Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk
Medlem

Känns som jag sticker ut lite med min stilrena hörna

Full size

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Känns som jag sticker ut lite med min stilrena hörna

Full size
http://i.imgur.com/yOR5SPH.jpg

Kolla upp

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av Twidash:

Inte lätt o ta bilder i mörkret med en gammal sketen mobilkamera men det är så bra det gick iaf Här jag spelar, om jag spelar, inte så ofta men men

Direktlänkar
http://i.imgur.com/bkukljI.jpg
http://i.imgur.com/tBagL8l.jpg
http://i.imgur.com/98BUGpW.jpg

Jäklar, fått livsångest i det rummet.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Kolla upp

haha, jaa. det var en riktigt stilren hörna i vanliga fall måste jag säga, men jag menade mest att du och alla andra proppade hel skrivbordet fullt med krimskrams

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Känns som jag sticker ut lite med min stilrena hörna

Full size
http://i.imgur.com/yOR5SPH.jpg

Skrivet av HElephant:

Kolla upp

Nu ska vi inte hålla på och börja skryta här nu va... Ni har båda jättefina hörnor på olika sätt.

Permalänk
Medlem

Spelmotto: "Jag har ju i alla fall en G500" eller "30 FPS Minecraft Approved"

Permalänk
Inaktiv

Mycket Steelseries musmattor och fractal Design chassin och en massa dubbla skärmar och mat och chips och katter och läsk och öl och en härlig toalett också...humor vinner alltid!

Permalänk
Medlem

Städat och fint för den bästa upplevelsen.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

haha, jaa. det var en riktigt stilren hörna i vanliga fall måste jag säga, men jag menade mest att du och alla andra proppade hel skrivbordet fullt med krimskrams

Jaså, på så sätt menar du Det skulle ju vara lite "pimpat" så jag drog fram lite skit vettu. Nåväl, vi tänker på lite olika sätt

Skrivet av Patrik Stjärna:

Nu ska vi inte hålla på och börja skryta här nu va... Ni har båda jättefina hörnor på olika sätt.

LOL!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Går mer på funktion än dålig smak när jag håller på med sånthär. Den enda pimpningen som behövs är en som spöar det mesta; den som zoomar in på den övre skärmen ser den minimala skylten i underkant, med logotypen Teli COMPIS. Jodå, det är äkta vara, den kommer från the real thing! Ni som var med förstår IT-pimpvärdet i den. Compis ritar vackert!

När det kommer till funktionen, så är de två undre skärmarna till vänster kopplade till huvuddatorn. Den övre skärmen (som står på hemmabyggd customfot) är till sekundärdatorn. Till höger om dessa står en skärm som är kopplad till en liten HTPC och en Xbox 360, den senare givetvis hackad, så man slipper fibbla med skivor. HTPC:n är förstås kopplad via nätverk till filservern i walk-in-garderoben (som också dubblerar som bryggningslokal, att vara självförsörjande tryggar en bra spelhelg) som är full av gamla X-filesavsnitt och liknande. Ytterligare ett hopp till höger är skärmen till retrodatorn, som jag drog igång Blood på för bildens skull. Helt awesome spel för övrigt, man önskar verkligen att de gjorde sådana idag.

Längst till höger på bordet är lödhörnan. Inga kassa kondingar eller vad det nu kan vara sätter stopp för fbf-helgen, bara att värma på lödstationen, byta kondingarna, och komma tillbaka på banan igen.

Bakom mörkläggningsgardinen är även fönstret täckt med folie. Skit i vad grannarna tror, det gäller att skydda sig mot solen.

Sittmöblerna är ett stycke gammal muggig stol från Ikea som ska bytas ut så fort jag hittar en bra ersättare, samt den obligatoriska fotpallen.

Kort och gott, här finns allt för att säkerställa en lyckad spelhelg. Det är egentligen bara muggbesök och hämtande av mat som kräver att man lämnar mancaven.

Vid närmre eftertanke; lappen är lite svår att se - zooma in och ta en flukt på det bortre tangentbordet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Mitt lilla bidrag, pimpat kan jag väl inte direkt kalla det men städat och redo för gaming är det iallafall!

Ifall någon undrar hur de kommer sig att detta råkar vara mitt första inlägg så beror de på att jag inte har skaffat något konto förs nu när jag äntligen kände mig motiverad pga uppgraderingsdagarna, denna tävlingen och att jag iallafall kollar här dagligen..
Mvh

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en lätt hemsida istället för att enklare illustrera min LAN Bunker! Finns före och efter bilder.
https://googledrive.com/host/0BwXeqHe3CCAMTWlPd2xqRnhtMXM/

Var förlåtande med hur sidan ser ut samt min dåliga stavning. Slängde ihop den snabbt. Lägger några smakprov under här.

Permalänk
Medlem

Här kommer min nuvarande budget-pimp setup.
Eftersom jag för bara 2månader sen flyttade till Prag så är mycket av mina grejor kvar i Sverige, så jag har bara min laptop att spela på
Men skaffade nyligen en 32" Full-HD LED Samsung att ha som skärm (och för konsoler senare) Det börjar bli trevligare iaf, ursäkta att det är ostädat, men är det ghetto setup så är det. En mini-itx dator skulle därför vara nice att vinna, lättare att få ner med frakt

Visa signatur

Mac Mini: Apple M1 3.2GHz, 16GB LPDDR4X, 4.2TB SSD, MacOS12
Jobb laptop: Ryzen7 Pro 4750U 1.7GHz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Win10 Enterprise
34"iiyama 3440x1440 + Logitech MX Keys + MX Master 3 + Logitech Z-207
65"LG NANO75P 4K | 16TB QNAP NAS
OnePlus 7T 128GB | DJi Mini2 drone

Permalänk

Han inte handla inför Gaming weekend så fick slänga lite cash på bordet istället.
Fast har det viktigaste Alvedon för det lär behövas efter många timmar vid datorn.
Man ser i alla fall Bf3 Fötter på vänstra sidan av bilden i top kanten. fick inte med mig mer av min Cave då rummet är lång smalt annars skulle Bf3 varit med på bild.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

P14 all the way

Vad är en spelhörna, ett LAN eller ett nördcommunity utan Justin Bieber, han är ett nödvändigt ont. Jag tar på mig ansvaret för denna tävlings P14-bidrag fast jag är 26.
Märk de häftiga P14 LED-fläktarna i mitt fina P14-chassi (Thermaltake LV10 GT), matchar bra med tangentbord och mus...

...och Justin?

(Högerklicka, visa bild i ny flik - för större bild)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Jäklar, fått livsångest i det rummet.

Kommer detta sig?

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Twidash:

Kommer detta sig?

Hehe, fått panik. Sladdar överallt! Saker överallt! Allt är i en jäkla röra! Rosa ponnyhästar på skrivbordet! Soffa intryckt fram till någonting som liknar nåt bord! Mest hade jag fått panik över alla sladdar i alla färger! Nä, jag klarar max av 3 färger på samma yta. Det ska ligga perfekt också. Lite damm stör mig inte, men när det är stökigt, då får jag bara panik...

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av squid84:

Jag gjorde en lätt hemsida istället för att enklare illustrera min LAN Bunker! Finns före och efter bilder.
https://googledrive.com/host/0BwXeqHe3CCAMTWlPd2xqRnhtMXM/

Var förlåtande med hur sidan ser ut samt min dåliga stavning. Slängde ihop den snabbt. Lägger några smakprov under här.

https://googledrive.com/host/0BwXeqHe3CCAMemFoRlpoZl9JUGc/IMG...

https://googledrive.com/host/0BwXeqHe3CCAMemFoRlpoZl9JUGc/IMG...

Du glömde skylten med ditt namn!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

https://drive.google.com/file/d/0B8FQOGYfZjQLcFkycWU1MExKRms/edit?usp=sharing

Riktigt risig bildkvalité men hittar inte kameran så det fick bli att ta kort med mobilen.
Hoppas ni gillar min mysiga spelhörna där jag grottar ner mig om helgerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Hehe, fått panik. Sladdar överallt! Saker överallt! Allt är i en jäkla röra! Rosa ponnyhästar på skrivbordet! Soffa intryckt fram till någonting som liknar nåt bord! Mest hade jag fått panik över alla sladdar i alla färger! Nä, jag klarar max av 3 färger på samma yta. Det ska ligga perfekt också. Lite damm stör mig inte, men när det är stökigt, då får jag bara panik...

Då har jag endå plockat iordning lite för korten... haha men jag förstår dig lite, det brukar vara snyggt när jag börjar men var jag än är ngn längre stund så blir det typ kaos runt mig och massor med prylar överallt normalt är det bara en sittplats ledig i soffan resten är grejjer överallt... (inte 100 på hur det går till dock)
Man känner av det när man tänker att man t.ex ska ta ur allt man har liggandes i bilen man inte behöver där och inser att man behöver springa fram o tbx säkert 20ggr för o få med allt men kommer inte ihåg att man lagt ngt i bilen någonsin.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Min spelhörna! Eller, ja, så nära en spelhörna en fattig student som jag kan komma. Kan man kanske vinna med sympati? En riktig dator skulle sitta fint.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meckoman:

Mitt lilla bidrag, pimpat kan jag väl inte direkt kalla det men städat och redo för gaming är det iallafall!
http://i.imgur.com/Gj8oj5u.jpg

Ifall någon undrar hur de kommer sig att detta råkar vara mitt första inlägg så beror de på att jag inte har skaffat något konto förs nu när jag äntligen kände mig motiverad pga uppgraderingsdagarna, denna tävlingen och att jag iallafall kollar här dagligen..
Mvh

Tjusigt chassi, vi borde para våra och se vad vi får!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Tjusigt chassi, vi borde bara våra och se vad vi får!

Man tackar! Desamma! Jorå varför inte?! 8D Mycket bra med Svanenmärkt dator föressten

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Skrivet av drbreakdown:

Låt Sweclockers medlemmars katter flöda!

Plasma tvapparater, anti Copyswede och katter är väll något vi (nästan) alla har gemensamt?

Jag är inte riktigt beredd om att hålla med om det sista du skrev... visst jag må ha en plasma och att jag inte gillar copyswede... men jag har inte en katt utan två!

så det stämmer inte!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Inaktiv

fan sjukt nice bidrag från många!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jag är inte riktigt beredd om att hålla med om det sista du skrev... visst jag må ha en plasma och att jag inte gillar copyswede... men jag har inte en katt utan två!

så det stämmer inte!

Han använde ju faktiskt plural, så det verkar ju stämma väldigt bra med andra ord

Permalänk

http://forumbilder.se/CG2U2/20131102-104307

Så här är det. Pimp på låg nivå tyvärr..

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jag är inte riktigt beredd om att hålla med om det sista du skrev... visst jag må ha en plasma och att jag inte gillar copyswede... men jag har inte en katt utan två!

så det stämmer inte!

Han skrev katter, alltså flera.

Permalänk
Medlem

Mowgli är redo för battlefield 4 i helgen han också! Mer än han behöver jag inte ha för en härlig spelhelg!
Edit: måste tillägga att han har en egen stol

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Hur ska man ha en chans i denna tävling?

Vi ger det ett försök!

CaseLabsen är LÅNGT ifrån klar. Gamla komponenter i och nya kostar ju en del... Och ingen vattenkylning än.
Som ni förstår är det ingen bra landator...

Namnet står på fåtöljen.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär