Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Btw; Vet du hur elementen skadar utan The Bee? Det jag hört är att på flesh är Corrosive 80%, Shock 90%, och fire 120%. På sköldar vet jag ingenting om hur det skadar.

Nvm, kom på att jag fick en strategy guide för BL2, som det står i, i alla fall för normal och TVHM Over all är corrosion förvånande nog statiskt bättre än fire, även om det inte känns så när man tänker på hur många fiender som är flesh.

För de som är intresserade är det på TVHM såhär;

|Damage Type.|.Flesh.|.Armor.|.Shield.|
|...Explosive.....|.1.0....|.1.0.....|.0.8.....|
|...Fire............|.1.75...|.0.4.....|.0.4.....|
|...Shock.........|.1.0.....|.1.0.....|.2.5.....|
|...Corrosive.....|.0.6.....|.1.75...|.0.4....|

Av slag boostas allt x2, både i normal och TVHM

Ja de sifforna ser ut att stämma. I TVHM är det fortfarande så pass lätt att döda saker så där behöver du inte slag. Har du en DPUH så ska det inte vara några som problem alls att döda saker. Har/kan man inte springa runt med alla element med jämnbra saker så försök håll dig till Shock och Explosive då de gör OK skada på allt.

Med DPUH är det vettigt att skaffa en singularity granat så allt sugs ihop, sen bara plöja ner.

De här taktikerna är mest för UVHM där det blir lite mer press på spelaren. I TVHM kan man mest leka runt som man vill, builds spelar ingen större roll. Bara leka cowboy och panga ner allt

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Ja de sifforna ser ut att stämma. I TVHM är det fortfarande så pass lätt att döda saker så där behöver du inte slag. Har du en DPUH så ska det inte vara några som problem alls att döda saker. Har/kan man inte springa runt med alla element med jämnbra saker så försök håll dig till Shock och Explosive då de gör OK skada på allt.

Med DPUH är det vettigt att skaffa en singularity granat så allt sugs ihop, sen bara plöja ner.

De här taktikerna är mest för UVHM där det blir lite mer press på spelaren. I TVHM kan man mest leka runt som man vill, builds spelar ingen större roll. Bara leka cowboy och panga ner allt

Jo, dock använder jag enbart DPUH till att ta mig upp snabbt i TVHM, och undviker att använda den så mycket i UVHM också, tycker den blir så tråkig om man använder den för mkt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, dock använder jag enbart DPUH till att ta mig upp snabbt i TVHM, och undviker att använda den så mycket i UVHM också, tycker den blir så tråkig om man använder den för mkt

Ja då blev det en helt annan sak! Då gör du bara spelet svårare på egen hand, då är det egentligen inget problem

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Ja då blev det en helt annan sak! Då gör du bara spelet svårare på egen hand, då är det egentligen inget problem

Mjo, det är det som är problemet, känner mig så smutsig när jag använder den, känns som att man skulle slå på aimbot i ett FPS, att man erkänner att man inte är tillräckligt bra att klara sig utan "fusk", men får väl skylla mig själv, och inse att det bara är orättvist svårt om man spelar ensam xD Har dessutom ingen annat bra sköld för min lvl än The Bee, så får ännu en gång skylla mig själv för att jag måste fly bakåt så fort en större grupp med fiender kommer

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tänkte höra om någon har en Sham för lvl 50 de är villiga att dupea? Är lvl 58, och har farmat BNK-3R i vad som känns som 4 timmar, och varje försök tar bara 2 min totallt, dvs logga in, springa upp, döda, se vad han droppar, och logga ut. Kort sagt har jag hållit på i evigheter och har bara fått en jäkla bitch :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tänkte höra om någon har en Sham för lvl 50 de är villiga att dupea? Är lvl 58, och har farmat BNK-3R i vad som känns som 4 timmar, och varje försök tar bara 2 min totallt, dvs logga in, springa upp, döda, se vad han droppar, och logga ut. Kort sagt har jag hållit på i evigheter och har bara fått en jäkla bitch :/

Jag har en lvl 50 Sham med 85% absorb chance. PM:a ditt steam id så kan vi fixa det.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Jag har en lvl 50 Sham med 85% absorb chance. PM:a ditt steam id så kan vi fixa det.

Härligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Bara jag som tycker att Rabid Stalkers och Skags är de absolut mest irriterande fienderna i spelet? xD De tar mer stryk än en Ultimate Badass, och är små och snabba som fan, och spelar man ensam som commando måste man ducka så mycket att det blir svårt att träffa ordentligt (tänker på att Siren har sin phaselock och assassin sin deception). Som om inte det vore nog slängs de mot en i drivor i UVHM när man kommer till Wildlife Preserve, är många gånger jag fått 3 på mig åt gången, och en gång var det 3 stycken stalkers och 2 skags.

Det enda vettiga jag har att göra mot dem är att slita bort dem med singularities för att få ett litet uppehåll i attackerna.

Är rätt flippat att man dessutom får typ 5K Xp för dem, vilket är mer än för en ultimate badass. Vad tycker ni andra, är det någon fiende ni tycker värre om?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Bara jag som tycker att Rabid Stalkers och Skags är de absolut mest irriterande fienderna i spelet? xD De tar mer stryk än en Ultimate Badass, och är små och snabba som fan, och spelar man ensam som commando måste man ducka så mycket att det blir svårt att träffa ordentligt (tänker på att Siren har sin phaselock och assassin sin deception). Som om inte det vore nog slängs de mot en i drivor i UVHM när man kommer till Wildlife Preserve, är många gånger jag fått 3 på mig åt gången, och en gång var det 3 stycken stalkers och 2 skags.

Det enda vettiga jag har att göra mot dem är att slita bort dem med singularities för att få ett litet uppehåll i attackerna.

Är rätt flippat att man dessutom får typ 5K Xp för dem, vilket är mer än för en ultimate badass. Vad tycker ni andra, är det någon fiende ni tycker värre om?

Jag ogillar dem skarpt. Är det bara en går det ganska lätt att backa och hoppa vid rätt tillfälle när de anfaller, gärna i sidled. Infinitypistoler är bra mot stalkers som är snabba och jobbiga.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Gillar heller inte skags, sega som fasen att ta kål på!

Om det är någon på PC som behöver lvl 61 saker (bee, sham DPUH, Sandhawk, Norfleet etc) så bara adda mig på Steam, - Banantoft

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan looten bugga i BL2? Kör True Vault Hunter mode och har kört igenom hela Captain Scarlett DLC:n och halva Torgue DLC:n och bossarna har inte ens droppat blått. Grönt oftast. Badass och Super Badass droppar oftast ingenting. Kommer ju aldrig få bättre gear när det inte droppar något......

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Kan looten bugga i BL2? Kör True Vault Hunter mode och har kört igenom hela Captain Scarlett DLC:n och halva Torgue DLC:n och bossarna har inte ens droppat blått. Grönt oftast. Badass och Super Badass droppar oftast ingenting. Kommer ju aldrig få bättre gear när det inte droppar något......

Mvh J

Jag gissar på att du bara har en himmla otur. Det finns inga garentier att bossar droppar något bra. Finns en del diskussioner på Gearboxs officiella forum. Där har du nog större chans att få napp

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Är det någon som har en level 72 Sand Hawk som skulle vilja ha vänligheten att ladda upp sin save file någonstans?
Harvar runt med en level 61 och den gör inte mycket nytta längre.
Gärna både fire och shock om möjligt.

Tack!

Permalänk
Medlem

Jävlar!
Hade inte spelat på ett tag, men blev lite sugen att panga. Det finns ju hundra olika DLC att köpa och kostar inte en liten slant heller. Vad har hänt med detta spel? Låsa upp lvl cap, kostar till och med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Det gäller att mjölka ut alla pengar som bara går...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jävlar!
Hade inte spelat på ett tag, men blev lite sugen att panga. Det finns ju hundra olika DLC att köpa och kostar inte en liten slant heller. Vad har hänt med detta spel? Låsa upp lvl cap, kostar till och med.

Skaffa Season Pass, kostar runt hundringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Skaffa Season Pass, kostar runt hundringen.

Det kostar 29.99 euro på steam?

Jag får ju hela spelet i GOTY edition, alla DLC med för 235kr på t.ex. g2play och 350kr från spelbutiken.

Om något borde väl vi som köpt Borderlands 2 från början ändå få bättre priser än folk som köper det nu?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Det kostar 29.99 euro på steam?

Jag får ju hela spelet i GOTY edition, alla DLC med för 235kr på t.ex. g2play och 350kr från spelbutiken.

Om något borde väl vi som köpt Borderlands 2 från början ändå få bättre priser än folk som köper det nu?

Man får faktiskt inte alla DLCerna med GOTY, denna, som släpptes efter GOTY, får man köpa till.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på Season Pass billigt utan att behöva krångla med VPN? Vettiga svar tack.

Permalänk
Medlem

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/borderlan...

20% rabatt med koden: GMG20-7EKXF-UTQXX

ca 165kr, är rätt överrenskomligt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/borderlan...

20% rabatt med koden: GMG20-7EKXF-UTQXX

ca 165kr, är rätt överrenskomligt tycker jag.

Har testat med ca 10 koder på GMG för Season Pass och ingen fungerar, alla koder är aktiva dessutom. Får error; "Unable to add the voucher", varje gång.

Permalänk
Medlem

Kommer det ännu fler DLC:er?

Är det värt att köpa Season Pass om jag redan har alla förutom Bloody Harvest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isoma:

Kommer det ännu fler DLC:er?

Är det värt att köpa Season Pass om jag redan har alla förutom Bloody Harvest?

Det kommer inga fler DLC som ingår i Season Pass. Har du redan de story-dlc som släppts finns det ingen anledning att skaffa SP.

SP kan vara värt det för de som inte har några DLC alls, men som har orginalspelet och inte GOTY.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Inaktiv

Tjena! Jag har massor med LV72 till level OP8 items att byta eller sälja. Söker själv bland annat Legendary Sniper Class Mod med minst LV72. Skriv till mig vad du söker så kan vi göra trade, eller om du söker något och inte har nått att byta så kan jag sälja till dig. Peace!

Permalänk

Han är säkert inte känd av alla som lirar BL2 men Yoteslaya har avlidit.
Har följt hans videos på Youtube ett bra tag nu och det känns bara jävligt skumt att han lägger upp en video ena dagen och dan därpå så är han död...

http://forums.gearboxsoftware.com/showthread.php?t=338218

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira nu i helgen från början till slut med X antalet karaktärer?

Är fördelaktigt om du har alla expansioner om vi bestämmer oss för att köra Circle of Slaughter, men är inget måste, fokus kommer ligga i progress genom mainquest majoriteten av tiden. Skype, helst 20+ och skönt folk

Skicka PM vid intresse!

Permalänk

Är det någon som fortfarande spelar? Plockade upp det på steam-rean nu. Är sugen på lite lir, skriv pm om ni vill gema!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka varva skiten efter att ha haft det liggandes lite väl länge.

Synd att det är så utdraget bara med mob respawn, få Ammo Dump automater, kostar apa att dö. Sen är det segt att om man slåss mot en tuff boss och dör, så revivar man i närheten av bossen men har flera mil till närmaste ammo dump (om man nu slösat all bra ammo och behöver mer).

Vissa minibossar är verkligen skitsvåra för sin level t ex:

Finns ett quest i The Fridge där man dödar en gubbe och får ett quest som hette något i stil med "A Personal Note" där man skall hitta en weapon cache. När man väl hittat och öppnat den så spawnar ett enormt monster som var en hårsmån från att oneshotta mig på ett skott. Jag har ändå ~1400 shield och ~1100 health och hans skott pajade skölden och drog ned min HP till ca 80 vilket är lite väl OP tycker jag.

Dold text
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tänkte försöka varva skiten efter att ha haft det liggandes lite väl länge.

Synd att det är så utdraget bara med mob respawn, få Ammo Dump automater, kostar apa att dö. Sen är det segt att om man slåss mot en tuff boss och dör, så revivar man i närheten av bossen men har flera mil till närmaste ammo dump (om man nu slösat all bra ammo och behöver mer).

Vissa minibossar är verkligen skitsvåra för sin level t ex:

Finns ett quest i The Fridge där man dödar en gubbe och får ett quest som hette något i stil med "A Personal Note" där man skall hitta en weapon cache. När man väl hittat och öppnat den så spawnar ett enormt monster som var en hårsmån från att oneshotta mig på ett skott. Jag har ändå ~1400 shield och ~1100 health och hans skott pajade skölden och drog ned min HP till ca 80 vilket är lite väl OP tycker jag.

Dold text

Ammobrist är ett problem i början men ju längre man spelar desto mindre av ett problem tycker jag det blir. Dels för att man uppgraderar sin kapacitet och dels för att man hittar mer effektiva vapen och lär sig hur man bäst utnyttjar dem.

Ang Smash Head så göm dig bakom containern och sätt headshots.

Se också till att du aldrig är underlevlad i förhållande till det quest du gör och de fiender du möter.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vissa minibossar är verkligen skitsvåra för sin level t ex:

Finns ett quest i The Fridge där man dödar en gubbe och får ett quest som hette något i stil med "A Personal Note" där man skall hitta en weapon cache. När man väl hittat och öppnat den så spawnar ett enormt monster som var en hårsmån från att oneshotta mig på ett skott. Jag har ändå ~1400 shield och ~1100 health och hans skott pajade skölden och drog ned min HP till ca 80 vilket är lite väl OP tycker jag.

Dold text

Googla "healtgate", inga fiender kan sända dig till FFYL med ett skott så länge du har +50% health.
Så låg hälsa och hög återhämtning är jättebra mot slutet/raid bosses.
och nä, det spelar ingen roll hur kraftigt sköld du har eller hur mycket hälsa, dom större bossarna vill slå ut skölden och ta 90% i ett jaffs.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds