7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Det e väl bara o kolla vilken benchmark som helst för 7970 eller 280x? Rekommenderar iaf att du klockar din cpu. Märker att min cpu går upp i 100% rätt ofta med mitt 280x.

Jag känner inte att jag behövt göra det hittills då jag har ett GTX 470 just nu.

Men det kanske är dags att köpa en ny CPU-fläkt och överklocka, har dock aldrig gjort det förr.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vad tycker ni som använder era kort om ljudnivån (Både Load och Idle)?

Mitt kort låter knappt i Idle, och i Load drog jag upp maxgränsen till 57% i fläkthastighet men tycker inte att det är några problem öht. Är verkligen fantastiskt nöjd med detta kort.

Permalänk
Medlem

Nästa leverans som kommer nu den 18.

Kommer priset att ligga på 1999kr?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Nästa leverans som kommer nu den 18.

Kommer priset att ligga på 1999kr?

Nästa kommer la imorn?

Skrivet av Webhallen:

Angående leveranserna till butikerna så har något gått snett, endast extremt begränsade antal gick ut till ett par av butikerna av en anledning som jag inte vet nu. T.ex. fick Uppsala bara 1 kort av de 30 vi skickade i första batchen men jag kan inte se hur det kunnat bli så utan måste kolla med våra lageransvariga imorgon.
Jag ska ta reda på det och förhindra att sådant händer igen beroende på vad det är som hänt men just nu är det inte mycket vi kan göra åt.
Nästa batch ska anlända på fredag och den kommer räcka och bli över till alla.

Jag är hemskt ledsen att det strulat får vissa av er.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Webhallen

Från UPS:

"Planerad leverans:
fredag, 15.11.2013, Innan dagens slut
Senaste plats:
Jarfalla, Sweden, fredag, 15.11.2013"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Från UPS:

"Planerad leverans:
fredag, 15.11.2013, Innan dagens slut
Senaste plats:
Jarfalla, Sweden, fredag, 15.11.2013"

Nästan så att man skulle springa upp till posten och genskjuta dem . Hoppas mitt 7990 ligger med där.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Från UPS:

"Planerad leverans:
fredag, 15.11.2013, Innan dagens slut
Senaste plats:
Jarfalla, Sweden, fredag, 15.11.2013"

Har varit kontakt med kundtjänst ang. min order och fick nu ett mail att korten nu väntas komma in i lager på måndag..?

Mitt kort blev felaktigt levererat till någon annan när jag var där i tisdags och valde då att få det på posten istället men eftersom jag nu har köpt andra produkter så tänkte jag hämta allt i samma veva i Fruängen.

Ordernummer 5385157

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Från UPS:

"Planerad leverans:
fredag, 15.11.2013, Innan dagens slut
Senaste plats:
Jarfalla, Sweden, fredag, 15.11.2013"

Så det finns en liten chans att ni kan köra över ett gäng till Uppsala under dagen??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Träpuben:

Har varit kontakt med kundtjänst ang. min order och fick nu ett mail att korten nu väntas komma in i lager på måndag..?

Mitt kort blev felaktigt levererat till någon annan när jag var där i tisdags och valde då att få det på posten istället men eftersom jag nu har köpt andra produkter så tänkte jag hämta allt i samma veva i Fruängen.

Ordernummer 5385157

Jadå det lär inte vara några konstigheter alls. Det är väl om UPS kör i diket eller något i den stilen.

Skrivet av Franzenmannen:

Så det finns en liten chans att ni kan köra över ett gäng till Uppsala under dagen??

Ja.
Beroende på när de dyker upp. Vi har en budbil som står på standby enkom för att köra dessa kort till just Uppsala.
Och vår internleveransbil kommer köra ett extra varv i alla stockholmsbutiker också.

Men som sagt: innan vi ropar hej så måste UPS leverera. Förra fredagen kom de 16:30 vilket är för sent för att vi ska hinna göra något.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Mitt kort låter knappt i Idle, och i Load drog jag upp maxgränsen till 57% i fläkthastighet men tycker inte att det är några problem öht. Är verkligen fantastiskt nöjd med detta kort.

Samma här, också nöjd, mycket tystare än mitt gamla 6950 referens. Däremot så tror jag det börjar bli dags att uppgradera nätagget för när jag kör BF4 så går nätaggsfläkten upp på högsta efter ett par minuter och den låter en hel del.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja, ser ut som det kommer räcka till alla. I värsta fall får man en bronze-kupong på ett spel men det lär bara vara ca 50 pers som står i "riskzonen" för det så i princip "alla" kommer att få minst två spel. De som bokat tidigt kommer få tre spel.
De som bokat tidigt men blev snuvade på konfekten i första leveransen får fyra.

De som får tre spel är det dom som kom med i den första leveransen?

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ploppsan:

De som får tre spel är det dom som kom med i den första leveransen?

Ja, och nej.
Tre spel så länge lagret räcker (räknat på orderdatum) sen två spel.
De som skulle fått kort i första leveransen men vårt system schabblade till det: fyra spel.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Från UPS:

"Planerad leverans:
fredag, 15.11.2013, Innan dagens slut
Senaste plats:
Jarfalla, Sweden, fredag, 15.11.2013"

Och Linköping? Ett jäkla prat om Uppsala men vi i Linköping då? :'(

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ja, och nej.
Tre spel så länge lagret räcker (räknat på orderdatum) sen två spel.
De som skulle fått kort i första leveransen men vårt system schabblade till det: fyra spel.

Hej Webbhallen, du svara aldrig hur jag skulle göra om jag köpt ett kort och hämtat ut det och att de saknas koder från er så man fick ta del av spel erbjudandet ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jadå det lär inte vara några konstigheter alls. Det är väl om UPS kör i diket eller något i den stilen.

Ja.
Beroende på när de dyker upp. Vi har en budbil som står på standby enkom för att köra dessa kort till just Uppsala.
Och vår internleveransbil kommer köra ett extra varv i alla stockholmsbutiker också.

Men som sagt: innan vi ropar hej så måste UPS leverera. Förra fredagen kom de 16:30 vilket är för sent för att vi ska hinna göra något.

Hej igen... Någon ny info om eventuell leverans?? - Såg förresten att 2st AMD Radeon Rewards Ruby var pålagt på min order tidigare i dag.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av saibot90:

Och Linköping? Ett jäkla prat om Uppsala men vi i Linköping då? :'(

Alla kommer att få leveranser men endast stockholm/uppsala idag. Men det beror fortfarande på hur dags korten levereras.

Skrivet av razerrazer:

Hej Webbhallen, du svara aldrig hur jag skulle göra om jag köpt ett kort och hämtat ut det och att de saknas koder från er så man fick ta del av spel erbjudandet ?

Alla kommer få koder utskickade. Man behöver inte göra något.

Skrivet av Franzenmannen:

Hej igen... Någon ny info om eventuell leverans?? - Såg förresten att 2st AMD Radeon Rewards Ruby var pålagt på min order tidigare i dag.

Leveransinfon på UPS har inte uppdateras sedan kl 0630 i morse.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Sådär ja, då har korte anlänt och packas just nu i vår internbil för utkörning i Stockholm/Uppsala/Linköping. Alla butiker i denna region bör alltså ha korten innan stängning.
(För att förtydliga så kör alltså bilen nu, så de är inte framme än.)

Som av en slump passerar jag just nu Linköping själv med tåg. hade kunnat ta med mig en kappsäck med kort och slänga ut genom dörren så hade det gått ännu snabbare

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Väldigt nöjd med mitt kort. Förstår inte alls folk som gnäller på att den låter för mycket. Under load så är den fortfarande tystare än min CPU som knappt hörs. Battlefield 4 på Ultra utan problem <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZombieBunny:

Väldigt nöjd med mitt kort. Förstår inte alls folk som gnäller på att den låter för mycket. Under load så är den fortfarande tystare än min CPU som knappt hörs. Battlefield 4 på Ultra utan problem <3

Ja jag har med ett väldigt tyst kort, men jag uppfattar det som att de som klagat kör CF. Kanske blir en annan ljudupplevelse då.

Permalänk
Medlem

Fick besked nu ifrån Posten att brev (med spelkoderna) är skickade ifrån Webbhallen

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om voltage är olåst på detta kort?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Ja jag har med ett väldigt tyst kort, men jag uppfattar det som att de som klagat kör CF. Kanske blir en annan ljudupplevelse då.

Håller med dig, Powercolor kortet kyler bättre och är tystare än mitt Asus kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jaså se där. Linköping får korten redan ikväll alltså. Vilken tur ni har då som valde det alternativet att hämta i butik, då har ni fullt upp ikväll/helgen att fixa med datorn. Själv valde jag postorder och trodde det skulle vara ett snabbare alternativ, så för min del blir det inget skoj förrän nästa vecka. Mitt är/var i Segeltorp 18:09 i alla fall.

Bara en snabb undran hur man ska gå till väga när man ska byta kort då jag aldrig brukar öppna upp burken och pilla med att byta komponenter.
Ska jag
Avinstallera nuvarande drivrutiner till mitt 570
Stänga av datorn
Ta ur det gamla kortet och sätta i det nya
Starta datorn och installera det senaste drivrutinerna från deras hemsida

Eller behöver jag inte alls avinstallera nuvarande drivrutiner?
Vissa verkar behöva uppdatera BIOS jag har läst, varför är det ett måste?
Bara ladda ner och köra det här programmet ?
http://www.msi.com/service/Live-Update-5-Manual/
Har moderkortet http://www.msi.com/product/mb/P67A-G45--B3-.html#/?div=BIOS i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut mitt, fick radeon ruby reward på köpet, tackarrrr.

Edit; blev Thief + Saints Row IV + Hitman Absolution + Dirt 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sådär ja, då har korte anlänt och packas just nu i vår internbil för utkörning i Stockholm/Uppsala/Linköping. Alla butiker i denna region bör alltså ha korten innan stängning.
(För att förtydliga så kör alltså bilen nu, så de är inte framme än.)

Som av en slump passerar jag just nu Linköping själv med tåg. hade kunnat ta med mig en kappsäck med kort och slänga ut genom dörren så hade det gått ännu snabbare

Skrivet av Bamse85:

Jaså se där. Linköping får korten redan ikväll alltså. Vilken tur ni har då som valde det alternativet att hämta i butik, då har ni fullt upp ikväll/helgen att fixa med datorn. Själv valde jag postorder och trodde det skulle vara ett snabbare alternativ, så för min del blir det inget skoj förrän nästa vecka. Mitt är/var i Segeltorp 18:09 i alla fall.

Nej du, jag fick mail av webhallen 19:23 att jag kunde hämta ut mitt kort från butiken. Kruxet är ju dock att butiken hade då stängt för 21 minuter sedan så sitter fortfarande med det gamla kortet och kollar youtube istället

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Är det någon som vet om voltage är olåst på detta kort?

Kan bekräfta att den är olåst.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Kan bekräfta att den är olåst.

TACK!

Då blir det ett köp!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Vad hände med Göteborg?
La en order i onsdags på 7970,sd kort, och en molex 6 till 8 pin. Upptäckte igår att man fick med en sådan kabel men grafikkortet men vågade inte ta bort ordern och göra en ny utan separat molex kabel för att jag då skulle hamna längre bak i kön, men nu ser det ut som att alla har i lager förutom gbg, vad hände?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk

Jag hade ett PowerColor 6970. Två ord summerar min åsikt. Aldrig igen.
Jag köpte det för att klara av BF3 på medium i alla fall, men kunde knappt köra på 1280x720 på medium...
USCH FY BLÄ

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Jag hade ett PowerColor 6970. Två ord summerar min åsikt. Aldrig igen.
Jag köpte det för att klara av BF3 på medium i alla fall, men kunde knappt köra på 1280x720 på medium...
USCH FY BLÄ

Tror inte det var PowerColors fel, utan det låter snarare som att det var fel på kortet du fick.
T.o.m. mitt gamla HD 6870 klarade a BF3 på medium i 1920x1080.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.