Permalänk

Taisol till 1800+ ?

Hej undrar om de gammla Taisol flänsarna som kom i samband med TB1400 prollarna funkar till en XP1800+ om man vill klocka lite, annars vad är ett bra val hos Komplett.se?
Letar efter något billigt bra som man kan ha tills att vattenkylningen är komplett.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

är väl inte det bästa som finns men dom funkar.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Borde funka bra... En tbird 1400 har högre effekt än en xp1800+

Jag har kört min 1333 i 1466, 1,92vcore utan problem med en taisol med 80mm fläkt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Fick en liten flipp innan och tänkte att man kunde ju slipa till Taisol flänsen så att den blev liiit jämnare än vad den var innan, när jga fick den såg den för djävlig ut men nu var jag precis ute och slipade lite, hur fint våtslippapper behöver man typ?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Fick en liten flipp innan och tänkte att man kunde ju slipa till Taisol flänsen så att den blev liiit jämnare än vad den var innan, när jga fick den såg den för djävlig ut men nu var jag precis ute och slipade lite, hur fint våtslippapper behöver man typ?

GÖR INTE DET!!!...jag har en sån kylare...o jag köpte den begagnad..den var lite repig så jag funderade först på att göra det..men sen när jag såg lite närmare så såg jag att lite av koppar höljet hade lossnat precis vid kärnan =(...så det lär ju bara vara 1mm tjockt lager med koppar...fan man blir lurad ju..Det ser ut att vara mycket tjockare..=(

Permalänk
Medlem

Jag har kört min XP1700+ TBRED i 9*200MHz @ 1.85 Volt med en Taisol med kopparkärna utan att den blev för varm......

(jag har beställt en ny kylfläns, men den har inte kommit än..)

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellky

GÖR INTE DET!!!...jag har en sån kylare...o jag köpte den begagnad..den var lite repig så jag funderade först på att göra det..men sen när jag såg lite närmare så såg jag att lite av koppar höljet hade lossnat precis vid kärnan =(...så det lär ju bara vara 1mm tjockt lager med koppar...fan man blir lurad ju..Det ser ut att vara mycket tjockare..=(

Jag ber om ursäkt mikael om du känner dig lurad
Men jag visste inte att den skulle fungera så dåligt för dig.
Jag trodde den var i toppskick eftersom den presterade utmärkt i mitt system

Känner mig lite taskig nu

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan

Jag ber om ursäkt mikael om du känner dig lurad
Men jag visste inte att den skulle fungera så dåligt för dig.
Jag trodde den var i toppskick eftersom den presterade utmärkt i mitt system

Känner mig lite taskig nu

Hehe...nä fan det e lugnt...Jag har faktiskt inte testat den än. Men jag blev bara lite besviken på finishen på bottnen. Jag undrar allt vad du har gjort just där kärnan suttit..?? Har du slipat bort kylpastan lr?? det är ju lite synd att den är så repig just där kärnan ska sitta :(..Man kan på sina ställen till och med se igenom det extremt tunna koppar lagret som satt på den.
Men det är inte ditt fel att koppar lagret var så tunnt. Känner mig lurad av alla bilder man sett, det ser ju ut att vara mins ett par mm tjockt..:(...aja...Det e inte hela världen..den kanske presterar bra ändå sen när jag klämt dit en fet fläkt...Får väl inhandla en slk-800 trots allt...men det gör jag lite längre fram..Den får duga så länge...vad ska man begära för 150spänn...

Permalänk
Medlem

xp1900 och det fungerar perfa..
tips: köp sk. våtsandpapper (finns i färgaffären) väldigt fint fint sandpapper.. och slipa sedan taien så de där räfflorna försvinner..
obs.. platt underlag.

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machine
xp1900 och det fungerar perfa..
tips: köp sk. våtsandpapper (finns i färgaffären) väldigt fint fint sandpapper.. och slipa sedan taien så de där räfflorna försvinner..
obs.. platt underlag.

Platt underlag? förklara...tack

Men ärligt talat så är det där koppar lagret extremt tunt. Får se om man vågar ge sig på det, som sagt så är där redan små hål i mitt koppar lager =(..precis vid kärnan!

Permalänk
Medlem

Använd våtslip-papper med 600 korns täthet, du behöver inte bättre finish. Blöt upp papperet på båda sidor och lägg det helst på en glasskiva och försök att hålla i blocket centrerat så att du inte sliter sönder papperet för fort med kanterna på blocket. Många säger att du ska använda en rörelse formad som en "8" men det finns lika många som säger att det är båg och jag tillhör dom senare.
Blöt papperet ofta!