Permalänk
Medlem

Jag önskar Samsung 840 EVO Series MZ-7TE250 250GB SSD till ett mer konkurrenskraftigt pris.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag har skickat vidare önskemålet!
Mvh//Andreas

Måste bara tillägga att jag gärna ser 780 nästa vecka jag också Missade förra månaden när ni hade det

Permalänk

Jag hade gärna viljat se ett 770 nästa vecka med rea:n

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
5st GV-R928XOC-3GD är på väg till lager, hinner inte fram idag, kommer i början av nästa vecka.
Mvh//Andreas

Känns som att man frågar var och varannan dag, men hur ser det ut på 280X Toxic-fronten? Några nyheter?

Permalänk
Medlem

Hej CDON en snabb fråga. Hur ser ni på prismatchning? Tittar man på t.ex. spelbutiken får man Battlefield 4 Limited Edition Including China Rising (Nordic) inklusive frakt för 378 kr. Är det ngt ni kan matcha så köper jag ju såklart hellre hos er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
5st GV-R928XOC-3GD är på väg till lager, hinner inte fram idag, kommer i början av nästa vecka.
Mvh//Andreas

Wall of text incoming..

Har väntat på det Gigabyte R9 280X-kort jag beställde när CDON la ut dom.. använde även min 20%-rabatt på datorkomponenter jag fick från CDON+ i denna ordern.. Var lite nyfiken och tittade på orderstatusen nu på morgonen. Blev lite förvånad då kortet hade blivit annulerat från ordern.. ingen notifiering hade skickats till mig utan det var slump att jag såg detta. Det nätaggregat jag även beställde på samma order visade det sig också råda lite oklarheter om, men återkommer till det senare..

Jag pratade lite med kundtjänst för att reda ut detta och har förstått att jag inte kommer få något GV-R928XOC-3GD under överskådlig framtid.. Nedan följer vår diskussion:

Välkommen till kundservice! Du pratar med Miranda. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
FAQ: Min order har blivit annullerad utan att jag bett om det.
Question: En artikel har blivit annulerad på min order
Hej
Tänkte kolla hur det ligger till med min order [Grafikkortsordernr]
Är något dellevererat på den?
Miranda: ett ögonblick
Miranda: Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara. Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skicka den till dig. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.

Men varför kan jag fortfarande boka den då?
Miranda: För att det finns inga bestämda planer på att inför skaffa varan i dagsläget men besluten kan ändras, men som det ser ut nu så finns det ingen bestämd tid över när varan kommer komma tillbaka till sortimentet
Ok, ni får in en leverans av denna varan på måndag, vad händer med dessa?
Är dom redan bokade på andra kunder?
Miranda: vi kommer inte få in en leverans på varan på måndag eftersom den utgått
Ok jag hade fel.. ni sa igår såhär: 5st GV-R928XOC-3GD är på väg till lager, hinner inte fram idag, kommer i början av nästa vecka.
Miranda: okej
Det är alltså fel?
Miranda: jag kan enbart se att varan utgått
Miranda: och det finns ingen bestämd tid över när varan kommer in i lager igen
OK, men om vi utgår från vad vi vet så är det att jag kommer inte få någon leverans av denna artikel eftersom min order blivit annulerad av er?
Miranda: precis
OK, bra! Finns det möjlighet att beställa ett annat grafikkort i min order istället? Jag tittar nu på Asus Radeon R9 280X 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe (Elektronik). Finns det i lager?
Miranda: När en produkt endast går att bevaka på hemsidan innebär detta att den är slut i lager och därför inte går att beställa för tillfället. Om du skriver in din e-post i bevakafältet får du ett mail när produkten går att beställa igen.
Vad betyder det när jag kan lägga varan i kundvagnen och betala den? För det kan jag göra med artikeln jag nämner ovan..
Miranda: den kommer registreras för att du ska kunna motta information om varan via mejl
OK, så det är samma sak som att köpa något som redan finns i lager alltså? Kan jag förvänta mig att varan kommer då också, eller kommer varan bara komma om ni i framtiden bestämmer er för att beställa den?
Miranda: det innebär att den är slut i lager och därför inte går att beställa för tillfället. Om du skriver in din e-post i bevakafältet får du ett mail när produkten går att beställa igen.
Ja det förstår jag.. Men artikeln med leverantörsartikelummer: R9280X-DC2-3GD5 kan jag nu välja att BOKA, lägga i min kundvagn och betala.. Det betyder väl att ni kommer få in fler va?
Miranda: det finns ingen bestämd tid för när vi kommer få in varan
OK. På min order som ni annulerade delar av hade jag även använt mig av en rabattkod från CDON+, om jag väljer att beställa en ny artikel på samma order.. kommer jag kunna ta del av rabatten då? (Finns mer info i ärende 4E5B37B53D)
Miranda: Du kommer kunna använda den rabattkoden på nytt
Även fast den var tidsbegränsad till 2013-10-14?
Miranda: ja, tar du kontakt med oss när du lägger en ny order så ska det gå bra
Jag testade nu att lägga en ny order på ett st GV-R928XOC-3GD med rabattkod [Rabattkod] men jag fick meddelande om att rabattkoden inte var giltig.. Kan du hjälpa mig med det?
Miranda: ja om du lägger ordern så uppdaterar jag beloppet
Ordernummer
[Nytt grafikkortsordernummer]
Miranda: Det är uppdaterat
OK tackar! Då har jag bara en fråga om mina gamla ordrar [Första ordern] och [Grafikkortsordernr]. Hur ser dom ut i ditt system? Kommer dom faktureras och skickas?
Miranda: nej eftersom de är avbeställda kommer de inte skickas eller faktureras
OK, fast i order [Grafikkortsordernr] finns det ju en artikel kvar som inte är levererad. den står som "Återstående produkter att leverera" i orderhistoriken.. Denna artikel kommer jag få ändå eller?
Miranda: Den varan har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar. Något exakt leveransbesked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.
Japp, men den kommer när ni får in den på lager alltså? Jag behöver inte göra samma övning som vi precis gjort och beställa den igen va?
Miranda: nej det behöver du inte
Tack så mycket! Detta löste du bra! Uppskattar verkligen att ni har öppet på helgerna så jag kan reda ut saker när jag själv har tid!
Miranda: Om det inte finns något annat jag kan hjälpa dig med, stänger jag ned
chatten nu.
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Hälsningar Miranda

Dold text

Kontentan av det hela är iallafall att jag har lagt en ny order på exakt samma kort som blev annulerat eftersom det fortfarande går att boka det på CDON.com.. vet dock inte om den ordern också kommer bli annulerad senare.. Andreas, kan du upplysa mig mer? Kommer jag få något kort till slut? Fick nu även veta att det inte finns någon leveranstid på det Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver som du tidigare i denna tråd har sagt bör komma in "Någonstans 7-12 November."

Själva leveransdatumet är inte så noga för mig.. jag vill bara veta OM jag får grejorna eller inte..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Så rabatterna kommer fortfarande? 15% på utvalda komponenter? Bra, kanske blir att bestäla chassi PSU och GFX kort nästa vecka då.

Permalänk

Vad har hänt med sweclockers rabattkod på datorkomponenter hos er? Har jag missat helt att den försvunnit eller skriver jag in fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bonafriss:

Vad har hänt med sweclockers rabattkod på datorkomponenter hos er? Har jag missat helt att den försvunnit eller skriver jag in fel?

Skickades från m.sweclockers.com

De har tagit bort den ständiga rabatten och skiftat fokus mer till tillfälliga kampanjer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

De har tagit bort den ständiga rabatten och skiftat fokus mer till tillfälliga kampanjer.

Jaha, det var ju tråkigt...
Speciellt när man snart ska göra en stor beställning

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Så hur blir det med 15%-rabatten denna vecka?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nietszche:

Så hur blir det med 15%-rabatten denna vecka?

Hej,
Enligt vad jag har hört så ska den komma framåt slutet av veckan.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Enligt vad jag har hört så ska den komma framåt slutet av veckan.
Mvh//Andreas

Ok, tack!
Vet vi vad för komponenter den kommer att gälla för?

Permalänk

r9 280x Toxic pleaseeeee

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nietszche:

Ok, tack!
Vet vi vad för komponenter den kommer att gälla för?

Hej,
Nej, tyvärr inte, men jag tror den kommer bli ganska omfattande.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån aning om när ni får in Silverstone PP05 Strider short modular cables?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Athi:

Nån aning om när ni får in Silverstone PP05 Strider short modular cables?

Hej,
De ska komma in mot slutet av veckan.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON undrar om ni kan svara på frågan om ni kör prismatchning eller inte? Gäller alltså Battlefield 4 Limited Edition Including China Rising (Nordic) som man får för 378 inklusive frakt på spelbutiken. Om ni matchar det handlar jag såklart hellre hos er vore bra om kan kunde få svar på detta då spelet släpps snart.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej CDON undrar om ni kan svara på frågan om ni kör prismatchning eller inte? Gäller alltså Battlefield 4 Limited Edition Including China Rising (Nordic) som man får för 378 inklusive frakt på spelbutiken. Om ni matchar det handlar jag såklart hellre hos er vore bra om kan kunde få svar på detta då spelet släpps snart.

Hej,
Jag har skickat vidare förfrågan till ansvarig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Hej jag beställde ett Asus Radeon R9 280X 3GB hos den 16 okt och då ingick battlefield 4 gratis. Men ni verkar inte ha ett enda r9 280x kort inne. Visst får jag ändå battlefield 4 imorgon fast grafikkortet kommer senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyddraliken:

Hej jag beställde ett Asus Radeon R9 280X 3GB hos den 16 okt och då ingick battlefield 4 gratis. Men ni verkar inte ha ett enda r9 280x kort inne. Visst får jag ändå battlefield 4 imorgon fast grafikkortet kommer senare?

Sitter med samma beställning och BF4 skulle komma fram i tid enligt kundtjänst som det såg ut då.. Frågan är hur det ser ut med grafikkorten, är de på ingång CDON? Finns några leveransdatum än?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hyddraliken:

Hej jag beställde ett Asus Radeon R9 280X 3GB hos den 16 okt och då ingick battlefield 4 gratis. Men ni verkar inte ha ett enda r9 280x kort inne. Visst får jag ändå battlefield 4 imorgon fast grafikkortet kommer senare?

Hej,
De Battlefield 4 som skickas med utan kostnad tilsammans medl utvalda produkter kommer tyvärr att levereras några dagar efter release. Lagersituationen gällande R9 280X/290X är inte helt fastställd, korten kommer in löpande, dock i små volymer och med osäkra leveransdatum.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon aning om när ni lär få in någon R9 290X? Spelar ingen roll vilken tillverkare det är.
tex
http://cdon.se/hemelektronik/sapphire-radeon-r9-290x-4gb-ddr5...

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-radeon-r9-290x-4gb-ddr5...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Vad har hänt med sweclockers rabattkod på datorkomponenter hos er? Har jag missat helt att den försvunnit eller skriver jag in fel?

Jag undrade det samma, tack för att du tog upp det.

Skrivet av Daemon:

De har tagit bort den ständiga rabatten och skiftat fokus mer till tillfälliga kampanjer.

och tack för att du svarade på det.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite tråkigt att det bara är rabattkoder för Sport & Outdoor.
Tidigare fick man åtminstone 50kr rabattkod som man kunde använda för lite vad som helst.
Rabatterna på Sport & Outdoor brukar vara lite generösare om man nu vill beställa saker inom Sport & Outdoor.

Om man bara vill beställa saker inom Hemelektronik, film/tv-serier, spel så spelar det ingen roll om ni har 90% rabatt på undulater, för det har man ändå inge glädje/nytta av.

Måste väl ändå vara många som handlar på cdon som inte handlar sport & outdoor?
Visst går det att vara ute året om, men skulle kunna tänka mig att outdoor produkterna är lite säsongsbetonade ?
Har CDON missat att sommaren är slut för i år ?

Permalänk
Medlem

Kommer ni också sänka priserna på GTX780 & 770. Dessa Nvidia kort har andra redan justerat ner priserna för att matcha Amd nya kort. Sett att dessa butiker justerat ner priserna. Inet, Webhallen, Komplett, Netonnet mfl.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag tycker det är lite tråkigt att det bara är rabattkoder för Sport & Outdoor.
Tidigare fick man åtminstone 50kr rabattkod som man kunde använda för lite vad som helst.
Rabatterna på Sport & Outdoor brukar vara lite generösare om man nu vill beställa saker inom Sport & Outdoor.

Om man bara vill beställa saker inom Hemelektronik, film/tv-serier, spel så spelar det ingen roll om ni har 90% rabatt på undulater, för det har man ändå inge glädje/nytta av.

Måste väl ändå vara många som handlar på cdon som inte handlar sport & outdoor?
Visst går det att vara ute året om, men skulle kunna tänka mig att outdoor produkterna är lite säsongsbetonade ?
Har CDON missat att sommaren är slut för i år ?

Var väldigt vad det är många som gnäller över fritidsgrejorna..

Hela anledningen till att dom ger så många och generösa rabattkoder för just den avdelningen är ju att CDON vill framhäva sitt (nya ??) utbud av produkter för sport och fritid. Dom gör ju det för att ragga kunder som handlar fritidsgrejor eftersom en kund gärna kommer tillbaka till samma butik flera gånger.

Sen vill dom ju kanske skifta fokus ifrån media och hemelektronik till fritidsgrejor för att media och elektronik är ganska tunga marknader konkurrensmässigt så CDON vill ha en korg till att lägga sina ägg i och det är ju då ett bredare utbud av fritidsprodukter.

Sen bestämmer ju CDON själva vilka rabattkoder dom vill ge ut till sina produkter, oavsett om vi gillar det eller inte. Jag är definitivt fullständigt ointresserad av fritidsgrejor men jag förstår ju som sagt varför dom vill bredda sin kundkrets till mer än oss nördar och teknikintresserade.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag undrar om ni har något datum på när ni ska få in: Corsair Headset Raptor HS40

Mvh Björn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Någon aning om när ni lär få in någon R9 290X? Spelar ingen roll vilken tillverkare det är.
tex
http://cdon.se/hemelektronik/sapphire-radeon-r9-290x-4gb-ddr5...

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-radeon-r9-290x-4gb-ddr5...

Du kunde inte ha läst inlägget före ditt där det står skrivet "Lagersituationen gällande R9 280X/290X är inte helt fastställd, korten kommer in löpande, dock i små volymer och med osäkra leveransdatum." av CDON?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MacAtax:

Något nytt om Gigabyte-versionen av R9 280x? Skulle kommit in nu i veckan ryktades det om..

Hej,
Nu har vi fått in en skvätt med R9 280X, dock inte Gigabyte, ska komma i slutet av veckan.
Mvh//Andreas

Visa signatur