Fredagspanelen 68: PS4 och Xbox One, SLI och Crossfire samt tillbakablick

Permalänk
Medlem

Mtn Dew är ju svingott! Sluta masha på den!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av VonCarlsson:

Andreas har blivigt stiligare med åren :).

Och en annan har nog allt lagt av sig ett par kilo sen den gamla fredagspanelen

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket Sweclockers!

AMD Catalyst 13.11 BETA 9.4
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Permalänk
Administrativ avgift

Jonas och Emil ni har varit den bästa underhållningen i mina 3 år. Här kommer en historia hur jag förändrades under 3 år tack vare eran fredagspanel och forumet.

Börjar snicka mig in på Sweclockers 2009, håller mig fortfarande tillbaka och registrerar mig inte. Ser massor med trådar och hur folk reagerar på Amd och nvidia. Jag får en fin insikt av vad Sweclockers är och det har gett mig en så fin uppfattning om folk. Jag blir mer och mer en bildad Sweclockare som kan faktiskt eventuellt svara på frågor.

Morgonen 2010-09-01 06:35 vågar jag äntligen registrera mig och svara på en tråd då jag känner mig redo. Jag börjar vara inne varenda dag gör det till en morgonvana att kolla Sweclockers efter denna underbara och jätte intressanta informationen. Jag lär mig om Överklockning och börjar klocka min gamla core 2 duo e8400 för att få ut lite extra fps i World of Warcraft. Jag ser mer och mer artiklar och sedan kommer ju Jul och jag känner att vad kommer de hitta på nu i jul?

Dagen då fredagspanelen släpps så är jag hastigt hem till datorn och titta vad de ska prata om. Värt att notera är att jag även blivit klassens teknik-nörd/Support. Jag lär mig bli mer social i min omgivning och även trappa ner lite på WoW lirandet för att ta mig tid att njuta av skolan. Jag blir mer och mer sportintresserad och umgås mer med kamrater men håller mig fortfarande till gaming och teknologi. Nu har det kommit till att detta är min livstill att kunna vara en cool sport kille men även teknik nörden.

Jag träffar även min första flickvän tack vare Sweclockers att jag fått kompetensen att fixa en dator kommer ihåg dagen då hon skrev till mig. Som tack bjöd hon mig på lunch och sedan höll det i ett år och jag saknar fortfarande det förhållandet! Tack Sweclockers för alla Trevliga stunder och all kunskap ni givit denna nörd. Ni har skapat min livsstill men även mina val i livet. Så Jonas och Emil jag hoppas vi ses på Dreamhack i år kanske stör er igen när ni går runt och filmar! Även tack till alla mods som håller forumet levande och trevligt

MVH // Markus Andersson @ officielt en Sweclockare både IRL och på Internet!
PS: även lärt mig att skriva att eventuella grammatiska fel kan upkomma gör mitt bästa!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har hängt här länge.

älskar era paneler, bra info och recensioner/tester, med mycket humor !

Keep em comming!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Tack för det, ni är lika bra som vanligt!

Kul att se klippet i slutet, minns det som förra året men alltså tre år. Jösses.

Trevlig helg på er

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Men hallå - flyga till Jönköping, vad är tidsvinsten på det egentligen? Kontra den miljöpåverkan som är på flygplan Vs tåg! Det är inte moraliskt försvarbart bara för att det är lite mer tidseffektivt. Bakläxa på den grabbar.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk

Nog för att jag tycker era paneler är väldigt underhållande och framför allt lärorika. Så måste jag tyvärr ge en känga trots mitt trogna följe sen er start av fredagspanelen.

- Kan ni snälla sluta basera hälften av er tid med att ställa er i försvarsläge och förklara er för allt!

Det kommer alltid finnas synpunkter hit och dit, riktiga som oriktiga. Självklart ska man ta åt sig kritik och det är även bra att föra debatt men detta är inget som ni borde göra i er fredagspanel. Om ni trots allt verkligen måste göra det någon enstaka gång så gör det inte med den sarkastiska och fördummande stil ni ofta gör, som att skaka på huvuden, himmlande med ögon och smått förlöjligade paralleller för att beskriva er åsikt / anledning...

Så försök hålla panelerna mer till sak!

Permalänk

Trevligt med ännu en fredagspanel, skönt att Jonas fick lite "rage" angående asus
ni borde göra en ragepanel

Permalänk
Medlem

God morgon! På eder begäran:

1311221930 Installerades ett XFX HD 7990 i min burk. Inget coilwhine! Däremot kan man diskutera fläktarnas "tysthet" vid en timmes BF3. eyefinity 1080.

Än så länge, helt nöjd med kortet.

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem

Morgonrocken, pressokannan och största koppen i stugan. Liggläge på divanen med skärmen i fokus. Det här har kommit till att bli min lördagmorgon-rutin, sedan starten 2010. Som IT-nörd och arbetande tekniker införlivar den här stunden givetvis en speciell känsla. Fredagspanelerna är så trevliga att jag som gammal swec-medlem känner mig smått irriterad över att ni endast har hållit på med det här i tre år. Keep it up!

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem

Härligt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ta med er hörselproppar när ni flyger med nextjet's propeller plan, det låter en hel del i vissa utav dom planen.

Permalänk
Medlem

Oh herre jäklars 3 ÅR
Ja tiden går snabbt när man har kul

Ja som alltid en härlig Fredagspanel och man får alltid ut så mycket mer info på Fredagspanel än att tex läsa artiklar just då med era egna personliga reaktioner etc

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Nog för att jag tycker era paneler är väldigt underhållande och framför allt lärorika. Så måste jag tyvärr ge en känga trots mitt trogna följe sen er start av fredagspanelen.

- Kan ni snälla sluta basera hälften av er tid med att ställa er i försvarsläge och förklara er för allt!

Det kommer alltid finnas synpunkter hit och dit, riktiga som oriktiga. Självklart ska man ta åt sig kritik och det är även bra att föra debatt men detta är inget som ni borde göra i er fredagspanel. Om ni trots allt verkligen måste göra det någon enstaka gång så gör det inte med den sarkastiska och fördummande stil ni ofta gör, som att skaka på huvuden, himmlande med ögon och smått förlöjligade paralleller för att beskriva er åsikt / anledning...

Så försök hålla panelerna mer till sak!

Ja jag får nog säga emot dig, för tycker det är bra att dom ger svar för varför dom tycker si o så.
Tycker det känns mer ärligt att dom visar vad dom känner o tycker, mer än att dom bara ska stå sakligt och uttrycka sig svart på vitt.
Känns mer avslappnat med och ger en lätt stämning med

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Kameran saknar foliehatt?! Alla vet väl att kameror inte kan flyga utan foliehatt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Entusiast

Det finns faktiskt en poäng med att slänga in Iris Pro på en entusiastplattform för de där 128 MB eDRAM kan användas som L4 cache för CPU. SÅ om du kör något som är väldigt beroende av bandbredd mot RAM så kan det ge mer prestanda. Sen kan man fundera på om det är värt det men helt bortkastat är det inte. Sen sitter redan eDRAM i processorn, eller ja, i samma paket. Det är en lös krets som sitter bredvid. Anledningen till att nuvarande Iris Pro bara går att köra med BGA är därför högst oklar. Jag har letat men inte hittat en motivation.

Sen kör nya Sandforce komprimering men det verkar som om de skrivit om allt från grunden sedan LSI tagit över. Vidare är 1800 MB/s är faktiskt med okomprimerad data enligt LSI själva. De insåg att de fick rätt mycket kritik för tidigare prestandasiffror. Anandtech har en längre genomgång för den som är nyfiken: http://www.anandtech.com/show/7520/lsi-announces-sandforce-sf...

Tack för tre år av trevlig fredagsunderhållning. Jag gillar verkligen formatet med en snabbgenomgång av nyheterna och lite allmänt snack. Det känns personligt och mysigt på något vis.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tackar för tre år. Har varit riktigt bra hela vägen och jag ser fram emot framtida paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Finns säkert andra varianter, men de är de tre jag smakat och av dessa är det bara USA-varianten som är OK.

Ah, det förklarar varför även jag anser att Mountain Dew är betydligt bättre än Sprite. Har enbarat köpt USA-tappad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Nog för att jag tycker era paneler är väldigt underhållande och framför allt lärorika. Så måste jag tyvärr ge en känga trots mitt trogna följe sen er start av fredagspanelen.

- Kan ni snälla sluta basera hälften av er tid med att ställa er i försvarsläge och förklara er för allt!

Det kommer alltid finnas synpunkter hit och dit, riktiga som oriktiga. Självklart ska man ta åt sig kritik och det är även bra att föra debatt men detta är inget som ni borde göra i er fredagspanel. Om ni trots allt verkligen måste göra det någon enstaka gång så gör det inte med den sarkastiska och fördummande stil ni ofta gör, som att skaka på huvuden, himmlande med ögon och smått förlöjligade paralleller för att beskriva er åsikt / anledning...

Så försök hålla panelerna mer till sak!

Dom borde inte göra det, tycker du.

Jag tycker du ska ta o släppa på slipsknuten lite, du borde verkligen göra det.

Klart att dom ska köra på som dom alltid gjort, det är inte nyheterna vi tittar på direkt.

Swec fortsätt med er sarkastiska stil! Det klär er som f*n och är just Swec!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Men hallå - flyga till Jönköping, vad är tidsvinsten på det egentligen? Kontra den miljöpåverkan som är på flygplan Vs tåg! Det är inte moraliskt försvarbart bara för att det är lite mer tidseffektivt. Bakläxa på den grabbar.

Tåg är inte bra för miljön de går på el som går på el som till stor del skapas i kärnkraftverk. Som exploderar och skadar folk och djur i generationer å fyfan du är en jävligt vidrig individ som vill att det ska ske. USCH.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

När kommer nya podcasts?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Håller med!!! När kommer nästa podcast!! Njuter av fredags panelen men saknar er trevliga podcast!! Och tack för en trevlig crossfier och SLI resention.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Jag bor i Nässjö!

Som om inte det vore nog så är jag lokförare och är mycket besviken över att Swec inte tar tåget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Men hallå - flyga till Jönköping, vad är tidsvinsten på det egentligen? Kontra den miljöpåverkan som är på flygplan Vs tåg! Det är inte moraliskt försvarbart bara för att det är lite mer tidseffektivt. Bakläxa på den grabbar.

Det var ju framför allt billigare? Det är politikernas fel att de miljövänliga alternativen är för dyra.

Sen får man ju inte glömma att Jonas och Emil är kändisar, därför reser de tryggare med flyg där det är större säkerhetskontroller

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Hehe.. #dåtiden var ju rolig.. Ni får visa mer bloopers!!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]