Geforce Drivers 331.65 Beta med Shadowplay läcker ut på nätet

Permalänk
Geeks Gaming

Har testat de nu... ingen fps drop och jätte bra kvalite... men det laggar fruktansvärt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Testat det nu lite snabbt, fungerar superbra, inga fps-drops såvitt jag kunde se/uppleva. Blev jättebra kvalité på videoklippen också, tyvärr sitter jag på dålig lina just nu så kan inte slänga upp ett exempel. Men fungerar toppen iaf.

GTX 680.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhult:

Om jag har förstått det rätt så måste man ha version 1.7 av Geforce Experience och det är 1.6 något som är ute nu

Klurade ut vad det berodde på. Verkar som den inte fungerar med spel som spelas i windowmode/windowed fullscreen.

Permalänk

har testat med warthunder har inget kvrävande spel på datorn så vete fan om det märks när man spelar in men kvallen är bra och inget lagg. några minus är ingen mic inspelning, du kan inte välja ljud källa så använda audiokable för att skicka dem till samma går inte. och om du tabbar ner försvinner det som ligger i shadow

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Har installerat senaste uppdatering men jag får ingen shadowplay knapp uppe i högra hörnet som på filmen.

Någon annan som har samma problem? xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av segafreaks:

Har installerat senaste uppdatering men jag får ingen shadowplay knapp uppe i högra hörnet som på filmen.

Någon annan som har samma problem? xD

kolla så du verkligen har experience 1.7

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt!
Jag testade att spela in en kort eh... "batalj" i Rome 2 Total War om ni önskar beskåda Shadowplay in action:

Jag tror jag kände av en prestandaförlust, även om denna var minimal, men jag kan ha fel

EDIT: Vansinnigt mycket bättre och smidigare än FRAPS i mitt tycke. Om de nu bara kunde anpassa ShadowPlay för Twitch så vore det guld värt!

1.37gig landade klippet på för de intresserade.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentpower:

kolla så du verkligen har experience 1.7

Fick precis ett meddelande på datorn att installera experience 1.7.

Trodde det installerades tillsammans med det andra. xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

För mig tog det nån min innan shadowplay kom upp i programmet.Ungefär som den kollade så jag hade stöd för funktionen. Har Titan.

Har testat det lite och fungerar bra som fan.

Gillar LED visualiseraren med..Satt slumpmässig och nu blinkar det och har sig i lådan

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Testade drivisarna igår med ShadowPlay, men tyvärr så funkade endast Track Mania 2 av de som jag testade.

Nackdelen är att det inte går att spela in i 1:1 utan allt skalas till 1080p på det mest primitiva sättet.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Fan vilken tid det tar för "NVIDIA HDMI Out (NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)" att installeras.

Tog det lång tid för er andra?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Fan vilken tid det tar för "NVIDIA HDMI Out (NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)" att installeras.

Tog det lång tid för er andra?

Ja det tog evigheter :/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Skönt att höra! Hatar när det blir så här.

Tror alltid att något är fel. Tack för svaret iallafall!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av segafreaks:

Fan vilken tid det tar för "NVIDIA HDMI Out (NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)" att installeras.

Tog det lång tid för er andra?

Inte för mig, det enda "problemet" jag stött på är att det inte funkar i surround.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ett ytterst kort och oseriöst test hann jag med. Kvaliteten och filstorleken helt klart godkänd där jag inte märkte någon prestandadropp alls. Körde iof inget tungt spel alls, men får testa mer ikväll helt klart.
Hade ju varit bra med en valfri fps-mätare, och inspelning av mikrofon men antar att det kommer.

Permalänk

jag installerade drivern men jag har ingen shadow play knapp =/?

nvm sökte efter nya updateringar så kom den upp

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Sitter på en Asus G75VX. Med ett 670MX. Tråååååååååkigt att det inte fungerar för mig alls.

Om någon vet ngn fix som får det fungera med ShadowPlay så får ni mer än gärna skicka ett PM eller skriva i tråden och citera mig.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dassh:

Sitter på en Asus G75VX. Med ett 670MX. Tråååååååååkigt att det inte fungerar för mig alls.

Om någon vet ngn fix som får det fungera med ShadowPlay så får ni mer än gärna skicka ett PM eller skriva i tråden och citera mig.

"GeForce GTX 650 or higher desktop GPU required (notebook GPUs are not supported at this time)"

Hintar iaf om att stödet kanske kommer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

"GeForce GTX 650 or higher desktop GPU required (notebook GPUs are not supported at this time)"

Hintar iaf om att stödet kanske kommer.

mjoo.. fast pallar inte vänta ut tills dom bestämmer sig för att gå ut med att det inte dyker upp några alls till mobila gpu's. ^^

Permalänk
Avstängd

Ingen RAW fil = bust.

Permalänk
Medlem

Snabbtest av Battlefield 3, bara testade cirkulera ett par varv för att se om jag upplevde lagg. Flöt på fint.

http://youtu.be/86oKn7LuIB0

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Kanon! men.

Hade totalt missat att dom släppte betan idag, så jag prövade det och det fungerar sjukt bra! längtar tills dom lägger till Twitch funktionen.

Men! har som vanligt problem att spela in ljud precis som med alla andra program när jag har mitt Asus Xonar d1 ljudkort, programen plockar inte upp något ljud eller så börjar det funka av någon random anledning tills det slutar fungera igen, överväger att plocka bort ljudkortet :<

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

vadå läckt drivrutin ? fick den just via nvidia experience och följande står i change notes

"GeForce 331.65 Driver
Release Summary
This 331.65 Game Ready WHQL driver ensures you’ll have the best possible gaming experience in Battlefield 4 and Call of Duty: Ghosts. These Game Ready drivers will also provide performance enhancements in a wide variety of different games."

*edit

sorry såg just att det var konfirmerat att släppa senare under dagen

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk

Fränt att man kan spela in så enkelt. Har AMD något liknande på gång kanske?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Jag testade Shadowplay just nu i både TF2 och BF3 och för mig fungerar det uselt!

När Shadow mode är på blir det knappt någon skillnad på min FPS, men spelet känns mycket mer laggigt, det hackar till ibland och min mussensitivity går ned med ungefär 50%. Det är ungefär som att spela i windowed mode då om man drar musen riktigt snabbt åt något håll så hamnar den utanför skärmen i en millisekund innan den kommer tillbaks till mitten (som jag ser tydligt på min andra skärm).

Jag har en 3770K och ett GTX 680, jag kör i fullscreen i 1080p och klippen sparas på en WD Caviar Black 2 TB hårddisk. Jag har även testat med min 256 GB OCZ Vertex 4 SSD och har fortfarande samma problem.

Jag hade verkligen hoppats att Shadowplay skulle fungera perfekt men jag kan verkligen inte spela så här. Om det fungerar som det ska tycker jag att Shadowplay-lösningen är oslagbar, själva videoklippen såg väldigt bra och lagg-fria ut efteråt. Förhoppningsvis är det bara någon "Beta-bugg" som nVidia kommer att fixa så småningom, eller så gör jag någonting fel. Men än så länge har jag inte sett någon annan med detta problem, det kanske beror på att jag har en sekundär skärm?

Har någon något förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutVikingChap:

Jag testade Shadowplay just nu i både TF2 och BF3 och för mig fungerar det uselt!

När Shadow mode är på blir det knappt någon skillnad på min FPS, men spelet känns mycket mer laggigt, det hackar till ibland och min mussensitivity går ned med ungefär 50%. Det är ungefär som att spela i windowed mode då om man drar musen riktigt snabbt åt något håll så hamnar den utanför skärmen i en millisekund innan den kommer tillbaks till mitten (som jag ser tydligt på min andra skärm).

Jag har en 3770K och ett GTX 680, jag kör i fullscreen i 1080p och klippen sparas på en WD Caviar Black 2 TB hårddisk. Jag har även testat med min 256 GB OCZ Vertex 4 SSD och har fortfarande samma problem.

Jag hade verkligen hoppats att Shadowplay skulle fungera perfekt men jag kan verkligen inte spela så här. Om det fungerar som det ska tycker jag att Shadowplay-lösningen är oslagbar, själva videoklippen såg väldigt bra och lagg-fria ut efteråt. Förhoppningsvis är det bara någon "Beta-bugg" som nVidia kommer att fixa så småningom, eller så gör jag någonting fel. Men än så länge har jag inte sett någon annan med detta problem, det kanske beror på att jag har en sekundär skärm?

Har någon något förslag?

För mig är det smärtfritt på min ssd, medans det var lite hackigt på min externa disk.

Permalänk
Medlem

detta såg lovande ut , testade installera.
fick det inte att funka i något spel, däremot att ens ha "The geforce experince" installerat på datorn fick alla spel att gå som sirap.
utan ens shadowplay igång eller så.
ArmA3 med den mjukvaran installerad 15fps
Avinstallerade geforce experience, 65fps...

Nått stämmer inte, aja beta.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ett ytterst kort och oseriöst test hann jag med. Kvaliteten och filstorleken helt klart godkänd där jag inte märkte någon prestandadropp alls. Körde iof inget tungt spel alls, men får testa mer ikväll helt klart.
Hade ju varit bra med en valfri fps-mätare, och inspelning av mikrofon men antar att det kommer.

Den spelar in alla ljud även din mic och alla andra på teamspeak/ventrilo

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

detta såg lovande ut , testade installera.
fick det inte att funka i något spel, däremot att ens ha "The geforce experince" installerat på datorn fick alla spel att gå som sirap.
utan ens shadowplay igång eller så.
ArmA3 med den mjukvaran installerad 15fps
Avinstallerade geforce experience, 65fps...

Nått stämmer inte, aja beta.

Det är inte någon beta:
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/68799/en-us

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Sitter på en Asus G75VX. Med ett 670MX. Tråååååååååkigt att det inte fungerar för mig alls.

Om någon vet ngn fix som får det fungera med ShadowPlay så får ni mer än gärna skicka ett PM eller skriva i tråden och citera mig.

Fungerar enbart med desktop geforce 6xx och 7xx serien alltså ej på laptops

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz