Permalänk
Medlem

Datorval

Tjenare!

Ska köpa en dator och har hittat 3 stycken färdigbyggda datorer som är inom min budget 7500:-

Önskar hjälp i form av röster på olika komponenter som ni tycker är bättre. Alltså inget avancerat. Men något som får mig att se i stora hela vad som är bättre än det andra. Har ni några kommentarer t.ex cpu:n kommer flaskhalsa grovt. Skriv det som en kommentar i denna tråd.

Om du vill, efter du svarat på formuläret, och är missnöjd med svarsalternativen så får du gärna plocka ihop en korg med budget på 7500:- (inkl. os och montering). Motivera din korg och säg vad som är bättre med din korg och varför jag ska välja den över någon av de färdigbyggda.

Fakta och länk till formuläret!

Tack på förhand för hjälpen!
Adam

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4190187/2013-11-27

Paket som spelar i HELT annan liga. Gick några hundringar över med montering, men du får ju fraktfritt. Sen om du vill spara ännu mer, så köper du grafikkort från Webhallen. De har ett 7970 som basically är nästan exakt samma kort. Nästan en 1000ing billigare vill jag minnas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4190187/2013-11-27

Paket som spelar i HELT annan liga. Gick några hundringar över med montering, men du får ju fraktfritt. Sen om du vill spara ännu mer, så köper du grafikkort från Webhallen. De har ett 7970 som basically är nästan exakt samma kort. Nästan en 1000ing billigare vill jag minnas

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig förstått mig på inet korgarna, men denna dator har allt en dator behöver, exkl monitor å skärmkablar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vEILDEE:

Aldrig förstått mig på inet korgarna, men denna dator har allt en dator behöver, exkl monitor å skärmkablar?

CD-läsare saknas också, men det brukar man inte lägga till, då de flesta inte använder. Jag skulle dock aldrig klara mig utan. Men ja, allt annat är med. Men du kommer ju inte kunna installera ditt windows från skiva :S Glömde att tänka på det XD

Skickades från m.sweclockers.com