Permalänk

Gpu stöder inte windows 7?

Hej, sitter o skulle serva farsans dator som han köpt av något halvskumt företag och såg att gpu:n som är installerad inte stöder win7 och det är just win7 som är installerat...
Det problem han upplevt (Och som jag just nu upplever) är att ibland försvinner grafiken. JAg tänkte direkt på drivrutiner som inte installerats sedan 2001 eller nåt. Men detta borde mkt väl kunna vara felet eller?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Vika komponenter har den?
Provat senaste drivrutinerna?
Har du uppgraderat till Windows 7 nyligen eller har du haft Windows 7 ett tag?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad är det för GPU som sitter i datorn då?

//Delapsus

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Skrivet av simon253:

Vika komponenter har den?
Provat senaste drivrutinerna?
Har du uppgraderat till Windows 7 nyligen eller har du haft Windows 7 ett tag?

Ja den är ju fabriktillverkad så det är helt jävla omöjligt att ta sig in i datorn och kika. OCh jag kommer inte så långt att jag hinner tanka ner nya drivrutiner innan skärmen dör. Win 7 har varit installerat hela tiden.

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Varför ens tänka på att sätta in Windows 7 i en sådan gammal dator. Windows XP fungerar mycket bättre och kräver mindre minne. Om datorn har max 2GB minne så lägg in Windows XP (32-bit).

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Antar att du redan testat i felsäkert läge?

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Antar att du redan testat i felsäkert läge?

Ja.

Men verkar komma så långt att jag kan installera drivrutiner nu. Börjar undra om inte win7 är korrput på något sätt, går heller inte att stänga av datorn utan att den kraschar.

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Låter snarare som värme eller nätaggsproblem, det är sällan en drivrutin släcker skärmen.

Permalänk
Medlem

Installera Windows XP. Är processorn ens 64-bit kompatibel?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle testa köra Ubuntu direkt från skiva eller USB-minne? Bara för att se om det fungerar utan problem och därmed utesluta hårdvarufel

Permalänk

Det är inte så att den släcks ner bara. Utan vid uppstart kan den stå svart tills man startar om den. Och vid avstänging hänger den sig i windows "avslutnings menu".

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

Den bluescreenar när man ska stänga av och sedan startar den om sig...

Visa signatur

Jaaa men just precis.