Problem med ati 5850 & 3 skärmar

Permalänk
Medlem

Problem med ati 5850 & 3 skärmar

Hej, har stött på ett problem med mitt ny-gamla 5850 jag köpte precis. Kan inte få bild på alla 3 skärmarna vilket jag tycker är skumt.. Grafikkortet hittar alla 3, två BenQ och min Sony TV. En skärmen är kopplad via Dvi, andra via DP och TV'n via HDMI. Men får upp ett varningsmeddelande när jag försöker verkställa. Att det inte går att spara inställningarna.

Lägger till en bild så det kan bli lättare att förstå !

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Moderator
Moderator

Har du testat byta till den andra DVI-porten på grafikkortet?
Om jag inte minns fel så delar HDMIn och den ena DVI-porten signal på 5850 så du kanske måste byta över till den andra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har du testat byta till den andra DVI-porten på grafikkortet?
Om jag inte minns fel så delar HDMIn och den ena DVI-porten signal på 5850 så du kanske måste byta över till den andra.

Nej det har jag faktiskt inte gjort, ska pröva !

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Moderator
Moderator

Mycket möjligt att jag minns fel men värt ett försök iaf.

(Är väl inte helt omöjligt att det måste göras via AMDs kontrollpanel också.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan vara som daemon sagt att kortets utgångar delar signal, vilket fabrikat av 5850 är det? Detta kan hjälpa oss ta fram mer info mer än generellt 5850 kort.
Btw har för mig de flesta 5850 kort enbart hade stöd för just 2 skärmar och att de delade portar.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Mycket möjligt att jag minns fel men värt ett försök iaf.

Nejdu, inga förbättringar :/

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Kan vara som daemon sagt att kortets utgångar delar signal, vilket fabrikat av 5850 är det? Detta kan hjälpa oss ta fram mer info mer än generellt 5850 kort.
Btw har för mig de flesta 5850 kort enbart hade stöd för just 2 skärmar och att de delade portar.

Är ett Sapphire kort, men borde det inte det funka eftersom man ska kunna köra Eyefinity då den har en Displayport?

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Du ska använda båda DVI portarna + Displayporten då ska det funka med 3 skärmar. Vilken av DVI portarna som är kopplade till HDMI:n vet jag inte men bör ju vara nr 2. Sedan tror jag att du ska börja med att göra inställningarna i AMD:s kontrollpanel istället.

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Medlem

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?pid=286
är det detta kortet ?
Isf ska du kunna köra med 3 skärmar om jag hängt med i sapphires lilla värld.
Så det du testat är följande,
Monitor1 -> displayport
Monitor2 -> Dvi-1
Monitor3 -> HDMI

samt

Monitor1 -> displayport
Monitor2 -> Dvi-2
Monitor3 -> HDMI
?
Om detta är fallet testa koppla in via dina dviportar samt displayport och hoppa över hdmi porten.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?pid=286
är det detta kortet ?
Isf ska du kunna köra med 3 skärmar om jag hängt med i sapphires lilla värld.
Så det du testat är följande,
Monitor1 -> displayport
Monitor2 -> Dvi-1
Monitor3 -> HDMI

samt

Monitor1 -> displayport
Monitor2 -> Dvi-2
Monitor3 -> HDMI
?
Om detta är fallet testa koppla in via dina dviportar samt displayport och hoppa över hdmi porten.

detta kort är det http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3...

Kan prova, har dock ingen dp till hdmi just nu. Får åka iväg och fixa en adapter, borde väl funka?

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz