Call of Duty: Ghosts - nästa del i spelserien!?

Permalänk
Medlem

Är jag den enda i detta BF frälsta forum som är taggad inför CoD Ghosts? Visst, BF4 verkar helt bra och jag kommer spela det jättemycket men jag tycker ändå Ghosts är ett mer intressant spelsläpp.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Är jag den enda i detta BF frälsta forum som är taggad inför CoD Ghosts? Visst, BF4 verkar helt bra och jag kommer spela det jättemycket men jag tycker ändå Ghosts är ett mer intressant spelsläpp.

Jag var rätt taggad framtills för någon månad sedan när dom fortfarande inte hade bestämt om det skulle finnas möjlighet att ändra fov. Då tappade man änna suget totalt..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag var rätt taggad framtills för någon månad sedan när dom fortfarande inte hade bestämt om det skulle finnas möjlighet att ändra fov. Då tappade man änna suget totalt..

Oj då, det låter inte alls bra. Hoppas verkligen att man kan ändra FOV eller att den är låst till minst 80 om man inte kan ändra den.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Nu säger jag inte detta för att bara hata på CoD, vara BF-fanboy bla bla allt vad man kan tänka sig, men - jag tycker uppriktigt sagt att det är SINNESJUKT hur lite grafiken har utvecklats sen t.ex CoD4. Okej, det är väl en del ljuseffekter o.s.v som är bättre i de nyare spelen, men CoD4 släpptes ju faktiskt för SEX ÅR sedan. Det är som sagt inget jag säger bara för att hata, men vad sysslar utvecklarna med under all denna tiden? S*** av Activision?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Oj då, det låter inte alls bra. Hoppas verkligen att man kan ändra FOV eller att den är låst till minst 80 om man inte kan ändra den.

http://www.charlieintel.com/2013/10/03/ghosts-on-pc-no-fov-sl... där kan du läsa lite. Det handlar inte om att låsa den på 65, 80, 90 eller 200 utan att möjligheten ska finnas. Dom gick ju själva ut i mw3 och berättade efter nästan ett år att agentrevs fov changer var tillåten. Det skulle väl inte ta dom så lång tid att implementera det själva tycker man. Sen låter det så bra att dom samarbetar med nvidia och hej och hå, men att inte lägga till en så enkel sak i ett PC spel.. vi får helt enkelt se, uttalandet gjorde mig sjukt ottaggad i alla fall

Skrivet av Narcissisten:

Nu säger jag inte detta för att bara hata på CoD, vara BF-fanboy bla bla allt vad man kan tänka sig, men - jag tycker uppriktigt sagt att det är SINNESJUKT hur lite grafiken har utvecklats sen t.ex CoD4. Okej, det är väl en del ljuseffekter o.s.v som är bättre i de nyare spelen, men CoD4 släpptes ju faktiskt för SEX ÅR sedan. Det är som sagt inget jag säger bara för att hata, men vad sysslar utvecklarna med under all denna tiden? S*** av Activision?

Mycket handlar nog om att dom ville få ut det till 360/ps3 med 60 fps och då fick grafiken bli lidande. Dom la nog inte så mycket tid på att fixa det till pc och dra upp grafiken direkt. Hur grafiken kommer bli i ghosts vet jag däremot inte, det jag sett tycker jag det ser snyggare ut än vad de tidigare spelen gjorde. Grafik är dock inte så viktigt för min del gällande onlinedelen men genom att dra på lite så hade dom kanske fått tillbaka en del äldre spelare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Nu säger jag inte detta för att bara hata på CoD, vara BF-fanboy bla bla allt vad man kan tänka sig, men - jag tycker uppriktigt sagt att det är SINNESJUKT hur lite grafiken har utvecklats sen t.ex CoD4. Okej, det är väl en del ljuseffekter o.s.v som är bättre i de nyare spelen, men CoD4 släpptes ju faktiskt för SEX ÅR sedan. Det är som sagt inget jag säger bara för att hata, men vad sysslar utvecklarna med under all denna tiden? S*** av Activision?

Det beror väl på att de i första hand koncentrat sig på konsolmarknaden och att hålla 60 fps på xbox360 och PS3. Men Ghosts kan ju äntligen bli ett stort steg framåt om de kocentrerat sig nå kommande konsolgeneration.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Moderator
Moderator

Är det bara via gamestop.se av de "svenska" butikerna som man får tillgång till Free Fall?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Daemon:

Är det bara via gamestop.se av de "svenska" butikerna som man får tillgång till Free Fall?

Webhallen har den också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Är det bara via gamestop.se av de "svenska" butikerna som man får tillgång till Free Fall?

Spelbutiken har den också!

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt taggar inför CoD Ghost!

Någon som har hört nåt om hur det kommer ha stöd för 3D?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tyvar1:

Webhallen har den också!

Var ser du det? Hittar ingenting om det.
Menar inte prestige / hardened utan vanliga spelet alltså (och fysisk kopia).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Var ser du det? Hittar ingenting om det.
Menar inte prestige / hardened utan vanliga spelet alltså (och fysisk kopia).

Nuketown skulle ju vara endast för förbeställningar men det ändrade dom. Om du tvunget måste ha en fysisk kopia så kanske du får ta risken att inte få den

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kevve1:

Nuketown skulle ju vara endast för förbeställningar men det ändrade dom. Om du tvunget måste ha en fysisk kopia så kanske du får ta risken att inte få den

Även förbeställningar på fysiska utgåvor funkade då, likaså nu på utvalda.

På webbis tycker jag mig varken se fysisk pre-order eller download med free fall förutom i hardened / prestige.
(Gamestop har det som sagt.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kollade lite previews på IGN, gillar Squad-läget. Verkar kul och mer tillgängligt för oss som inte har tid att ligga på en "pro" nivå. I BF3 blir man ju bara slaktad nu för tiden mot alla som fortsatt spela sen det släpptes. Tycker grafiken ser ok ut, inte som BF4, men ändå nice, tycker vissa effekter i bF3 och bf4 är helt överdrivna och mer distraherande än något annat. Har haft riktigt kul med bf3 också, men vore kul att prova något nytt. inte spela COD sen Black Ops på Wii

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Proffsmoddare

Preloading !!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Vafan vilken ska man köpa? kollar på G2play och fattar inte riktigt skillnaden mellan versionerna, föriutom att man får 4dlcs till den ena? Men sen finns det en tredje med en karta som heter free fall?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vafan vilken ska man köpa? kollar på G2play och fattar inte riktigt skillnaden mellan versionerna, föriutom att man får 4dlcs till den ena? Men sen finns det en tredje med en karta som heter free fall?

Det är vanliga spelet respektive season pass (både löst och i bundle med spelet), dvs kommande DLCs osv.
Free fall är en pre-order bonus-karta som ingår i vissa fall, g2play väljer att ta 50 :- extra för den versionen.

För min del blev det en beställning på greenmangaming, ~330 :- med koden GMG20-P6Y1F-KC19F.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Proffsmoddare

Steam är ju helt fucked. Jag hade både multi och single preloadat och nu när jag ska starta vill steam tanka ner 29 gb vafan var poängen med preload ??

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Alltså ni kommer få psykbryt över när ni spelar spelet, det äkänns så jäkla 2006, CS 1.6. Detta är en riktigt xbox portering. Spela detta spel i 1440p jaaaa.... mobilspel har bättre grafik. Så jäkla missnäjd, jag som såg fram emot detta grymt mycket.

Absolut inte värt pengarna.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Alltså ni kommer få psykbryt över när ni spelar spelet, det äkänns så jäkla 2006, CS 1.6. Detta är en riktigt xbox portering. Spela detta spel i 1440p jaaaa.... mobilspel har bättre grafik. Så jäkla missnäjd, jag som såg fram emot detta grymt mycket.

Absolut inte värt pengarna.

Kan knappt lira alls. Kör på lägsta med dator i sign. Fryslagg, dålig fps osv. Kör i 1024x768 då spelet laggar för mycket i 1080p.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk

Kör i 1920x1080p med ett Sapphire HD7950 och Intel Core i5 3570k allt i original klock helt problemfritt. Flyter hur fint som helst.
Har ej ändrat några inställningar i övrigt men grafikmässigt både räcker det och blir över för min del.
Grafikdemon är snygga om det är det är ögongodis ni är ute efter, själv föredrar jag ett bra spel i övrigt och än så länge är jag helsåld på detta.
Jag är nog mindre kräsen än de flesta dock så skit i min åsikt om det glädjer er.

Permalänk
Medlem

Grafiken känns för luddigt precis som man har missat skärpan när man filmat något.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Alltså ni kommer få psykbryt över när ni spelar spelet, det äkänns så jäkla 2006, CS 1.6. Detta är en riktigt xbox portering. Spela detta spel i 1440p jaaaa.... mobilspel har bättre grafik. Så jäkla missnäjd, jag som såg fram emot detta grymt mycket.

Absolut inte värt pengarna.

Skrivet av sundsten:

Grafiken känns för luddigt precis som man har missat skärpan när man filmat något.

Kan bara hålla med, jag vet att grafiken aldrig har varit CODs främsta gren men jag hade förväntat mig lite mer, känns nästan som MW3 hade bättre grafik.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Har ni testa de nya game modes som finns? hur funkar squads tycker ni? Hur är handling/gunplay m.m?
Grafiken är det ju lite synd på att de verkar t.o.m. tagit ett steg tbax, men det är inte så som med BO2 att de släppt bara SD texturer vid release och sedan släpper HD?
Skillnader mot BO2? Fördelar? nackdelar? de har ju tagit tbax cod points typ vilken låter bra iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Spela detta spel i 1440p jaaaa.... mobilspel har bättre grafik. Så jäkla missnäjd, jag som såg fram emot detta grymt mycket.

Absolut inte värt pengarna.

Skrivet av sundsten:

Grafiken känns för luddigt precis som man har missat skärpan när man filmat något.

Nog för att det inte är BF4, men så illa tycker jag inte det är? Ang "suddigt", kolla så att inte blur eller distortion är på, och kolla hur det ser ut om ni sätter Image quality på Extra (Enorma skillnader mellan high och extra imo)

Tycker det ser helt OK ut.

Dold text

Sen att det verkar kräva en del prestanda är en annan femma. Hur bra det egentligen är låter jag vara osagt tills jag hunnit testa mer. Potential finns det dock enligt mig.

FOV måste de dock skärpa sig med, trött på att inte få höja den som jag vill.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Nog för att det inte är BF4, men så illa tycker jag inte det är? Ang "suddigt", kolla så att inte blur eller distortion är på, och kolla hur det ser ut om ni sätter Image quality på Extra (Enorma skillnader mellan high och extra imo)

Tycker det ser helt OK ut.

Sen att det verkar kräva en del prestanda är en annan femma. Hur bra det egentligen är låter jag vara osagt tills jag hunnit testa mer. Potential finns det dock enligt mig.

FOV måste de dock skärpa sig med, trött på att inte få höja den som jag vill.

Ser ju ok ut, men har de tagit bort FOV även på PC versionen? >_<

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ser ju ok ut, men har de tagit bort FOV även på PC versionen? >_<

Japp. Samma visa varje gång spelen släpps. FOV på 65. I MW3 fick man köra FOV changer, i BO2 släppte de tyglarna ganska fort. Hoppas samma gäller Ghost då spelet blir ofantligt mycket bättre av det. Enligt mig då ofc.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jahaja, IW gör det igen, förstör CoD helt och hållet. Gillade Black Ops sjukt mycket, så kom MW3 och all känsla var borta. Sen kom Black Ops 2 och allt kändes perfekt igen. Hade stora förväntningar att Ghosts skulle kunna leverera men det känns precis om MW3, helt förstört. Visst, de har hottat upp grafiken men vad är det för FoV som man inte kan ändra, 60? Blir åksjukt efter några minuter redan. Och va f-n är det med musen, helt over the place även fast allt är avstängt och på lägsta. Näh fy och usch, att IW kan förstöra ännu en gång är ju helt rubbat. Lär er av Treyarch säger jag bara. Sen känslan i vapnena ska jag inte ens gå in på, herregud, jag dör...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Jag är glad att jag skaffade detta, det är kul som fan. Det är kul att ha både COD Ghost och BF4 då båda ger en skön omväxling mot varandra.

yay.

Permalänk
Medlem

Det enda som är bra inom COD karaktären är: Soap Mactavish, medan andra serien är för jävligt.