Permalänk

Fantastiskt bygge! 5/5!

gillar "droppskyddet"

Permalänk
Medlem

Apläckert!

Permalänk

Jävligt stilrent! 5/5p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

EDIT: fel av mig

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt:) Det ser mycket bättre ut än R5 färgen de brukar vara målade med:P Du hade inte tillgång till ett 1201230 skåp?^^ Hade varit riktigt fett med ett vattenbygge i ett sådant;)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mickesven:

Fantastiskt bygge! 5/5!

gillar "droppskyddet"

Skrivet av fesoj:

Apläckert!

Skrivet av waspen123:

Jävligt stilrent! 5/5p

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Keira:

Riktigt snyggt:) Det ser mycket bättre ut än R5 färgen de brukar vara målade med:P Du hade inte tillgång till ett 1201230 skåp?^^ Hade varit riktigt fett med ett vattenbygge i ett sådant;)

Tack för det!

Haha nä. Har dock en rostfri 240x240x150 hemma som jag ska sätta tänderna i..
Men det blir ett annat bygge innan!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Permalänk
Avstängd

påminner lite om en brödrost men fin är den

Permalänk

ahh, riktigt fint bygge och chassi... borde gå i masstillverkning

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem

Väldigt genomtänkt och snyggt byggt.
Vad är det för dimensioner på skapelsen?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! 5/5

Permalänk

Riktigt snyggt!
Köpte du skåpet nytt? Priset ligger väll runt 4000kr iaf för Rital?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zzcool:

påminner lite om en brödrost men fin är den

Brödrost, skrivare eller kakburk..

Skrivet av redpois0n:

ahh, riktigt fint bygge och chassi... borde gå i masstillverkning

Skrivet av sgtspiff:

Väldigt genomtänkt och snyggt byggt.
Vad är det för dimensioner på skapelsen?

Tack! 400x400x210

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av subaru_impreza:

Riktigt snyggt!
Köpte du skåpet nytt? Priset ligger väll runt 4000kr iaf för Rital?

Den går väl loss på cirka 4k (+ moms?) lite osäker då denna var överbliven och inte så saftigt prissatt
Dock ny och oanvänd!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Riktigt fint och stilrent får jag lov att säga.
Du har verkligen gjort maximalt med det utrymmet.
Fin idé att köra vattenkylt, medans andra tjatar om luftkylt, till så små datorer.
Förövrigt har vi samma GPU fast min kommer från Point of View.
Fullpoäng från mitt håll 5/5 fradgatuggande fullständigt galna ekkorrar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Tack!

Du menar att det här t.ex. inte är din stil?

Å fy, å fy, å fy.
Jag som nyss druckit kaffe håller nu på att spy.
Vad är det för 7 åringar bakom spakarna egentligen?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lifooz:

Riktigt fint och stilrent får jag lov att säga.
Du har verkligen gjort maximalt med det utrymmet.
Fin idé att köra vattenkylt, medans andra tjatar om luftkylt, till så små datorer.
Förövrigt har vi samma GPU fast min kommer från Point of View.
Fullpoäng från mitt håll 5/5 fradgatuggande fullständigt galna ekkorrar.

Tack du!
Haha tycker faktiskt kortet står sig rätt bra fortfarande. Brorsan köpte det nytt och jag tog över det efter honom!

Skrivet av Lifooz:

Å fy, å fy, å fy.
Jag som nyss druckit kaffe håller nu på att spy.
Vad är det för 7 åringar bakom spakarna egentligen?

Tänkte väl att det skulle passa dig

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Ptja, nu är den inte ip66 längre

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

stiligt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Hehe tack du!

Hmm.. kanske skulle löpt linan ut och kört med trådlösa överföringar, strömmatning via induktion och värmeavledning via chassit Vet dock inte vad mekaniska hårddiskar tycker om stark elektromagnetism.

Dammfilter kanske vore något i alla fall?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

*applåderar*

Den ser så simpel ut men ändå så snygg!

Riktigt fint jobb det där

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mordarosten:

Ptja, nu är den inte ip66 längre

Eller? ;D

Skrivet av Skrotis89:

stiligt bygge!

Tack!

Skrivet av Foqnax:

Dammfilter kanske vore något i alla fall?

Jag har inget damm i mitt hus!
Haha nä men jag har övervägt dammfilter. Men med tanke på att datorn står på skrivbordet är den inte alls lika utsatt som nere på golvet.
Har funkat bra utan hittills. Gillar dessutom att fläktarna syns.

Skrivet av MurrGutt:

*applåderar*

Den ser så simpel ut men ändå så snygg!

Riktigt fint jobb det där

Tack! Hela grejen är att det ska vara stilrent

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Tack du!
Haha tycker faktiskt kortet står sig rätt bra fortfarande. Brorsan köpte det nytt och jag tog över det efter honom!

Ja det gör det verkligen jag menar, jag kan köra spel som t.ex Colin mcrae dirt 3 och andra liknande bilspel helt utan lagg.
Det är riktigt starkt gjort för mellanbrodern 2009.

Tänkte väl att det skulle passa dig

Meh nu blir jag ledsen här hemma. >_>
Nej men alltså seriöst, jag fattar inte hur han kan stå ut med det utséendet.
Mitt eget chassi är ett Cooler Master Haf X.
Anledningen till varför jag valde det år 2010 då jag byggde datorn var för luftflödet, då grafikkortet jag hade då var ett Gigabyte Radeon HD 6990 Antilles.

Nästa chassi blir nog antingen något i din stil, som jag svetsar skär och bygger helt själv <---så man får plats med rejäla doningar på kylarsidan.
Eller också något från Corsair då deras skapelser är riktigt fina.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Geeks Gaming

blir riktigt sugen på ett liknande chassi till min spel/filserver, med den ljudisoleringen så borde den vara ganska tyst. Har du mätt DB från din maskin?

Jag skulle vilja ha ett stilrent chassi, med ljuddämpning i så liten storlek som möjligt men går inte direkt att hitta om man vill ha ett färdigbyggt. Så lär behöva bygga eget eller modifiera ett köpt chassi.

Riktigt snyggt bygge, blir avundsjuk! Sitter på ett FD R4 och använder kanske halva chassit...

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt! tappade hakan på hur "ren" designen är skulle villja ha nåt sånt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av AlvarBerglind:

blir riktigt sugen på ett liknande chassi till min spel/filserver, med den ljudisoleringen så borde den vara ganska tyst. Har du mätt DB från din maskin?

Jag skulle vilja ha ett stilrent chassi, med ljuddämpning i så liten storlek som möjligt men går inte direkt att hitta om man vill ha ett färdigbyggt. Så lär behöva bygga eget eller modifiera ett köpt chassi.

Riktigt snyggt bygge, blir avundsjuk! Sitter på ett FD R4 och använder kanske halva chassit...

Tack! Den är tyst, i princip bara grafikkortsfläkten som hörs. Ljudisolering av denna typ hjälper egentligen inte speciellt mycket men passar perfekt i detta bygge.

Går att komma ner rätt ordentligt i storlek på chassi beroende på val av komponenter. Största problemet med några av mina påtänkta små byggen är att få plats med PSU. Utbudet av kvalitativa SFX-varianter är ju inte så stort :/

Skrivet av morno:

Mycket stiligt! tappade hakan på hur "ren" designen är skulle villja ha nåt sånt

Tack! Jag får väl börja tillverka

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Tack! Jag får väl börja tillverka

Om någon här på swec skulle börja tillverka ett chassi som inte är plastskit som man kan köpa idag skulle jag nog garanterat köpt ett! Mitt nuvarande chassi(NZXT 810) är egentligen lite för plastigt för min smak.. Men när jag köpte det så ville jag ha ett riktigt stort chassi med bra kylning osv osv..

On topic, älskar chassin som inte är plastiga och det här ser snyggt och stilrent ut. Bra med bilder på det färdiga bygget, synd bara att du inte gjorde en bygglogg när den byggdes Hade följts av mig iallfall

Detta galleri förtjänar en ren femma! Ser inget som kan dra ner en hel poäng så inget val

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Kul idé! Gamla apparatskåp/startskåp är typiskt sånt som kan bli över här på jobbet när man skrotar eller bygger om något. Ska lägga detta på minnet, för den dag känner att jag behöver en dator som överlever även när den vildaste av matroser sliter fram spolslangen

Tror apropå ungefär inget alls att manöverskåpet till UV-sterilisatorn här ombord är av exakt den modell du byggt om. Vi får hoppas att den ska bytas ut nångång inom kort!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Mycket fin låda!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb! Jag råkar faktiskt jobba på Eldon och har funderat i ca ett års tid på att göra något likande. Har dock aldrig blivit så att jag tagit mig tid.

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO