Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att inte visa oss något, och kalla den för "secret" när du lägger upp bilder och loggför allt du gör?

Är inte poängen med att något ska vara hemligt att man inte ska visa det?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Skrivet av OskarW90:
Dold text

Julius, Du måste ta det lugnare när du moddar.
Se till att göra allt ordentligt när förbereder, speciellt då företagen sponsrar dig och du väljer att ha en bygglogg. som t.ex. lackeringen bör du göra ett varv till åtminstånde, då det lyser igenom det bör inte störa värmen för mycket.
Man ser från dina byggloggar att du gärna "kör på" utan att se hur man gör innan (RAM-minnena visar detta ganska tydligt).

Jag ska ta och plastidippa mitt moderkort (en gummi-liknande färg) jag har hållt på och maskerat i sammanlagt 3 timmar nu för att när jag väl lackar har man bara en chans att få det bra, annars är det bara att slipa ner.

När du ska modda, se till att du sätter upp mål som är hållbara för varje gång du sätter dig ner (t.ex. så lägg inte 15 minuter till att maskera upp allt för att på kvällen har du läxor eller ska gå ut eller något. Tänk istället "Jag ska försöka få den här kylflänsen perfekt maskerad ikväll och om jag inte hinner så fortsätter jag imorgon" ta en paus då och då och stressa inte igenom något, du har ingen deadline.

Det är kul att du försöker lära dig nya saker, detta kommer vara uppskattat senare i livet, men du måste samtidigt se till att lära dig saker och färdigställa helt innan du går vidare till nästa punkt!

Jobba på!
__________________

Skrivet av C4B12:

Detta var ett otroligt bra inlägg. Konstruktiv bra kritik, ta till dig av detta NJB.

Håller med dig Johan! Tack så hemskt mycket, Ska nog alltid läsa igenom det där när jag börjar modda, Tack så mycket!

Skrivet av Sweede:

Fy fan vad det ser ut

Det viktigaste är dock att du är nöjd och hoppas att du får till det som du vill, lycka till!

Frågemärket är väl ändå The Riddel´s grej? Inte stenkoll på batman men det spelar väl ingen roll iofs..

Nja....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

???

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Håller med dig Johan! Tack så hemskt mycket, Ska nog alltid läsa igenom det där när jag börjar modda, Tack så mycket!

Nja....

Jodå

Meeeen Joker ställer ju en fråga ;D

Men trodde själv det vart The riddler då frågetäcknet inte vart efter frågan.

Men ser trevligt ut annars!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Det bästa med NJB Mods trådar är att när folk ger honom kritik för hans femtioelva tidigare projekt som lagts ner just när folk gett honom kritik pga hur slarvig han är, är att det enda svar folk får är "förstår mig inte på folk som bara ska klaga", samt lite i parantes "ska lägga ner det här och starta ett nytt projekt, då ska ni få se! >:(".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som att detta projekt finns lite på alla forum. http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=56581&page=2. Vet inte riktigt hur mycket han värdesätter vår kritik då han t.ex. i overclockr3d skrev:

"Hey!...... I've got so shitty comments on another forum , they thought the paint was so bad that the sponsors who have sponsored me shouldn't do it...
So I redid the "mistakes""

I väntan på nästa projekt.

Permalänk

Skamligt!!

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Nu har även jag sett några av dina tidigare trådar, med planer om nätbutiker och gud vet vad..

Försöker vara konstruktiv, om än något flummigt :

Det är ingen idé att göra något om man inte ska göra det bra. Man behöver sätta sig in i FÖRVÄG i vad som behövs, vad som förväntas, hur saker fungerar.
Man behöver lägga ner tid för att få ett bra slutresultat. Om man inte är ute efter ett bra slutresultat, utan bara något funktionellt, så kanske man inte behöver visa upp det för omvärlden?

Det viktigaste är dock att man lär sig av sina misstag, för det är enda sättet man blir bättre på. Hoppas du förstår det.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

I'm back....

Såhär, det blev riktigt dåligt med lackeringen på minnerna det håller jag med om, samma sak så blev det lite tjock på nätgallret, det blev inte heller det bästa men den grejen är åtgärdad, jag ska byta ram kylare till svarta.... Men dock så om alla moddare skulle ta tillräckligt nära med alla sina projekt så Ser man alltid skavanker, det finns undantag men bortsett från allt det så ser det väl okej ut?

Är det någon som håller med mig om det?

Och angående frågetecknet så tänkte jag mest på just The Joker, men mini eftertanke så har ni ju rätt med att det ser lite ut som riddles Box, är
Inte jätte insatt på gamla Batman, men jag måste bli bättre på att planera, och även göra det ordentligt, det erkänner jag med hela mitt hjärta men även jag har känslor....nu låter jag lite känslig, men det är inte så otroligt skoja att lyssna på era kommentarer..... Sen så angående the "mistakes" så menar jag att det inte är
Så farligt, jag kommer lära mig något från det här.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Fick mig ett gott skratt när jag såg den slaktade minnesmodulen.

Men vi är alla ovana i början så det är bara att kämpa på.
"Practice makes perfect". Jag skulle dock rekommendera dig att ta mindre steg och inte ha så höga tankar om dig själv.
Du försöker framstå som en van moddare men ditt arbete är raka motsatsen. Det kan nog sticka lite i folks ögon.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hej,

förstår att det inte alltid är så rolig läsning, men faktum kvarstår:

Gör något bra, så kommer du få höra det!
Som du säkert förstår så blir det inte så mycket lovord efter en näve mediokra projekt. Detta är ett forum för entusiaster, och ofta ligger ribban rätt så högt. Uppskattar dock ditt driv, du får se kritiken som sura läropengar.

Vild gissning här, men antar att du har någon förälder eller dylikt som gillar att ge dig pengar. Måhända om du jobbade ihop till ett sånthär projekt på egen hand, så kanske du skulle lägga ner mer energi och fokus på att ta hand om sakerna rätt istället för att slakta dom såhär?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Fick mig ett gott skratt när jag såg den slaktade minnesmodulen.

Men vi är alla ovana i början så det är bara att kämpa på.
"Practice makes perfect". Jag skulle dock rekommendera dig att ta mindre steg och inte ha så höga tankar om dig själv.
Du försöker framstå som en van moddare men ditt arbete är raka motsatsen. Det kan nog sticka lite i folks ögon.

Tjenare, jo det har du rätt i, får ligga bak lite. Då jag inte är erfaren än.

Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,

förstår att det inte alltid är så rolig läsning, men faktum kvarstår:

Gör något bra, så kommer du få höra det!
Som du säkert förstår så blir det inte så mycket lovord efter en näve mediokra projekt. Detta är ett forum för entusiaster, och ofta ligger ribban rätt så högt. Uppskattar dock ditt driv, du får se kritiken som sura läropengar.

Vild gissning här, men antar att du har någon förälder eller dylikt som gillar att ge dig pengar. Måhända om du jobbade ihop till ett sånthär projekt på egen hand, så kanske du skulle lägga ner mer energi och fokus på att ta hand om sakerna rätt istället för att slakta dom såhär?

Det ska jag, och faktiskt så är det så att allting som jag har spenderat på detta projekt är av egna pengar utom dekalerna fick jag av en kompis, så jag förstör inte för mina nära och kära, förstör lite för mig själv

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Vissa kommentarer i tråden var väl lite väl hårda, men jag håller med om att du verkar alltför ivrig.
Kvalitet tar tid, så är det bara.

Hittade en sak som jag inte är riktigt säker på att du är medveten om är fel.
På följande bild sticker ett par strömförande kablar ut genom ett oskyddat hål i en tunn plåt.

Detta måste du åtgärda. Kanten på plåten är mycket skarp och kommer med tiden att gnaga sig genom kablaget.
Då kommer du kortsluta kablarna mot jord, det kan döda både nätagg och moderkort.

Normalt så monterar man kablar genom plåt i en gummigenomföring:

Du bör absolut åtgärda detta. En ful-lösning kan vara att linda kablarna med några lager tape där de passerar hålet.
Kabelgenomföringar kan du köpa överallt, Biltema, Jula, Kjell & Co med flera.

Permalänk
Medlem

Hej.

Tycker folk är rätt hårda. Tycker inte heller resultatet är speciellt dåligt, även om vissa detaljer är slarvigt gjorda, men man lär sig ju allt eftersom.

Du har ett grymt driv och hög potential speciellt med tanke på din ålder. Jag tycker du ska fortsätta köra på och ta emot allt konstruktiv feedback du får, utan att ta åt dig för mycket av de mest negativa.

Det finns folk som hållt på med dessa grejer lika många år som du varit i livet, så att folk jämför dina projekt med dessa är ju rakt av orättvist.

Kör på och bli inte blyg på grund av en del av de kommentarer du fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

egna pengar

Okej, men är det pengar du arbetat ihop själv? Man får känslan av att så inte är fallet. Annars kan det bli ditt nästa projekt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Projektet har helt klart potential, allt sitter i detaljerna om man frågar mig. Gör om, gör rätt. Du lär dig med tiden, planera är A och O.

Skrivet av MoNkeY-05:

Okej, men är det pengar du arbetat ihop själv? Man får känslan av att så inte är fallet. Annars kan det bli ditt nästa projekt.

Då han skriver att släkten bidrar med pengar får man känslan av att han inte har gjort det, men vad vet jag.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

I'm back....

Såhär, det blev riktigt dåligt med lackeringen på minnerna det håller jag med om, samma sak så blev det lite tjock på nätgallret, det blev inte heller det bästa men den grejen är åtgärdad, jag ska byta ram kylare till svarta.... Men dock så om alla moddare skulle ta tillräckligt nära med alla sina projekt så Ser man alltid skavanker, det finns undantag men bortsett från allt det så ser det väl okej ut?

Är det någon som håller med mig om det?

Och angående frågetecknet så tänkte jag mest på just The Joker, men mini eftertanke så har ni ju rätt med att det ser lite ut som riddles Box, är
Inte jätte insatt på gamla Batman, men jag måste bli bättre på att planera, och även göra det ordentligt, det erkänner jag med hela mitt hjärta men även jag har känslor....nu låter jag lite känslig, men det är inte så otroligt skoja att lyssna på era kommentarer..... Sen så angående the "mistakes" så menar jag att det inte är
Så farligt, jag kommer lära mig något från det här.

Förstår att det är jobbigt när folk bara gnäller.
Tyvärr så blir det lätt så på forum.
Folk tänker sig lätt inte för och skadeglädjen är ofta stor.
Ta inte åt dig personligt av det folk skriver. Utan lär dig istället av dina misstag och tappa inte modet och lusten.
Ingen är bra från början, utan att ha lärt sig först hur man gör olika saker.

Som andra sagt så är det viktigaste att du planerar noga. Läser på hur man gör just en grej för att det ska bli bra, och inte bara provar dig fram och hoppas att resultatet blir bra.
Du måste inte göra en modell i CAD som vissa gör. Utan det räcker att skriva upp vad du har tänkt göra för saker.
Och tänka efter både 2 och 3 ggr om hur olika saker ska passa in och vad för konsekvenser moddarna du gör kan få.
Prov montera gärna dina komponenter för att se om det är någon mer du behöver ändra för att få det bra.
Som du märkte med minnena så blev varken målningen eller borttagningen av flänsarna speciellt bra.
En sådan grej hade du lätt kunnat undvika om du bara tagit dig lite tid till att läsa på hur man göra för att få bästa resultat.

Sen är du inte så gammal heller och det tar tid i livet att få erfarenhet, och sen om man inte läst eller sätt hur många andra gör så blir det lätt att man gör fel.

Jobba på och som sagt, läs på.
Kolla på andra moddare, som har gjort samma sak som du planerar att göra.
Hur gjorde dom?
Fans det något dom tänkte på, som dom själva kunde gjort bättre?
osv osv.

Följer du bara dom råden och låter saker och ting ta sin tid, och inte stressa fram resultatet. Så kommer resultatet att bli bra.
Man stressar lätt för att man vill bli klar.
Men när man är klar märker man lätt att det var väldigt kul egentligen att bygga, och hade jag bara tagit mig lite mer tid så hade resultatet blivit mycket bättre och jag hade blivit mycket nöjdare med resultatet.

Dom byggen du ser som är bra har tagit just det, tid.

Du kommer märka att om du låter det ta tid, även om det är jobbigt, så kommer du vara SÅ MYCKET MER nöjd med dig själv efteråt.
För att du blir stolt över att du lyckats med något som du är nöjd med.

Lycka till.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NJB Mods:

Och angående frågetecknet så tänkte jag mest på just The Joker, men mini eftertanke så har ni ju rätt med att det ser lite ut som riddles Box, är
Inte jätte insatt på gamla Batman,

Gamla Batman..?

Har du spelat de senaste spelen så ser du även där att frågetecknen är just för Riddles gåtor.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Edit

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Orka ångrar väl min kommentar lite (skamligt),
Du har fått ta mycket skit men från min sida kommer den på grund utav ditt sätt att framvisa dig som en proffsmoddare med sponsorer och annat. Detta gör att jag går in med väldigt höga förväntningar, ditt nick gör även det att man tror att du är duktigare än vad du för just nu är men säkert kommer kunna bli.

Sedan när du har fått kritik på ditt arbete då folk väntade sig väldigt mycket mer så har du liksom en rätt dryg och små fjantig attityd som gör det hela ännu mer surt och det triggar folk att skriva mer skit.

Nu till det positiva,
Du har ett gött driv och en början på en bra plan (du måste bara lära dig att göra ett steg i taget)
Du kämpar och tar okej kort på ditt arbete som du utfört.

Det negativa
Din attityd, den känns lite slapp och i dont giva à shit i svaren typ!
Jag var den på jobbet innan, vissa respekt och bli ödemjuk kommer ge dig så mycket bättre respons.
Gör inte alla steg på samma gång, gör ett steg tänk i genom det och rätta till om de behövs!

Detta var väl det jag hade och säga och snälla lyssna på folk ta åt dig och du kommer en dag säkert lärt dig hur du styr upp ett projekt och dem projekten kommer alla gånger få ett 4.3 poäng och uppåt i galleriet här.

//FallenFate
Dålig text skriven från iphone

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

Tjenare!

Tack för eran snälla positiva feedback, det värmer!

Återkommer nästa vecka nu blir det att dra på läger, tack!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Okej, men är det pengar du arbetat ihop själv? Man får känslan av att så inte är fallet. Annars kan det bli ditt nästa projekt.

Det får det nog bli, arbetat ihop allt är det iallafall inte

Permalänk
Inaktiv

RAM-kylflänsarna lär ha försämmrad avledningsförmåga när de är målade också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

RAM-kylflänsarna lär ha försämmrad avledningsförmåga när de är målade också...

RAM-kylflänsar är tramsigt hittepå för att kunna ta mer betalt från första början.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jory89:

RAM-kylflänsar är tramsigt hittepå för att kunna ta mer betalt från första början.

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jo. Självfallet kan ett RAM behöva modifieras för att fungera (långt) utanför sitt tänkta arbetsområde. Det innefattar att ett väldigt övervoltat RAM kommer att behöva kylas då det inte är konstruerat för att arbeta så. Idag säljs i princip samtliga RAM med vettiga specifikationer med en kylare. Den kylaren behövs inte om minnet ska arbeta inom, eller strax över det område det är designat för. Det är i stort sett bara ett knep för att göra en häftigare och mer lättsåld produkt med högre vinstmarginaler.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Det får det nog bli, arbetat ihop allt är det iallafall inte

De pengarna spelar ingen roll vad jag har fått dem ifrån, men om ni nu gärna vill veta så är dessa pengar från min konfirmation.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

It's Update time!

Äntligen har sleevingen kommit och den ser grymt bra ut. Men då 24 pinnarn vart fel sleevad samt 4+4 cpu pinnarn, så väntar jag på dessa. Men jag har fixat några grejer.

"Skyddet" mot den nedre delen av chassit är fast, och allting ser grymt bra ut.

Men måste nu bara hitta ett bra ställe där min radiator kan sitta.

Det sista fotot vart riktigt dåligt. ursäktar för det.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

De pengarna spelar ingen roll vad jag har fått dem ifrån, men om ni nu gärna vill veta så är dessa pengar från min konfirmation.

Just eftersom du inte förstår varför det gör skillnad, så gör det skillnad. Men nu håller vi oss till projektet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Just eftersom du inte förstår varför det gör skillnad, så gör det skillnad. Men nu håller vi oss till projektet.

Jo jag förstår vad det gör för skillnad, ni tycker att det är dåligt gjort att utföra en sådan dålig modifikation av några andras pengar.

Visa signatur

Nils-Julius