Corsair Force GT120 SSD, används som OS-disk, försvunnit.

Permalänk

Corsair Force GT120 SSD, används som OS-disk, försvunnit.

Hej

Har en Corsair Force GT 120GB SSD, och den har väl aldrig krånglat vad jag kan minnas.
Igår dock, så hittades inte SSDn vid boot.

Gick in i BIOS, där finnes den heller inte.

Aktiverar AHCI, reboot, fungerar inte.
Avaktivera AHCI, reboot, fungerar inte.
Reset BIOS, reboot, fungerar inte.

Har nu resettat BIOS igen, stängt av, dragit ur el-kabel, hållit inne power, samt tryckt på den 10 ggr, för att tömma den sista strömmen.
Låtit datorn stå i 3 h.

Detta uppstod efter att jag varit bortrest hela dagen, och 'typiskt' glömt balkongdörren öppen, kanske -10°C till -25°C under denna tid. (Rummet var självklart inte så kallt, men golvet var svinkallt )

Någon som har någon idé eller är den 'done for'?

(Är på jobbet nu, ska hem strax, fyller i mer då)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Har du möjlighet att testa i en annan dator för att utesluta fel på SSD enheten.

Permalänk
Medlem

Sådär gjorde min OCZ som jag inte kommer ihåg namnet på förra sommarn. Fast jag startade bara om datorn så var den borta

Jag testade i en annan dator och när den inte fungerade där heller var det ett solklart garantiärende.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Ja, ska se om jag kan plocka ihop något att testa med. Ser mörkt ut just nu, riktigt drygt :-\

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Om du googlar får du se många som har liknande problem med just Corsair Force GT, dvs att de inte hittas i BIOS/Windows. Har själv en sådan och hade först problem med att hitta den i Windows. Men efter att det löste sig har den funkat bra. Men googla lite får du se...

Permalänk
Skrivet av Evrae:

Om du googlar får du se många som har liknande problem med just Corsair Force GT, dvs att de inte hittas i BIOS/Windows. Har själv en sådan och hade först problem med att hitta den i Windows. Men efter att det löste sig har den funkat bra. Men googla lite får du se...

Hej, jag har kollat omkring lite och det stämmer, det är många som postat liknande problem.
Och som det ser ut har jag testat allt nu, och måste skicka in den

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!