om jag egentligen vill ha det, men nu har jag förladdad och installerat det så att jag kan spela direkt när jag kommer hem imonbitti vid 06.30 efter mitt jobbnattskift.

Glöm inte att det finns 2 olika versioner med, en Classic med extra förare, bilar och banor, men går väl att köpa i efterhand med, Lycka till

Själv är jag otroligt sugen, även om jag säkert blir lite besviken på fysiken på bakhjulen...men som paket är ju F1 spelen ok i det stora hela.

Visa signatur

i7 6850K, vattenkyld Corsair H110i, GTX 1080Ti vattenkylt, 32Gb RAM@2666Mhz, ASUS Strix x99 gaming ROG, Corsair AX 1200i.

Permalänk
Moderator
Moderator

Apropå inlägget ovan så passar jag på att nämna att F1 2013 Classic Edition går på ~297 SEK på Greenmangaming med koden jag nämnde tidigare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tips! Med koden GMG20-WS93W-R39MD på Greenmangaming så får du en steam-nyckel för £21.60
Ungefär 223 SEK.

Tack så mycket! Köpte det på den sidan, fick en steam nyckel som jag sedan använde i steam skönt att spara ca 200 spänn på det iaf speciellt eftersom Wildstar släpps till våren, så vill inte ha för stora utgifter på spel innan dess

Permalänk
Medlem

Tack alla andra med för snabba svar!