Permalänk
Medlem

nytt grafikkort, ingen bild.

Hej
Har precis skaffat mig ett 7970 men när jag startar datorn så får jag ingen bild. Alla fläktar går igång på grafikkortet och inget verkar fel utom att skärmen inte får någon signal.

Det riktigt konstiga är att grafikkortet funkar i min lillebrors dator och hans grafikkort får min dator och funka.... Har även testat att köra med hans nätagg i min dator men inte heller få funkar det.

Nån som har några tips på vad som kan vara fel? Har fungerat på att flasha om mitt mobo men känns som en jobbig grej att göra om det inte fungerar. Har även testat att ta ut mobo batteriet och byta pci-e slöt men inget funkar. Värt och nämns är att jag använder en molex till PCI express 8 pin adapter, resten av datorn är den första i sign.
Tacksam till all hjälp

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

en klassiker är att bios har gått till att använda det interna grafikkortet om du har det på moderkortet. Kolla att det står PCI-E. Och att du har tillräckligt med effekt och har anslutit stömkablarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

Hej
Har precis skaffat mig ett 7970 men när jag startar datorn så får jag ingen bild. Alla fläktar går igång på grafikkortet och inget verkar fel utom att skärmen inte får någon signal.

Det riktigt konstiga är att grafikkortet funkar i min lillebrors dator och hans grafikkort får min dator och funka.... Har även testat att köra med hans nätagg i min dator men inte heller få funkar det.

Nån som har några tips på vad som kan vara fel? Har fungerat på att flasha om mitt mobo men känns som en jobbig grej att göra om det inte fungerar. Har även testat att ta ut mobo batteriet och byta pci-e slöt men inget funkar. Värt och nämns är att jag använder en molex till PCI express 8 pin adapter, resten av datorn är den första i sign.
Tacksam till all hjälp

Tänkte att du kunde köra med iGPU:n och flasha BIOS:et till en nyare version via USB, sedan såg jag att du inte hade Intel...
Det enda alternativet är att flasha BIOS:et verkar det som, jag hade samma problem när jag byggde ihop datorn i signaturen. BIOS-versionen var för gammal så att det fungerade inte med mitt GTX 760 som var helt nytt när det kom.

Permalänk
Medlem

Ah okej
Hur gör man när man flashar BIOS ska man bara lägga in en ny BIOS version på ett USB och flasha det från BIOS ?

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

Ah okej
Hur gör man när man flashar BIOS ska man bara lägga in en ny BIOS version på ett USB och flasha det från BIOS ?

Nu vet jag inte hur det fungerar med AMD som saknar iGPU men se om du kan lösa det med denna guide på något sätt:

http://www.gigabytenordic.com/wordpress/how-to-update-your-bi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Nu vet jag inte hur det fungerar med AMD som saknar iGPU men se om du kan lösa det med denna guide på något sätt:

http://www.gigabytenordic.com/wordpress/how-to-update-your-bi...

Får prova med brorsans grafikkort.
Tack för hjälpen kudos till dig

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

Får prova med brorsans grafikkort.
Tack för hjälpen kudos till dig

Smart idé!

Ingen fara