Permalänk
Medlem

Fabriksåterställning - Asus

Jag har en Asus K52JT som börjat gå segt nånting...

Hade tänkt prova fabriksåterställning och se om den fortfarande går att hålla vid liv, ska se om det går att göra med F9 eller någon menypunkt. Jag har en C: partition med windows 7 + installerade program. Sedan har jag en egen partition där jag har dokument och filer jag vill ha sparat. Ville bara kolla av att vid en fabriksåterställining så omformateras bara C: med windows filerna eller?

Måste jag spara undan det jag har på andra partitionen också?

Permalänk

Allt formateras om du tar bort partitionen/formaterar manuellt när du installerar windows på nytt, så backa upp alla filer du vill spara på en extern HDD/usb-minne för säkerhets skull.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Ok,

Jag har aldrig kört en fabriksåterställning/recovery på en laptop. har däremot omformaterat stationära byggen ett flertal gånger där man kan välja vilken partition (disk) som ska formateras. En fabriksåterställning gör alltså vad den låter som, allt tas bort.