Permalänk
Medlem

Dator i möjlig bootloop?

Hejsan!

Har problem med att datorn fastnar i något som liknar en bootloop, då datorn går igenom hela bootlogon, men stänger av sig precis i slutet av den, för att sedan starta igen.
Datorn startar i felsäkert läge, och det säger mig att felet är i drivrutinerna, om jag inte misstar mig?
Har ingen aning om hur problemet uppkom, men har dock info om drivrutinerna, och det verkar som att ingenting vill starta?
Här är hela loggfilen: http://puu.sh/5HrmV.txt
Det som verkar vara problemet är att inga av drivrutinerna vill ladda.
Problemet uppstod när jag var och åt, och jag hade <10% load på CPU samt GPU.

All hjälp skulle uppskattas!
P.S. Mina specs:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate med senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 3770K
Processorkylare: Egenbytt Noctua
Moderkort: ASUS P8H67-M
Minne: 3x 4 GB "Kommer inte ihåg" 1 600 MHz
Grafikkort: ASUS GTX 560Ti 1GB
Hårddisk: Western Digital Caviar Black 1TB
Nätaggregat: Corsair CX430
Övrig kylning: 2x120mm och en 140mm
Temperaturer: 50C processor med full belastning, kring 40C i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugv7821:

Hejsan!

Har problem med att datorn fastnar i något som liknar en bootloop, då datorn går igenom hela bootlogon, men stänger av sig precis i slutet av den, för att sedan starta igen.
Datorn startar i felsäkert läge, och det säger mig att felet är i drivrutinerna, om jag inte misstar mig?
Har ingen aning om hur problemet uppkom, men har dock info om drivrutinerna, och det verkar som att ingenting vill starta?
Här är hela loggfilen: http://puu.sh/5HrmV.txt
Det som verkar vara problemet är att inga av drivrutinerna vill ladda.
Problemet uppstod när jag var och åt, och jag hade <10% load på CPU samt GPU.

All hjälp skulle uppskattas!
P.S. Mina specs:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate med senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 3770K
Processorkylare: Egenbytt Noctua
Moderkort: ASUS P8H67-M
Minne: 3x 4 GB "Kommer inte ihåg" 1 600 MHz
Grafikkort: ASUS GTX 560Ti 1GB
Hårddisk: Western Digital Caviar Black 1TB
Nätaggregat: Corsair CX430
Övrig kylning: 2x120mm och en 140mm
Temperaturer: 50C processor med full belastning, kring 40C i lådan

I felloggen framgår att det är problem att ladda drivrutiner för dels 560 ti kortet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

hade samma problem med min första wd black (dock inte just gpu drivrutiner som felade), då visade det sig att den hade en defekt sektor.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar!

Skrivet av freddyfresh:

I felloggen framgår att det är problem att ladda drivrutiner för dels 560 ti kortet.

Ja precis, märkte att det var något i den stilen, har försökt med att installera olika versioner av drivrutinerna, men det verkar meningslöst, och det är ju även samma med processorn.

Skrivet av Kroonos:

hade samma problem med min första wd black (dock inte just gpu drivrutiner som felade), då visade det sig att den hade en defekt sektor.

Kunde ha gissat det, men hela systemet verkade intakt, samt att hela hårddisken klarade tester med Harddisk Sentinel på 100% health.

Permalänk
Medlem

Vid fel i Windows blir ofta det som buggar/blivit korrupt bli ofta kvar nånstans om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande.Man måste först avinstallera (och ta bort kvarlämnade mappar om det är annat än drivrutiner man misstänker/har problem med). Dock så får man inte bort allt det gamla.

I värsta fall kan du alltid ta bort och installera om allt. Ta bort partitionen på Windows disken också med Win DVD för att lösa fel där det inte räcker att bara formatera och installera om.