Permalänk

Angry Joe om Battlefield 4

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag han är svin barnslig.. helt ärligt, hans show är baserad på svordomar åt spel som är buggiga.. vem som helst kan sitta o svära i en kamera och lägga upp den sedan få massa fans runt 15 år som tycker han är cool..

Kollade på hans förut, men blev trött på han rätt snabbt:/

EDIT: Enligt han har han aldrig vart med om ett lika stort fail?

Bf2 vid launch? Bf3 ska vi inte ens snacka om, serverna var offline i 40h efter release..?

Permalänk
Medlem

Tycker att han överdriver en smula och kanske borde lägga pengar på att kontrollera sin ilska istället för att släppa ut den på youtube.

Permalänk

Han och alla andra "arga" nördar mjölkar AVGNs koncept tok för mycket...

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Det roliga är att han fick EA att kommentera hans klipp. Själv upplever jag desamma frustration om jag ska vara ärlig. När man sitter och spelar och har skit roligt under en match och sen kommer .EXE crashen.

Man blir förbannad att de släpper ett spel som man kan tro är i Alpha stadiet. Jag förlorar ljudet ibland och vissa serverar lider av riktigt hemska frys lagg som faktiskt så ligger felet hos EA. Spelet är riktigt bra men för fan EA/DICE. Detta var ett skamlig release av ett spel som har så pass stor budget.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Avstängd

Tycker inte om honom alls.

Föredrar Totalbiscuit, det är få gånger när jag har tyckt att han har fel. När det väl sker så är det väldigt enkelt att se det ur hans synvinkel och respektera honom då han är så satans bra på det han gör.

Permalänk
Medlem

Jag tycker han är lite rolig faktiskt. Man märker att han inte är arg på riktigt ofta dock utan bara spelar.

Tycker att han gör rätt som skäller på EA för alla spel från dom de senaste åren har varit skit vid luanch till att kanske bli okej några månader senare.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Angry Joe är väldigt trevlig att lyssna på när han är glad, den här typen av videos bryr jag mig inte ens om att starta då de är väldigt jobbiga att lyssna på med all hans fejkade ilska.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Angry Joe är väldigt trevlig att lyssna på när han är glad, den här typen av videos bryr jag mig inte ens om att starta då de är väldigt jobbiga att lyssna på med all hans fejkade ilska.

Speciellt när han spottar över hela skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag är, liksom ni andra(?), prenumerant av flera av de "stora" på tuben. (Anderz, Boogie, Biscuit etc)
(dock ej PewDiePie, där har vi verkligen en typ jag inte kan med.)

AngryJoe är generellt sett en skön typ, med sina reviews och rants.
Angående just det här klippet, så verkar BF4 vara väldigt inkompatibelt med olika hårdvaror?

Vissa har ju inga värre problem alls, t.ex mig själv(ok netcode behöver liten update men).
Medans vissa har gruvliga problem. Och där finner vi poängen Joe pratar om, QA.

D.v.s kvalitétstester har helt uteblivit, detta tack vare EA, som ville få ut BF4(hellre trasigt än färdigt) före Ghost.
Joe är också noga med att poängtera att det är EAs fel, inte Dice och han har ju helt rätt.
Visst att han överdriver, men det är ju samtidigt hans sätt och hans image för hans kanal.

Och sammanfattningsvis kan man, precis som Joe gör, konstatera att detta inte är något nytt fenomen.
Förbokningar, med olika "tiers" osv. Vi som spelare måste bojkotta detta för att få bukt med problemet.

Permalänk
Medlem

Jag Gillar inte Angry Joe alls, han klagar bara på spel och oftast kommer med dom sämsta argumenten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Jag är, liksom ni andra(?), prenumerant av flera av de "stora" på tuben. (Anderz, Boogie, Biscuit etc)
(dock ej PewDiePie, där har vi verkligen en typ jag inte kan med.)

Anderz, Boogie? Stora? ...Aldrig ens hört talas om dom.

Ganske skevt att jämföra med TotalBiscuit, som är både välkänd och inflytelserik i spelbranschen.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd

Helt rått dock. Singleplayer buggar och blinkar/blixtrar i sli. Utter crap.
Protest mot ea och dice tack

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att EA blir röstat till världens sämsta företag två år i rad, oavsett om jag inte tycker det är riktigt rättvist så är EA ett jävligt, jävligt, jävligt dåligt företag.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Avstängd

vilken onödig, och värdelös video detta var. Han kan väl bara sluta spela då, tratt

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Kan hålla med honom till viss del, jag tycker bara att helt enkelt att BF4 är en riktigt kass lansering. Mycket buggar samt prestanda problem, och inte tala om random krasher samt den sjuuuuuuuka delayen( springa in bakom en vägg för att 1-2 sekunder senare bli skjuten av dom man gömde sig för :/
Nej, det är inget bra spel för tillfället, men jag kör vidare i hopp om att det fixas snarast möjligt.
Men nu börjar jag tro att det kommer dröja lång tid innan allt fixas.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

vilken onödig, och värdelös video detta var. Han kan väl bara sluta spela då, tratt

Fast vad är det för argument? Han tycker ju om spelet, han vill spela det. Men spelet är i så dåligt skick att det är ospelbart för han och för många andra pågrund av krascher höger och vänster etc.

Om du köper en bil och den inte funkar, säger du till dig själv "nä, då får jag sluta köra bara"

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

Ja, men nej. Såhär resonerar jag kring AngryJoe:
Kul, men inte seriöst och inget någon skall ta som något annat än just det. Jag tycker det är kul när det är sant, men han är definitionen av over-the-top.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Jag Gillar inte Angry Joe alls, han klagar bara på spel och oftast kommer med dom sämsta argumenten.

Hm? Jag ser bara en kille som talar för alla som är besvikna på EA, visst han har press på sig att pumpa ut dessa reviews men jag tycker inte han är en sämre yt:er än de flesta andra. Han är inte topp till tå noga med hans argument såklart, men jag tycker han verkar ganska rättvis med sina utlåtanden.
Jag håller med om att han har rippat AVGNs koncept, men han är inte precis ensam och inte heller värst på det så jag behåller min prenumeration.

Jag försöker låta bli att kolla på yt:ers videos och i onödan tänka "fan jag gillar inte den här killen/tjejen" för att oftast är det mina fördomar som får mig att tänka så, därför har jag en tendens att vara subscribed till många som ofta ratas. Dock har ju dessa fler fans än haters i de flesta fall så det är väl helt normalt att vara som jag, tyvärr

Dock finns det ju gånger när jag inte tycker en yt:er har gjort ett bra jobb, men det betyder ju inte att allt som lagts på dennes channel suger per definition.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Jag tycker han tjänar sitt syfte. Just detta klipp var lite väl skitnödigt argt men EA kan behöva en spark i röven faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Hm? Jag ser bara en kille som talar för alla som är besvikna på EA, visst han har press på sig att pumpa ut dessa reviews men jag tycker inte han är en sämre yt:er än de flesta andra. Han är inte topp till tå noga med hans argument såklart, men jag tycker han verkar ganska rättvis med sina utlåtanden.
Jag håller med om att han har rippat AVGNs koncept, men han är inte precis ensam och inte heller värst på det så jag behåller min prenumeration.

Jag försöker låta bli att kolla på yt:ers videos och i onödan tänka "fan jag gillar inte den här killen/tjejen" för att oftast är det mina fördomar som får mig att tänka så, därför har jag en tendens att vara subscribed till många som ofta ratas. Dock har ju dessa fler fans än haters i de flesta fall så det är väl helt normalt att vara som jag, tyvärr

Dock finns det ju gånger när jag inte tycker en yt:er har gjort ett bra jobb, men det betyder ju inte att allt som lagts på dennes channel suger per definition.

Jag syftade inte bara på det han säger om EA, jag har sett ett par videos som han har lagt ut och jag blir ganska irriterad av självaste konceptet att klaga på spel och på så sätt få massor med views.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

vilken onödig, och värdelös video detta var. Han kan väl bara sluta spela då, tratt

Spelet är ju trasigt, skit ska skit ha.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Jag har antagligen varit en av de lyckligt lottade spelarna när jag säger att jag har inte haft några som helst problem alls. Det ända jag kan klaga på är att mitt ljud har buggat på 1 av mapsen. Men annars har jag kunnat lira felfritt med bra och numera stabil fps en bit över 60. När det gäller angry joe så instämmer jag att det är lite av hans grej att göra dom här överdrivet ilskna rantsen. Vissa reviews när han är glad (ex. Guild wars 2) blev jag riktigt taggad på att lira, vilket lite blir poängen med reviews med hög poäng. Han har ju helt klart rätt bär det gäller EA och att dom spottar ut ofärdiga spel och man blir nästan van, vilket är i sin tur hemskt. Vi alla gamers borde protestera mera mot sånt här. Dock tycker man att de vi redan gör borde vara tillräckligt. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Intel i7 2600k @ 4.0ghz \RAM - 8GB Corsair Vengence @ 1600mhz \GPU - EVGA Geforce GTX680 2GB (Core- 1136mhz | Mem- 7068mhz) \MOBO - ASUS SABERTOOTH P67 \CHASSI - HAF 922 \SSD1 - Corsair FORCE SERIES 3 60GB SSD (OS) | \SSD2 - Corsair FORCE SERIES 3 240GB SSD (Spel) \LAGRING - Western Digital 1TB 7200RPM \PSU - Corsair TX V2 650W PSU \CPU FAN - Noctua NH-C12P SE14 \GPU FAN - Arctic Cooling Twin Turbo II \OS - Windows 8.1

Permalänk
Geeks
SweClockers

Saknar diskussionsunderlag.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015