Snabb fråga om processor till moderkort!

Permalänk
Medlem

Snabb fråga om processor till moderkort!

Kommer denna processor AMD Phenom X4 9750 2.4GHz Quad Core (am2+) funka till detta moderkort Packard bell WMCP78M (am2)? tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Låter som du försöker byta processor i en fabriksbyggd dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Låter som du försöker byta processor i en fabriksbyggd dator?

Ja det stämmer

Permalänk
Medlem

vad för processor sitter i moderkortet nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

vad för processor sitter i moderkortet nu?

En AMD Athlon 64 LE-1660

Permalänk
Medlem

Leta reda på en Biosuppdatering så kanske det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

vad för processor sitter i moderkortet nu?

Skrivet av Appel99:

Leta reda på en Biosuppdatering så kanske det funkar.

har inte köpt processorn ännu det var därför jag fråga!

Permalänk
Medlem

Ett tips är att försöka få fram, vilka CPU som just den datormodellen levererades med, om Phenom X4 9750 fanns om alternativ kommer det nog fungera, om inte får man tyvärr utgå ifrån att det inte kommer göra det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

ska nog funka eftersom den förra är en AM2 processor, och så kanske de finns en bios uppdatering.. men frågan är om moderkortet är låst för då blir de bara jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

ska nog funka eftersom den förra är en AM2 processor, och så kanske de finns en bios uppdatering.. men frågan är om moderkortet är låst för då blir de bara jobbigt

hur vet man om den är låst?

Permalänk
Medlem

du kommer inte kunna överklocka datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

du kommer inte kunna överklocka datorn

ingen fara mannen ska bara ha den pcn för att streama!

När vi endå är inne på ämnet tror du den kmr klara att streama?

Med den processorn och 4 gig ram. Tänkte streama från mitt 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maufaus:

hur vet man om den är låst?

På märkes datorer kan man nog anta att dom strippat bios på stöd och inställningar.

Fick jag tag på en processor gratis så skulle jag testa men inte en chans att jag skulle köpa om jag inte först såg nån lista att det fanns stöd i bios. Kanske finns det en lista hos Packard Bell. Märkesdatortillverkare bruka ha flera dator versioner där ett moderkort används med olika processorer.

Andra sätt att snabba upp en dator är att installera om med en ren Windows version. Windows bruka bli seg förr eller senare och märkesdatorer bruka levereras med massa skärp, reklam mm. Men se först till att ladda ned drivrutiner mm så som ska in efteråt innan du börjar så att du slipper stressa efteråt med sånt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det moderkortet har sålts tillsammans med alla möjliga CPU'er upp till Phoneom II X6. Men jag gissar att det kan finnas flera versioner av moderkortet, både av hårdvara och bios som kan vara svåra eller omöjliga att få tag på. Om du köper den där CPU'n, se det som en chansning.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!