Microsoft kan återinföra startmenyn med Windows 8.2

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kan återinföra startmenyn med Windows 8.2

Efterfrågan på en startmeny för Windows 8 och framåt avtar inte. Nu kan Microsoft vara redo att återinföra den med nästa version av Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Att Microsoft inte lär sig snabbare...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem

Äntligen?

Permalänk
Medlem

För mig spelar det ingen roll..men man slipper ju höra allas tjat så kör på det!

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir säkert en startmeny där den enda valmöjligheten är att starta Modern UI.......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Då kanske man kan byta till W8 ändå..

Permalänk

Jag som trodde att MS skulle vänta något år till tills alla tvingats över till win8 och sedan släppa win 9 med startmenyn tillbaka (för sisådär dubbla vad win8 kostar) och på så vis hyckla sig till ännu mer pengar...

Det är ju nästan så man börjar tro att MS faktiskt är ett bra företag... (sen kom man och tänka på xbox och då föll det ihop igen, för att inte tala om games for windows live :S)

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Det är först då jag vill byta. Tycker annars om det nya utseendet men det är metrot och startmenyn som sabbade allt. Bra att MS lyssnar.

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Medlem

Av alla som röstat, hur många använder redan Windows 8/8.1?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag har kört Windows 8.1 ett tag nu.
Vill jag starta ett program, så trycker jag på flaggan i vänstra hörnet och skriver de jag vill ha.
Jag saknar inte startmenyn iaf. Dehär funkar också.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Snart kommer väl en ny synonym för kovändning in i Synonym böckerna runt om i världen.
Jag har dessvärre tappat all tillit för dom de senaste 2 åren så det blir aldrig ett nytt Windows eller annan Microsoft brandad produkt heller för den delen.
Way to go har kört windows sen 3.11 och kör motvilligt W7 idag för jobb uppgifter. Privat används det inte alls och har till och med slutat spela datorspel i min illvilja mot deras operativ.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Det blir säkert en startmeny där den enda valmöjligheten är att starta Modern UI.......

Så är det ju i Windows 8.1

Permalänk

Skulle säga att efter ett tag vänjer man sig fruktansvärt mycket med de nya systemet! personligen gillade jag inte de ett skit i början! men nu älskar jag det!

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

För mig spelar det ingen roll..men man slipper ju höra allas tjat så kör på det!

Instämmer, har kört W8 från det släpptes och tycker det funkar grymt bra.

Kul att datorentusiaster i synnerhet och vanliga användare i allmänhet vill ha det senaste hårdvarumässigt men krampaktigt håller sig kvar i gammal mjukvara och OS.

Permalänk

Förstår verkligen inte varför de tog bort startmenyn i först taget. If it works, don't fix it.

Själv fixade jag Stardock's Start8 typ första dagen när jag fixade Windows 8. Att det inte finns någon riktig startmeny är den enda anledningen till att jag inte rekommenderar Windows 8 till bekanta som frågar om råd när de ska köpa laptop eller liknande. För jag vet att de inte kommer förstå sig på det nya systemet och bara blir frustrerade. Särskilt äldre personer, de klarar knappt av windows 7.

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarande ett par småsaker jag inte riktigt kommer överens med i windows 8, men
det är mest när jag ska till kontrollpanelen, eller skrivare och enheter. I windows 7 tryckte jag
på startknappen på tangentbordet och flyttade muspekaren lagom för att kunna klicka på någon
av ovanstående. Den biten är lite mer omständig nu, men jag har ändå vant mig ganska väl vid 8.1.

Men för att vi på jobbet ska uppgradera är det till 99% ett krav att startmenyn finns där i sin vanliga skepnad.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med Modern UI och föredrar det framför startmenyn, men det är väl kul om folk får välja.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bleh. Saknar verkligen inte startmenyn... Startskärmen har tusen gånger mer potential att blir något bra än vad startmenyn någonsin hade.

Istället för att hålla på att gå fram och tillbaka med den där skiten, vill jag se en mer strikt och enhetlig installation/avinstallation av programvara, kanske alá app store men även för desktopprogram.

Och fan, fixa en vettig kontrollpanel...

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av selago:

Instämmer, har kört W8 från det släpptes och tycker det funkar grymt bra.

Kul att datorentusiaster i synnerhet och vanliga användare i allmänhet vill ha det senaste hårdvarumässigt men krampaktigt håller sig kvar i gammal mjukvara och OS.

Ett GUI är knappast ett helt OS du.....jämför nu inte äpplen och päron.

Ett valbart alternativ.....ngt de borde haft från BÖRJAN.....de är så smarta ibland....

Permalänk
Avstängd

jag kör windows 8.1
villl jag starta ett program så öppnar jag startmenyn helt enkelt
svårare än så är det inte

modern UI
vad är det?
jag kommer direkt till desktop när jag bootar upp

har nästan glömt bort att jag inte kör win7

den enda gången jag använder ModernUi är när jag ska kolla på foton.
riktigt grym fotovisare.
även i modernUI så har jag kvar samma bakgrund som i desktop så det känns inte som man byter från desktop till modern ui
det känns mer som man får upp modern uis ikoner på skrivbordet

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Tycker W8 var idiotiskt fram tills dess att jag installerade start8. Nu känns det mest som W7 med ett annorlunda tema.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Fint startmenyn är ett krav för mig.

Nå litet som inte täcker hela skärmen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gottson:

Tycker W8 var idiotiskt fram tills dess att jag installerade start8. Nu känns det mest som W7 med ett annorlunda tema.

exakt vad jag tänkte skriva men tänkte folk skulle få läsa mellan raderna

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Inaktiv

För mig spelar det inte heller någon roll då jag har lätt att lära mig nya saker, Har kört 8an länge nu och inte haft några problem alls utan startmenyn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ganska smidigt nu också? Ut med det gamla in med det nya, vi är för konservativa i dagens samhälle.

Permalänk
Snusfri

Det enda som eventuellt är bra med detta är att det kanske kan få tyst på de bakåtsträvande personerna och de som hoppat på "Hata Windows8-tåget".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

Jag tycker att det är ganska smidigt nu också? Ut med det gamla in med det nya, vi är för konservativa i dagens samhälle.

Bara för att eller vadå?

Permalänk
Medlem

Fördelen utan är att jag börjat använda "windowskey+r" när jag inte haft startknappen.

Permalänk
Medlem

Startmeny, bäst meny. De borde inte tagit bort den från början. Det känns väldigt smartphone-aktigt att inte ha den tillgänglig.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Avstängd

För mig spelar det inte så stor roll egentligen men föredrar nog en startmeny före metro då jag inte har nått intresse för apparna och skulle inte sakna nån om dom var helt borta och ogillar att den ska ligga över hela skärmen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w