Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det var ju ingen bra uppdatering för mig i alla fall. Låsa skärmen är kanske användbart men nu fungerar inte ex imgur som förr (trycker jag för att gå till nästa bild laddas samma bild igen) , kommer säkert hitta andra hemsidor de lyckats "förstöra" började ju inte bra och bra rättas föresten fortfarande till BRÅ...

Du behöver ju inte låsa skärmen bara för att det alternativet nu finns? Sedan kan du stänga ner öppna sidor smidigt, och inte som innan, eller som i IOS7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Du behöver ju inte låsa skärmen bara för att det alternativet nu finns? Sedan kan du stänga ner öppna sidor smidigt, och inte som innan, eller som i IOS7.

Jag kanske var otydlig eftersom jag var irriterad på att det krånglar och att de aldrig kan fixa ordlistan.
Men att låsa skärmen och så tycker jag kan vara användbart även om jag tycker de bör prioritera annat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kanske var otydlig eftersom jag var irriterad på att det krånglar och att de aldrig kan fixa ordlistan.
Men att låsa skärmen och så tycker jag kan vara användbart även om jag tycker de bör prioritera annat.

Testa att markera 'bra' när det är skrivit med liten bokstav, då har det iaf inte upprepat sig hos mig. Det gjorde det dock när jag gjorde omvända, markerade det med stor bokstav 'Bra,' då kom det tillbaka (Brå) när man skulle skriva med liten.

Permalänk

MMS Ativ S, Tele2

Hej! Har i flera dagar försökt att få MMS att fungera på Samsung Ativ S. Någon som lyckats?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem

Nu finns swish!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har jag tyvärr gett upp min 3e windows phone för att återgå till IOS. Bristen på vettiga appar, även om nu swish kommit, kommer bli plattformens död utan tvekan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Nu har jag tyvärr gett upp min 3e windows phone för att återgå till IOS. Bristen på vettiga appar, även om nu swish kommit, kommer bli plattformens död utan tvekan...

många säger så, men vad saknar ni? Själv saknar jag Swedbank men mobilsidan fungerar bra. Annars vet jag ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

många säger så, men vad saknar ni? Själv saknar jag Swedbank men mobilsidan fungerar bra. Annars vet jag ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt samma för mig, bara swedbank, och som du säger fungerar mobilsidan mycket bra. Sen har jag även bankhubben och swish, så använder inte mobilsidan allt för ofta ändå.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vad spelar det för roll? WP står ju med på swish-hem sida https://www.getswish.se/?gclid=CI_84_e4vLoCFaV2cAodcSsABQ, och har du mobilt-id sedan innan så kan du ju aktivera appen ändå.

Självklart, jag fixade igång Swish den dag jag hittade det.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

många säger så, men vad saknar ni? Själv saknar jag Swedbank men mobilsidan fungerar bra. Annars vet jag ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänker i samma banor, framför allt är det den katastrofala Spotify appen som aldrig blir uppdaterad, den buggiga facebook appen, snapchat och instagram som förstör det för mig. Det finns också mindre appar som tidtabell för länstrafiken som finns till andra OS som man ibland saknar och det får mig att vilja byta operativsystem.
Jag tycker att det är trist för det är ett fantastiskt operativsystem men om inte apputbudet förbättras så kommer det aldrig att kunna slå igenom.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av HankyP:

Jag tänker i samma banor, framför allt är det den katastrofala Spotify appen som aldrig blir uppdaterad, den buggiga facebook appen, snapchat och instagram som förstör det för mig. Det finns också mindre appar som tidtabell för länstrafiken som finns till andra OS som man ibland saknar och det får mig att vilja byta operativsystem.
Jag tycker att det är trist för det är ett fantastiskt operativsystem men om inte apputbudet förbättras så kommer det aldrig att kunna slå igenom.

Men apputbudet förbättras ju med bra fart tycker jag. Instragam och Snapchat kommer snart (och 6tag finns ju för Instagram redan nu. Minst lika bra som Instagrams egen app).

Problemet är de mindre apparna där ett nyt OS kan vara en stor kostnad. Varje gång man hittar en app som inte finns för WP är det bara att klaga direkt till företaget. Att klaga här på swelockers kommer inte att förbättra situationen.

Permalänk
Medlem

Jag gick från en s3 till en Lumia 925. Är än så länge väldigt nöjd. Framför allt kameran är ju suverän i low light. Och jag gillar oset!:).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk

Någon mer än mig som har lite "problem" med att 1020 vill hoppa in i bing lite då och då? verkar som den gör det själv om man lägger ifrån sig den ibland.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att specificera att man vill synkronisera kalendern med Microsoft-kontot? Lade till ett Hotmail-konto till, med samma ID, då började den synka från båda och jag fick dubletter i schemat. Tog bort den hotmail-kontot igen, och då är det som det ska. Men synkroniserar den ändringar?

Det enda jag kan välja att synka för microsoft-kontot är epost.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thunderinternet:

Någon mer än mig som har lite "problem" med att 1020 vill hoppa in i bing lite då och då? verkar som den gör det själv om man lägger ifrån sig den ibland.

Säker att du inte kommer åt sökknappen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar lite att man kunde programmera om den knappen, kommer åt den rätt ofta! Gäller dock alla knappar men specielt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Varför går det inte att specificera att man vill synkronisera kalendern med Microsoft-kontot? Lade till ett Hotmail-konto till, med samma ID, då började den synka från båda och jag fick dubletter i schemat. Tog bort den hotmail-kontot igen, och då är det som det ska. Men synkroniserar den ändringar?

Det enda jag kan välja att synka för microsoft-kontot är epost.

Du kan välja vilka kalendrar som ska vara synliga i kalenderappens inställningar

Permalänk
Medlem

Går det att ändra startsida i IE på telefonen? Har en Lumia 925. Önskar att den kunde öppna google.com varje gång man trycker på IE genvägen på startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan86:

Går det att ändra startsida i IE på telefonen? Har en Lumia 925. Önskar att den kunde öppna google.com varje gång man trycker på IE genvägen på startskärmen.

Jag har Googles app som genväg, så hamnar man där man gör där man/jag öppnar en ny flik på min PC. Jag googlar mer än jag skriver in direkta adresser så därför blir det mer praktiskt med Google som app på startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan86:

Går det att ändra startsida i IE på telefonen? Har en Lumia 925. Önskar att den kunde öppna google.com varje gång man trycker på IE genvägen på startskärmen.

Du behöver ingen startsida. Lägg till Google som favorit i IE och "pinna" sedan den favoriten på startskärmen (ev. istället för IE). Med den metoden kan man ha en liten grupp med favoriter tillgängliga direkt på startskärmen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Du kan välja vilka kalendrar som ska vara synliga i kalenderappens inställningar

Ja, problemet är att jag inte kan välja att synka kalendrar eller inte i kontoinställningar. Men jag såg att den synkade kalendrar ändå.

Finns det någon bra gratis app för att spela ljudböcker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14047016']Du behöver ingen startsida. Lägg till Google som favorit i IE och "pinna" sedan den favoriten på startskärmen (ev. istället för IE). Med den metoden kan man ha en liten grupp med favoriter tillgängliga direkt på startskärmen.

Varför ska han lägga Google som favorit, innan han pinnar den? Vad blir skillnaden mot att pinna sidan när man har uppe Google?

Men det ser fulare ut att ha vita fyrkanter, tycker jag, mot att ha Googles app, som är snyggare, och där man uppnår samma sak. Du kommer direkt till Google.

Permalänk
Medlem

Har dom läst det med separat volymkontroller för olika medier i GDR 3?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

En fördel att lägga till sidor bland sina favoriter är att "favorit-namnet" kommer upp i adressraden när man börjar skriva adressen i i adressfältet. Mycket smidigt då det efter ett tag kommer upp länkar som "inte går till startsidan" för respektive webbplats.

Svårt att förklara. Prova själva!

EDIT: Äsch. Glöm vad jag sa. Det verkar som de har ändrat på det där!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Varför ska han lägga Google som favorit, innan han pinnar den? Vad blir skillnaden mot att pinna sidan när man har uppe Google?

Men det ser fulare ut att ha vita fyrkanter, tycker jag, mot att ha Googles app, som är snyggare, och där man uppnår samma sak. Du kommer direkt till Google.

Varför alls behöva använda Googles hemsida eller app, när addressfältet i browsern fungerar som googles sökfät, oberoende på vilken sida du är.. (om man har Google som default sökmotor i IE inställningarna).

Edit: F-Secures Safe Browser verkar förresten vara ett bra alternativ till IE..

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/safe-browser/5f87...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Har dom läst det med separat volymkontroller för olika medier i GDR 3?

Läst vet jag inte.

Om separata ljudvolymer för olika medier är bättre eller inte är individuellt så löst vet jag inte, jag gillar den som det är nu.

I Update 3 fungerar volymen på samma sätt som tidigare.

Permalänk
Medlem

Tjo, funderade för någon månad sedan att skaffa en Lumia-lur men har dragit ut på det i väntan på 1020. Kom dock att tänka på en liten sak, då jag i dagsläget använder Spotifiy ca 10h om dagen under en arbetsvecka så undrar jag helt enkelt om Spotify finns till Windows Phone?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Tjo, funderade för någon månad sedan att skaffa en Lumia-lur men har dragit ut på det i väntan på 1020. Kom dock att tänka på en liten sak, då jag i dagsläget använder Spotifiy ca 10h om dagen under en arbetsvecka så undrar jag helt enkelt om Spotify finns till Windows Phone?

JA http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/spotify/10f2995d-...

Permalänk
Medlem

Tack för det!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Lite nya appar åt folket:

  • Call of Duty® - Kompanionen till nya Call of Duty-spelet.

  • Readit - Helt ny app för reddit. Snygg, intuitiv och helt enkelt grym! Många föredrar denna över Baconit och Baconography.

  • Squared - Beroendeframkallande pusselspel som i snygg förpackning.