Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk

Min ståtliga spelhörna. Datorn överhettas snabbt som tusan, så jag har kylklampar och fläktar för att motverka det. Shitbucket är redo.

Permalänk
Skrivet av Tenkai Star:

Jag har tre och byggde en jättstor pimpad!

Jag har bara ett problem, en är hos pappa och andra hos mamma, haha

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Här är hörnan, med dörren blockerad, från grannar grannar isolerad och med private Valross i givakt med total kontroll över läget. Redo att spänna ögonen i eventuella inkräktare på "kommandobryggan"

Kall dricka av den rätta kvalitén (2010 var ett bra år har jag hört, hehe) och givetvis en bastant "Nominell" med matchande skitspann.
Bättre finns inte!

Permalänk
Medlem

Som ni ser så har man några av de nya spelen dock lite tråkigt med låga inställningar på BF4!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Pimpade med en rulle cash at kasta på Steam.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Har inte pimpat mitt skrivbord så mycket, men min lilla apa fick vara me

Visa signatur

.: Chassi: Phanteks Eclipse P300 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Asus GeForce GTX 1060 6Gb | OS Disk: Samsung 860 EVO 250GB | Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: Philips 276E8VJSB 4K IPS | Server: HP Proliant N54L 5Tb :.

Permalänk
Medlem

Ode to a pc

Nu har hösten fallit över Sverige och så även över min "gaming"-rigg! Min Sony F11m1e/h. Minns för snart 4 år sen när vi två kämpade bland husen i Stirke at Karkand och du gav mig en fantastisk upplevelse och en känsla av oändlig renderingskraft! Åren gick och bit för bit, spel för spel föll du ner från din piedestal. Din fläkt snurrade snabbare och snabbare, lät mer och mer för varje år och trots att jag gjorde rent dig kunde inte din fläkt snurra snabbare. Du hade nått slutet av din kapacitet....
Att spela tillsammans är inte längre en fröjd för ögat. Nu är jag glad om du ger mig Minecraft i 30 fps. Tack för de här åren du har varit i min tjänst!
Nu tänker jag uppgradera!

Permalänk
Medlem

Använd all "screen-space"!

Bestämde mig för att göra en panoramabild (lite av ett snedsteg, kanske man kan säga) för att få med allt jag ville visa med hur min "hörna" är uppbyggd. Ni ser nu mitt rum så som man ser det ifrån min snurrande stol.

Eftersom jag inte dricker läsk, brukar jag istället dricka kopiösa mängder te för att hålla mig vaken under långa spelsessioner. Storleken på kannan är precis lagom för att hinnas drickas upp innan det blir kallt.

Ett problem med min nuvarande setup är att jag tyvärr bara har två skärmar, vilket inte riktigt räcker till. När skärmutrymmet är upptaget av kattbilder (mycket viktigt för motivation!) brukar jag för taktikmöten hellre använda min mycket lägligt placerade whiteboardtavla. Vi delar i denna plan upp oss i tre grupper och rör oss mot målet från olika håll. Jag flyger den svajande helikoptern, och hoppas på att en dag kunna komma hela vägen fram till skyskrapan. Det är faktiskt inte mitt fel att min flygsticka inte är konfad korrekt för helikoptrar.

Jag har med tiden också lärt mig att det är mycket bra att ha sängen nära till hands. När jag inte längre orkar sitta i min stol, kan jag enkelt rulla ner i sängen och fortsätta spela med min handkontroll. Tyvärr är min flygsticka då ivägen, så jag borde hitta på en lösning där jag kan flytta på den utan större ansträngning. Som det är nu behöver jag lyfta/kasta ner den på golvet för att kunna se någonting.

(Hade inget papper till hands, så skrev på tavlan istället. ^^')

Ska inte skriva saker när jag är trött, kan inte stava for shit
Permalänk
Medlem

Pimpad Halloweenhörna

Mitt bidrag, blev en pumpa i Gips från jobb och sedan lite godsaker till spelhelgen

+ En liten rebus i framkant av bild...

Hope you like"

Visa signatur

|Fractal Design Define R4| Corsair CS 750M |ASUS Z87-A ATX|Intel Core i7 4770K|Hyper EVO 212|Kingston HyperX 8GB 1600MHz|Gigabyte Geforce GTX 770 OC 2GB|Samsung SSD 840 PRO 256GB|Seagate Barracuda 2TB|Seagate SSHD 2TB|Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23|Windows 8.1|

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!
Blev ett rum av balkongen! nu är jag redo med min vän liggandes på stolen!
(har 1-2meter till kök från balkongen så jag behövde inte stöka ner för att ha allt nära mig)
http://imgur.com/b7RgADy

Permalänk
Medlem

http://puu.sh/59tRq.JPG

"Pimpade" med en Pringlesburk för katten ville inte vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Mowgli är redo för battlefield 4 i helgen han också! Mer än han behöver jag inte ha för en härlig spelhelg!
Edit: måste tillägga att han har en egen stol

http://imageshack.us/a/img22/3489/4v40.jpg

Jag ser att du har Pug&Play

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Medlem

Never miss a frag

Permalänk
Medlem

Hörnan

Här kommer mitt bidrag, pimpade med World of Warcraft server

Editerade till länk, för att kunna se i högre upplösning.

Permalänk
Medlem

Jaaa, det skrivbord som är mest pimp? Ritade snabbt en kille med tillhörande halsband och sedan glasögon och keps på, och tog sedan bilden på min datorhörna. Hoppas att det är pimp nog ^^

Datorn är en enkel och lite gammal, komponenterna ser ni i signatur, och sen har vi min Marantz förstärkare, med två högtalare varav en kan skymtas till vänster mellan benen på bordet och stolen. Två skärmar för när jag håller på med JavaScript till skolan, och även spotify Och pepparkakorna, givet val när man sitter i hörnan! har ett par chopsticks också men de syns inte

Permalänk
Medlem

Om man ska spela hela natten behöver man ju såklart förfriskningar!

Permalänk

Lilla hörnan

Skrivet av Nyhet:

Det är hög tid att ladda upp inför en lång och intensiv spelhelg. I en ny tävling på SweClockers kommer möjligheten att slå två flugor i en smäll och dessutom kamma hem en dator på kuppen.

Besök tävlingen

Då har vi lilla hörnan då 27-22 inte det bästa kanske :3 Också den röda katten är ju då aldrig fel

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem

Min nuvarande spelhörna, synd bara att en viss hemsida var blockad...
http://imgur.com/ZBUU28u

Permalänk
Inaktiv

Gammal häck

Tyvärr inget BF4 för min del datorn orkar inte med det :/

satte bilden på en server som klarar trafiken
Permalänk
Medlem

Något sånt här om jag ska hårdköra. kaffebryggare, ps3 kontroll, en polkaklubba, lite kudde och filt. Sen kommer kanske basen fram när man behöver lite avkoppling från spelandet.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Här har vi min lilla hörna då med allt som behövs för en lång och skön spelhelg, kyl och toa finns precis utanför dörren så slipper allt ligga framme och bli varmt och äckligt
Men någonting saknas ju som ni kanske ser? jo där ska datorn stå som jag kommer vinna, resten är preppat å klart

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av Rockztar:

Men någonting saknas ju som ni kanske ser?

Står du upp och spelar? ^^

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Står du upp och spelar? ^^

Näe inte direkt men stolen blev ivägen när jag skulle få med allt på bilden

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Hörnan

Skrivet av linkon18:

http://img571.imageshack.us/img571/3207/aqhx.jpg

Som ni ser så har man några av de nya spelen dock lite tråkigt med låga inställningar på BF4!

Den där hörnan har man sett IRL!
Inte visste jag att du var medlem här Ferm

Permalänk
Medlem

Ganska kass, den andra skärmen har en blown capacitor, så det är lite halvkasst.

taget med en Nokia 5220

Permalänk

Tre format och möjlighet till vattenkylning.

Jag är en laptop gamer! Jag erkänner det. Jag gillar när man kan gömma undan allt för att sedan öppna upp sin mancave. Skrivmaskinen har jag fått av min Morfar. Den var snabbast i tävlingar på den tiden. Mitt lilla Liam-Li bygge fick vara med på ett hörn. Gillar formatet men en "ny" skulle ju sitta fint. Steam OS på det sen kanske?
Tror ni akvariet skulle kunna funka för vattenkylning? Inte för hög temp... då börjar fiskarna dö...

Permalänk
Medlem

Min datorhörna:

Permalänk
Skrivet av Tollen:

Ser ut som någon form av SteelSeries Sensei ?

Nä, det ser ut som explore musen.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

"Ska det stå något här"?

Ja, typ, jävla skrytbygge kanske?????

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Aja, här är min ganska fula men mysiga hörna