Permalänk
Medlem

Skicka moderkort mm.???

Jag har precis sålt mitt moderkort, cpu, minne, ljudkort och kylfläns. Nu ska jag skícka allt i ett smidigt paket. Nu är frågan hur man ska packa det?? Jag har orginalkartong till moderkortet och kylaren. Jag har en liten antistatisk påse som jag fick ett minne i från datorbutiken.
Jag frågade nere på posten och hon sa att man kunde gå in i vilken affär som helst o fråga efter lite bubbelplast och frigolitbitar. Jag vill ju packa det väl så inget pajar.
Hur ska jag göra med processorn (celeron 800) ska jag låta den sitta kvar i moderkortet eller?? Själv tycker jag det vore säkrast. Då är det ingen risk att de där små pinnarna ryker, men kärnan är ju inte särsklit skyddad då
Kylaren måste jag väl montera av iallafall??

Aja..skit samma.. Kom med tips hur man ska packa:). Jag har aldrig skickat datorkomponenter förut.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Du kan lämna kvar både CPU, minne och kylfläns på kortet (placerat i en antistatpåse) om du har en bra låda att packa det i så inget ligger direkt mot insidan av lådan.

Denna lådan kan du ju för att vara riktigt säker lägga i en annan större låda och fylla med frigolit/bubbelplast runt!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

OK..tack.. det löser sig nog hoppas jag...