i7 PPD? Skriv er PPD, men även AMD användare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Fick nyligen ett nytt 0x15 projekt och ligger på 23k PPD. Undrar om det bara va otur eller om det inte fungerar av någon anledning.

Hmm bra fråga, vi chansar på otur, men du fyllde i som jag skrev? VI inväntar nästa projekt med spänning så får vi se vad du får då..

Skrivet av Snigeln Bert:

Hur kikar jag om det är 0x15 eller 0x17? Enligt Afterburner snittar jag runt 70% GPU load med några dippar ned till 50%.

Skrivet av Snigeln Bert:

0x16, vad nu det är

EDIT: menade 0x16!

Känner inte till 0x16.. brukar oftast finnas 15 eller 17.
Men även du har fyllt i, och skrivit advanced i inställningarna?

Skrivet av zlang:

Några WU:s och de poäng jag fått på min 3770K:
WU Credit Est-credit PPD TPF Core/clock
8566 1668 13353 21850 8m48s 8@3.7
7044 1804 15567 21589 10m23s 8@3.7
8578 1668 13420 22085 8m45s 8@3.7
8570 1674 13386 21886 8m49s 8@3.7
8576 1673 13509 22245 8m44s 8@3.7
8084 240 2051 19966 1m02s 8@3.7
7809 1723 13245 24245 7m50s 8@3.7
7507 805 6585 22789 4m10s 8@3.7
7809 1723 13533 25984 7m30s 8@4.2
6098 1593 13033 24426 7m41s 8@4.2
8702 194 1740 27758 54s 8@4.2

Beroende på hur mycket jag spelar snittar jag med GTX780 SLI 300k plus.

Nice med stats! Skriver in dessa i morgon!
Riktigt trevlig PPD med 780 om andra ord!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Hmm bra fråga, vi chansar på otur, men du fyllde i som jag skrev? VI inväntar nästa projekt med spänning så får vi se vad du får då..

Gjorde samma inställning på min server också vilket fungerade. Mitt 6870 ligger nu på 11k PPD med ett 0x17 projekt Får bara vänta och se om det fungerade på min gaming rig också

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Gjorde samma inställning på min server också vilket fungerade. Mitt 6870 ligger nu på 11k PPD med ett 0x17 projekt Får bara vänta och se om det fungerade på min gaming rig också

Härligt!
Bättre rank för dig i sweclockers laget och bättre för hela vårt lag i sweclockers Grattis!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Härligt!
Bättre rank för dig i sweclockers laget och bättre för hela vårt lag i sweclockers Grattis!

Tack tack! Min gaming rig fortsätter att ladda hem 0x15 WUs dock. Vet inte riktigtvad som skulle vara fel då jag ändrade samma inställningar i båda klienterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Tack tack! Min gaming rig fortsätter att ladda hem 0x15 WUs dock. Vet inte riktigtvad som skulle vara fel då jag ändrade samma inställningar i båda klienterna.

Konstigt.. antingen har du mer otur, eller råkade du göra fel och valde CPU istället för GPU när du skulle trycka edit och råkade lägga till advancedfunktionen på CPUn istället för GPUn? Tyvärr det enda jag kan komma på nu för tillfället som ev kan hjälpa.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Konstigt.. antingen har du mer otur, eller råkade du göra fel och valde CPU istället för GPU när du skulle trycka edit och råkade lägga till advancedfunktionen på CPUn istället för GPUn? Tyvärr det enda jag kan komma på nu för tillfället som ev kan hjälpa.

Kan det vara pga jag inte kör senaste drivrutinerna? Kör 314.22 då senare haft buggar med displayporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Kan det vara pga jag inte kör senaste drivrutinerna? Kör 314.22 då senare haft buggar med displayporten.

Om du kollar på bilderna i länken ser du de inställningar jag kör med på mina Nvidia kort. Har fått core 17 i sedan November 2012 på dessa inställningar oavsätt drivrutin. Om det fungerar med AMD vet jag inte.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1727789

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Kan det vara pga jag inte kör senaste drivrutinerna? Kör 314.22 då senare haft buggar med displayporten.

Skrivet av zlang:

Om du kollar på bilderna i länken ser du de inställningar jag kör med på mina Nvidia kort. Har fått core 17 i sedan November 2012 på dessa inställningar oavsätt drivrutin. Om det fungerar med AMD vet jag inte.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1727789

Testa och se om du kan få ut något av zlangs länk.

Men Core 17 har gått ur beta.
Så det jag skrev tidigare ska funka.

http://folding.stanford.edu/home/welcome-to-fahcore-17-2/

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Om du kollar på bilderna i länken ser du de inställningar jag kör med på mina Nvidia kort. Har fått core 17 i sedan November 2012 på dessa inställningar oavsätt drivrutin. Om det fungerar med AMD vet jag inte.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1727789

Skrivet av atego:

Testa och se om du kan få ut något av zlangs länk.

Men Core 17 har gått ur beta.
Så det jag skrev tidigare ska funka.

http://folding.stanford.edu/home/welcome-to-fahcore-17-2/

Tack för länken, det verkar som det fungerade då jag fått ett 0x17 projekt nu. PPD ligger dock enbart på 36k för gpu och cpun störtdök till 7k ppd så min totala ppd är knappt högre än tidigare. Får avvakta och se om det håller i sig imorron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Tack för länken, det verkar som det fungerade då jag fått ett 0x17 projekt nu. PPD ligger dock enbart på 36k för gpu och cpun störtdök till 7k ppd så min totala ppd är knappt högre än tidigare. Får avvakta och se om det håller i sig imorron.

Ja dom belastar cpu med 12-15% på min 3770K, så jag kör CPU:7 vilket ger högre PPD på GPU:n.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Ja dom belastar cpu med 12-15% på min 3770K, så jag kör CPU:7 vilket ger högre PPD på GPU:n.

Har nu senaste dagarna kört på endast 6 av CPUns trådar vilket gör att den ligger stadigt på 90% usage. Har kommit upp i totalt 50k PPD varav 37k är från GPUn. Det är betydligt bättre än vad jag haft tidigare men ingenting jämfört med andra som fått 90-100k endast från GPUn med ett gtx680.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Tjenna hacman!

Vad har du för PPD med 680? Vilken grafikdrivrutin kör du med? Kolla gärna i min tråd får du väldigt bra hum om vad du borde ha för PPD, skriv gärna dina resultat i min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1...

Jag får bara mellan 26k-36k ppd på mitt 680 testat i både windows 7 och windows 8.1. kör 331.85 men kört de tigiare betorna utan någon skillnard, Använder bara 2 cpu cores eftersom jag hade sämre värden på gpun då jag använde 3 och 4.

Något måste vara fel. Känns som konfig. Har inte dålig fps i spel eller i gpgpu krävande benchmarks. =(

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Jag får bara mellan 26k-36k ppd på mitt 680 testat i både windows 7 och windows 8.1. kör 331.85 men kört de tigiare betorna utan någon skillnard, Använder bara 2 cpu cores eftersom jag hade sämre värden på gpun då jag använde 3 och 4.

Något måste vara fel. Känns som konfig. Har inte dålig fps i spel eller i gpgpu krävande benchmarks. =(

Låter som du inte får 0x17 projekt. Jag hade också ca 28k PPD med mit GTX 680 när jag endast fick 0x15 projekt. Denna guiden fungerade för mig för att få 0x17 projekt: http://hardforum.com/showthread.php?t=1727789

Jag fick dock fortfarande inte mer än 36k PPD tidigare. I gårkväll installerade jag 314.22 drivrutinerna i stället för 331.58, när jag startade datorn idag så har min GPU hoppat upp till 53k PPD och detta är med ett projekt som stått stilla hela natten. Det ska vara klart om ca 2h så jag väntar med spänning vad för PPD jag kan komma upp i nu med ett helt nytt projekt

Permalänk
Medlem

Just nu foldar jag bara på en oöverklockad i7 3930K (3,2 GHz) och under linux producerar den 35K ppd.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Jag får bara mellan 26k-36k ppd på mitt 680 testat i både windows 7 och windows 8.1. kör 331.85 men kört de tigiare betorna utan någon skillnard, Använder bara 2 cpu cores eftersom jag hade sämre värden på gpun då jag använde 3 och 4.

Något måste vara fel. Känns som konfig. Har inte dålig fps i spel eller i gpgpu krävande benchmarks. =(

Foldar du med 0x15 eller 0x17?
Se till att du kör med Core 17 det ger sjukt mycket mer poäng!
Hur du ställer in det kan du se några inlägg högre upp som jag skrev.

Skrivet av a4magkar:

Just nu foldar jag bara på en oöverklockad i7 3930K (3,2 GHz) och under linux producerar den 35K ppd.

Antecknat! tack för din info!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ.

Jag kommer upp i lite drygt 100k med 7970@1000Mhz med WU 8900.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCo:

Trevligt initiativ.

Jag kommer upp i lite drygt 100k med 7970@1000Mhz med WU 8900.

Tackar!

Är det referensdesign eller vilket kort?
WU 8900 är det ett core 17 projekt?

Lägger till dina poäng i listan! underbart att få in ett 7970!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Mitt GTX 680 har nu kommit upp i 91k PPD! Jag är fortfarande inte riktigt nöjd med detta då vintervillan fick 95k PPD med lägre klocks än vad jag kör. Aja, det är iaf mycket bättre än vad jag hade tidigare!

Edit: nu hoppa den helt plöttsligt ner till 65k PPD utan någon synbar anledning

Edit 2: enda anledningen jag kan se är att tidigare credit var på 27k men den hoppade väldigt plöttsligt ner till 24k...

Edit 3: Efter att GPU-load gick ner till 0% i ett par sekunder så hoppade estimated credit och estimated PPD upp till 27k och 88k. Håller era klienter på såhär också?

Jag märkte också att min GPU användning i msi afterburner går som sågtänder upp och ner mellan 90 och 99%. Varierar användningen för er såhär också?

Permalänk
Medlem

Får 69k på mitt GTX760.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Tackar!

Är det referensdesign eller vilket kort?
WU 8900 är det ett core 17 projekt?

Lägger till dina poäng i listan! underbart att få in ett 7970!

Det är ett Sapphire Dual-x.

Jag är inte så insatt men jag tror att 8900 är ett core 17 projekt.

Det verkar som att PPD varierar myckt beroende på WU, så ett förslag är att man även postar WU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Får 69k på mitt GTX760.

Skrivet av PeCo:

Det är ett Sapphire Dual-x.

Jag är inte så insatt men jag tror att 8900 är ett core 17 projekt.

Det verkar som att PPD varierar mycket beroende på WU, så ett förslag är att man även postar WU.

Tackar för infon och har uppdaterat listan

Ja det varierar en hel del kan göra, men vi räknar max poäng/Core 17 projekt för det är den kärna som kommer att köras mest i framtiden.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Mitt GTX 680 var precis uppe i 140k PPD med ett 0x17 projekt som har en base credit på 3k. Normalt sett ligger den på 90-93k med 0x17 projekt, det kan altså variera väldigt mycket.

Permalänk

Har nu fått ca 10 15-projekt på raken med advanced... fick 17-projekt innan, men får endast 15 för tillfället, väldigt irriterande. Dessutom verkar jag inte få några bonus points överhuvudtaget... Riktigt segt just nu...får endast 5757 på ett gtx 780...jäkligt konstigt, med tanke på att jag inte ändrat några inställningar...

Enligt denna, sägs det att man kan nu ta bort advanced argumentet..
http://folding.stanford.edu/home/changes-in-core17-update-and...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Samma här Gambit. Jag har inte gjort, och tänker inte göra några förändringar i config. Hoppas att det ordnar sig, för nu får man ju ingen bonus för hastighet utan en fix summa, typ 5.7k, för varje projekt. Får nu endast 1/3 av min PPD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Mitt GTX 680 var precis uppe i 140k PPD med ett 0x17 projekt som har en base credit på 3k. Normalt sett ligger den på 90-93k med 0x17 projekt, det kan altså variera väldigt mycket.

Ja precis ibland kan man få ett väldigt bra projekt och då ska man va glad

Skrivet av GambitSWE:

Har nu fått ca 10 15-projekt på raken med advanced... fick 17-projekt innan, men får endast 15 för tillfället, väldigt irriterande. Dessutom verkar jag inte få några bonus points överhuvudtaget... Riktigt segt just nu...får endast 5757 på ett gtx 780...jäkligt konstigt, med tanke på att jag inte ändrat några inställningar...

Enligt denna, sägs det att man kan nu ta bort advanced argumentet..
http://folding.stanford.edu/home/changes-in-core17-update-and...

Det är otur vilket är väldigt tråkigt, men snart finns det inga 15 och 16-projekt kvar så det är bara att kämpa på så kommer du att få tillbax dina 17 projekt.
Och som din länk säger så behöver man inte längre ha avancerade inställningarna längre då core 17 projektet har blivit det nya "standard" projektet att folda Vilket är mycket bra!

Skrivet av fesoj:

Samma här Gambit. Jag har inte gjort, och tänker inte göra några förändringar i config. Hoppas att det ordnar sig, för nu får man ju ingen bonus för hastighet utan en fix summa, typ 5.7k, för varje projekt. Får nu endast 1/3 av min PPD.

Du har råkat ut för något annat strul :/
Då bonus funkar bra för min lillebror som foldar på med GPUn ett 7950.

Du har inte fifflat med hur mångra trådar din CPU ska använda och lyckats radera ett jobb så det inte blev klart?
Man måste se till att 80% av de jobb man blir tilldelade för att man ska få sin QRB/bonus.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ja precis ibland kan man få ett väldigt bra projekt och då ska man va glad

Det är otur vilket är väldigt tråkigt, men snart finns det inga 15 och 16-projekt kvar så det är bara att kämpa på så kommer du att få tillbax dina 17 projekt.
Och som din länk säger så behöver man inte längre ha avancerade inställningarna längre då core 17 projektet har blivit det nya "standard" projektet att folda Vilket är mycket bra!

Du har råkat ut för något annat strul :/
Då bonus funkar bra för min lillebror som foldar på med GPUn ett 7950.

Du har inte fifflat med hur mångra trådar din CPU ska använda och lyckats radera ett jobb så det inte blev klart?
Man måste se till att 80% av de jobb man blir tilldelade för att man ska få sin QRB/bonus.

Jo, jag tror att jag raderade ett jobb och så. Vad nu? Ska jag bara vänta tills den har klarat av 80%, eller måste man göra nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Jo, jag tror att jag raderade ett jobb och så. Vad nu? Ska jag bara vänta tills den har klarat av 80%, eller måste man göra nåt?

Det är bara att Folda på och göra klart de jobb du får, så kommer du få tillbaka din bonus. Jag tror du måste göra 10 st WU för att få tillbax din bonus eller om det är 80% av kommande jobb, är lite osäker, men räkna med att göra 10 jobb utan bonus, efter det ska du garanterat ha fått tillbaka din bonus!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Ok! Tack, det visste jag inte. Trodde bara de här 0x15grejerna var utan bonus! Soft!

Permalänk
Skrivet av atego:

Det är bara att Folda på och göra klart de jobb du får, så kommer du få tillbaka din bonus. Jag tror du måste göra 10 st WU för att få tillbax din bonus eller om det är 80% av kommande jobb, är lite osäker, men räkna med att göra 10 jobb utan bonus, efter det ska du garanterat ha fått tillbaka din bonus!

Sedan kan det väl tilläggas att det inte är vilka 10 st WU's som helst som skall gå igenom, utan de måste vara av SMP slaget, vilket bidrar med att det går avsevärt mycket längre tid innan man får några poäng. Skulle det vara WU's foldade på ett grafikkort, så skulle det inte alls ta lika lång tid innan man såg några bonus poäng. Är nu uppe på ca 20-talet 15 projekt på raken nu.. På Hardforum snackades det om att nästan alla 15 projekt i stort sett var klara, dock verkar det som om alla de som ännu inte foldats har landat på mitt bord.

Har tagit bort advanced argumentet, men satt dit, "extra-core-args" som tydligen är nytt. Argumentet gör bara att Nvidia kort som når upp till tmax värdet, pausar foldingen i så många sekunder som det anges i -twait. Där 900 sekunder är minimum. Detta är bara en säkerhetsåtgärd, om ditt grafikkort nu skulle nå upp till dessa nivåer. Mitt 780 har nått upp till 85 grader som max, utan någon överklockning.

<!-- Folding Slots -->
08:45:03: <slot id='0' type='GPU'>
08:45:03: <extra-core-args v='-tmax=86 -twait=900'/>
08:45:03: </slot>

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Ok! Tack, det visste jag inte. Trodde bara de här 0x15grejerna var utan bonus! Soft!

Har du fått igång din bonus?

Skrivet av GambitSWE:

Sedan kan det väl tilläggas att det inte är vilka 10 st WU's som helst som skall gå igenom, utan de måste vara av SMP slaget, vilket bidrar med att det går avsevärt mycket längre tid innan man får några poäng. Skulle det vara WU's foldade på ett grafikkort, så skulle det inte alls ta lika lång tid innan man såg några bonus poäng. Är nu uppe på ca 20-talet 15 projekt på raken nu.. På Hardforum snackades det om att nästan alla 15 projekt i stort sett var klara, dock verkar det som om alla de som ännu inte foldats har landat på mitt bord.

Har tagit bort advanced argumentet, men satt dit, "extra-core-args" som tydligen är nytt. Argumentet gör bara att Nvidia kort som når upp till tmax värdet, pausar foldingen i så många sekunder som det anges i -twait. Där 900 sekunder är minimum. Detta är bara en säkerhetsåtgärd, om ditt grafikkort nu skulle nå upp till dessa nivåer. Mitt 780 har nått upp till 85 grader som max, utan någon överklockning.

<!-- Folding Slots -->
08:45:03: <slot id='0' type='GPU'>
08:45:03: <extra-core-args v='-tmax=86 -twait=900'/>
08:45:03: </slot>

Aha så det är bara på CPUn dessa 10 första WU räknas innan man får bonus?

Hur går det för dig? Får du någon bonus nu? vad har du i PPD med ditt 780 och din CPU?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"